fredag 23 mars 2012

Fanny 14 år och Melwin 2 år, vecka 10

Den goda tårtan
Måndagen och en ny vecka, Melwin, jag och Fanny gick upp och gjorde oss klara och åt frukost. Fanny och jag åkte bort med Melwin till dagiset och lämnade han där. Sedan åkte vi vidare och parkerade på sjukhuset och Fanny gick till skolan och jag till Kvinnokliniken där jag skulle vara på LIA denna vecka. Emelie var hemma själv på morgonen innan hon gick till skolan. Daniel jobbade. På kvinnokliniken blev jag väl omhändertagen med trevlig personal och erbjöds sommarjobb som jag även tackade ja till, underbart det var ett ställe som jag verkligen skulle vilja jobba på i framtiden. Så himla intressant det var och kul. När jag slutade och kom hem så var mamma hemma med Melwin och Emelie, de busade lite. Mormor åkte hem och jag lagade mat som vi åt. Sedan var jag så trött på all information som matats in så vi gosade i soffan framför tvn utan att ens vardagsplocka. När Melwin hade somnat så förberedde jag till på tisdagen. 

Fanny 14 år
Tisdagen vaknade vi klockan 6:30 och gjorde oss klara, först skjutsade jag Melwin till dagis och sedan gick Fanny till skolan från sjukhusets parkering. Jag var på kvinnokliniken och gjorde min praktik, så himla roligt det var. Daniel var och jobbade. När jag kom hem och hade slutat var mamma hemma med Melwin som hon hämtat från dagis. Fanny var med Alma hos oss. Jag lagade mat och efter att ha plockat undan så åkte jag och Emelie till affären och handlade lite mer presenter till både Fanny och Melwin. Daniel var då hemma och hade lagt Melwin för natten. Fixade lite med tvätt och disk på kvällen. Plockade undan lite så att vi kunde ha kalas följande dag. När allt var klart så satte vi oss i soffan och tog det lugnt och tittade på tv.
Melwin 2 år
Onsdag morgon gick Emelie, Daniel och jag upp kl 6:00 och väckte Melwin och tog med oss alla paket och gick in till Fanny och sjöng för våra födelsedagsbarn Fanny 14 år och lillebror Melwin 2 år. Är det inte helt galet att man faktiskt blir mamma på samma dag 2 gånger i ens liv, för mig är det en helt ofattbar och underbar händelse och att dessutom att det blev en flicka först och sedan en pojke. De öppnade sina paket och blev jättenöjda. Melwin tycker nog att det är konstigt att de får massa paket och att Emelie inte får något. Dagen fortsatte med frukost och att göra sig i ordning. Sedan skjutsade Fanny och jag Melwin till dagis och Fanny gick till skolan från sjukhuset. På lunchen gick jag en sväng på stan och köpte kläder till Melwins paket. När lunchen var slut gick jag gå ner till Mvc där jag denna dag skulle ha praktik, superkul och mycket intressant. Fanny var med Evelina och Alma hos oss, de hade det lite mysigt med tv och chips på kvällen. Emelie var en stund med Tessan. Väl hemma på kvällen åt vi mat som Daniel hade lagat för efter det så kom Linda, Elin och farmor och farfar och fikade och gratulerade barnen. Fanny fick pengar, blommor och chokladask och Melwin en stickad pippitröja, duplo brandbil, pengar, playmobil och en bil. De stannade inte så länge eftersom det var arbetsdag dagen efter. På dagis hade de sjungit för Melwin. När de hade åkt hem så lade vi Melwin och sedan tog vi det lugnt i soffan framför tvn.  
 
Nyfödd Melwin i Fannys och Emelies famn 7/3 - 2010
 
Torsdagen var vi alla trötta efter den tidiga morgonen och sena kvällen från dagen innan. Jag var på min praktik och barnen var i skola och dagis och Daniel jobbade. På lunchen åt jag på sjukhusets restaurang med en klasskamrat. Mamma hade hämtat Melwin på dagis och var hos han och lekte när jag kom hem. Emelie var hemma hos Tessan och lekte. Fanny var med Alma hos My och kom hem sent. Vardagsplockade och pysslade på kvällen och förberedde för ännu en arbetsdag. Melwin var trött och somnade tidigt. Melwin hade en jobbig natt med hosta och snorig samt feber. På fredagen så fick jag ringa mamma vid 6:00 och be att de kunde ha Melwin hemma hos sig eftersom han hade feber och var inte alls pigg. Det var ju sista dagen för mig på kvinnokliniken så jag kände att jag ville verkligen gå dit. På väg hem hämtade jag Melwin hos mormor och morfar, det var en sjuk liten pojke med feberrosiga kinder. Emelie var med Tessan hos oss när jag kom hem och Fanny var med Evelina hos henne och hos oss. Vi åt mat hela familjen och Daniel var ledig denna fredag. Vi var och fredagshandlade och lånade filmer och köpte godis. På kvällen tittade vi på film och åt godis och sedan myste vi på kvällen.
Emelie mars -2012
På lördagen innan vi andra vaknade åkte Daniel med sitt jobb på båtmässa i Stockholm då hans kompisar inte kunde följa med. Vi andra hade sovmorgon och åt en god helgfrukost tillsammans. Vi tog det lite lugnt och kollade en film och njöt av ledigheten. Fanny skulle vara barnvakt åt Melwin medan jag skulle få egen tid med Emelie. Klockan 11:00 kom Maria, Tessan och Alvin och hämtade mig och Emelie för att vi skulle åka till Tofvehult, där vi blev bjudna av Maria på fika. Tack tack för det Maria!! När vi kom hem så hade Fanny sövt Melwin. Då tog vi det lite lugnt i soffan. Emelie var med Tessan hela dagen. Mor och far kom hit vid 15:30 då var vi i full gång med att laga tacos som vi skulle äta tillsammans. De stannade även på fika men  åkte hem vid 20:00. Daniel kom hem runt 21:00. Vi tittade på finalen i melodifestivalen. Melwin fick vara uppe lite senare. Vi tittade på tv hela kvällen. Söndagen vaknade vi alla supertidigt för att solen sken det var så himla underbart. Vi åt en god helg frukost och gjorde oss i ordning. Vi gick ut på gården och var ute hela dagen, Melwin lekte och vi pysslade på gården. Emelie var med en Wilma hela dagen. Fanny var inne och var med en kompis. Så tråkigt att helgerna går så fort.... 




Inga kommentarer: