onsdag 28 mars 2012

Sonen som älskar att vara ute, vecka 12

Vår fina Emelie
Melwin med sin gose
Förra måndagen så gick Melwin och jag upp tidigt och gjorde oss i ordning och åt frukost sedan väckte vi Emelie innan vi åkte iväg. Jag lämnade Melwin på dagis som var på ett jättebra humör och pussade mig hej då. Jag tog bussen till skolan även att vi hade hemuppgifter men eftersom vi då inte hade fått vårt internet så åkte jag till skolan och satt och gjorde uppgifterna. Daniel jobbade och tjejerna var i skolan. När jag kom hem så var mamma hemma hos Melwin, de busade i vanlig ordning. Emelie var med Tessan och Fanny var med Jennifer. Mamma och jag åkte och handlade efter att vi hade ätit mat. Köpte ett regnställ och gummistövlar till Melwins påskägg. På kvällen lade jag Melwin tidigt och sedan satte Emelie och jag oss i soffan framför tvn. Jag pluggade lite också. Tisdagen vaknade jag tidigt och inte kunde sova så jag gick upp och gjorde mig i ordning. När jag var klar så väckte jag Melwin och gjorde han klar och gav han välling.  Jag lämnade honom på dagis och fortsatte till bussen och återigen var jag på skolan. Tjejerna var också i skolan, Daniel jobbade. När jag kom hem så hade mamma lagat mat till oss som vi åt direkt. Emelie var med Tessan och Fanny var ensam. När vi hade ätit så var jag ute några ärenden och då var Melwin hemma hos Fanny. På kvällen när Melwin hade somnat så slappade vi lite.
Melwin ute på gården
Onsdag idag vaknade vi tidigt Melwin och jag och vi gick upp och åt och gjorde oss klara. När vi var klara så åkte vi till dagis och Melwin vinkade så glatt till mig. Jag och tjejerna var i skolan och Daniel jobbade. Idag åkte jag hem tidigt. Så när jag kom hem så var jag ute med Melwin på gården och då kom Josefina och Sixten till oss så vi gick en sväng upp till lekparken. Emelie var med Tessan medan Fanny var ensam hemma. När vi kom hem från parken ringde Daniel och var på väg hem från jobbet så då bad vi honom köpa med sig pizza till oss, det var gott. Melwin gillar det verkligen. Daniel tog Melwin på kvällen så att jag kunde plugga. Lade oss tidigt. Den här torsdagen hade Melwin och jag sovmorgon eftersom jag hade hemstudier. Men vi vaknade tidigt i alla fall och åt frukost med tjejerna. När tjejerna gjort sig i ordning så skjutsade jag Fanny till skolan medan Melwin var hemma hos Fanny då. När jag kom hem så ville Melwin titta på Bilar 1 och jag satte mig med hemstudierna. Han är så snäll och fin min pojke och jag kunde göra mina läxor utan problem. Mamma kom hit så vi åkte och gjorde lite ärenden och efter det så åkte vi till Bvc på 2-års kontroll och allt var bra med han. Han är redan 97 cm och väger 15 kg alltså en stor pojke. När vi kom hem åkte mamma hem och Melwin och jag stannade kvar ute på gården även denna eftermiddag kom Josefina och Sixten förbi så vi gick till parken då med. Så kul att se de tillsammans. När vi kom hem så lagade vi mat som vi sedan åt. Fanny var med Bella som även sov hos Fanny. Emelie var med Tessan hos oss. När vi hade ätit så vardagsplockade jag lite och plockade även med tvätten. När Melwin lagt sig så satte vi oss i soffan och tog det lugnt. Daniel jobbade sent. Melwin var lite dålig i magen på natten.
Melwin med sin första radiostyrda bil
Fredagen valde jag att vabba med Melwin eftersom vi inte visste hur det skulle sluta. Jag och Melwin vaknade tidigt och gick upp och plockade fram frukost till oss alla. När tjejerna gått till skolan så gick Melwin och jag och satte oss i soffan för vi var så trötta. Daniel jobbade men började lite senare denna morgon. Melwin piggade på sig. Han hade nog ätit något olämpligt för det blev aldrig mer än tre gånger på kvällen och natten. När vi hade slappat lite så gjorde vi oss klara och handlade. Mamma kom hit efter lunch och vi gick ut en stund på gården för det är nämligen så att vi har fått en son som älskar att vara ute och går man ut med han då måste man ha med i beräkningen att vara ute många timmar. Hahaha men denna vecka har ju vädret varit mycket skönt så då har det inte gjort något. När Fanny kom hem från skolan så var hon med Bella och Emelie var med Tessan hos dem. Sixten och Josefina tittade förbi en kortis på vår gård en stund. Melwin blir galen när vi säger att vi ska gå in min stackars lilla plutt. Vi åt mat när vi kommit in. På kvällen var Daniel hemma hos oss och det är så mysigt. Vi hade fredagsmys på kvällen och Melwin fick var upp lite längre än på vardagarna. Vi satt framför tvn och kollade.
Fanny mitt stora hjärta
På lördagsmorgonen så gick vi upp tidigt och åt frukost och sedan packade vi väskorna för att bege oss till simhallen. På vägen dit så hämtade vi upp Emelies kompis Tessan eftersom Fanny inte skulle följa med. Melwin var jätterädd för att gå i vattnet men det försvann efter en timma. Barnen hade det roligt. När vi kom hem så var vi ganska trötta och matta för det blir man av att vara där. Vi var ute på gården och som vanligt så var v ute flera timmar och granntjejen Anna 5 år kom och lekte med Melwin ett tag. Farmor var förbi ett litet tag. Emelie var hos Tessan och lekte. Vi grillade på kvällen och det är ju något speciellt med att grilla, det är ju så gott och man får sommarkänslor. På kvällen bloggade jag en del. Vi satt i soffan framför tvn och hade lördagsmys. Vi lade oss sent. På söndagen hade vi lite sovmorgon. Men när alla var vakna och vi hade ätit frukost så gick Daniel, jag och Melwin ut en stund 11:30 började Melwin bli trött så vi sövde honom i vagnen. Vi gjorde oss i ordning för 75-års kalas hos min moster. Kl: 12:30 gick jag och Emelie ut med Melwin och mötte mormor så skulle vi gå till min moster och morbror. Jag var en riktig tidsoptimist för vi hann ju inte komma dit vid 13:00 för vi kom försent. Väl där så var hälsade vi på alla som kommit och så åt vi god mat och fika. Det är så roligt att träffa släktingar som man inte träffar så ofta annars. När vi kom hem så förberedde vi för ännu en arbets/skolvecka. Vi åt toast till kvällen och så satt vi oss och softade i soffan en stund. 

Inga kommentarer: