fredag 26 augusti 2011

Sista semesterveckan med familjen v 33

Sista måndagen innan vardagen tar vid igen. Emelie var med Tessan hela dagen hos dem. På kvällen skjutsade Jacob dem till fotbollen. Fanny sov hos Evelina och var med henne hela dagen både hos dem och oss. Mamma och pappa var här och fikade en stund och då passade mamma, jag och Melwin på att gå en skön kvällspromenad. På kvällen slappade vi vid tvn. Tisdagen kom och vi åt frukost tillsammans och Emelie lekte med Tessan både hos dem och oss. Fanny var med Evelina hela dagen. Vi fick besök av barnens farmor, gammelmormor och farfar. På eftermiddagen gick jag en sväng med mamma och Melwin. På kvällen blev det en stund med familjen i soffan framför tvn..
Onsdagen kom och Daniel, Melwin , jag och Emelie var en stund på Melwins dagis, där fick hälsa på alla fröknar vi titta runt och på lokalerna. Jag själv har jobbat på Arabia så känner jag all personal och så har ju Emelie gått på samma avdelning. Jag vet att det kommer att bli jättebra med Melwin där. Melwin fann sig någorlunda snabbt och började strosa omkring i lokalerna. Det blir 6 pojkar som börjar på samma avdelning som är mellan 1-1,5 år, snacka om att fröknarna kommer ha att göra. Ni blir väl inte förvånade när jag berättar att Melwin var ett huvud längre än alla barnen i hans ålder...hahaha. Jag, Melwin och Daniel åkte och gjorde några ärenden. Fanny var med Tilda och Bella hos oss och kollade på film och Bella sov även över hos Fanny. Emelie var med Tessan hos dem, de sålde även lite jultidningar på kvällen.
På kvällen var Melwin och jag ute och gick en promenad med mormor, under promenaden fick jag migrän och det slutade med att jag gick och lade mig tidigt. Torsdagen vaknade jag av migrän igen vilket gjorde att vi ställde in en tur till öppna förskolan med Josefina och Sixten. Jag sov några timmar på fm efter frukosten i förhoppning om att det skulle gå över men det gjorde det inte. Fanny var med Bella hos oss. Efter lunchen kom Bellas mamma och lillasystrar på besök för att Jessica skulle färga Fannys hår. Emelie var med Tessan hela dagen hos dem. På kvällen gick mamma och jag en sväng, det var så skönt. Fredagen åt hela familjen frukost och gjorde oss klara för en shoppingrunda på stan. Alla våra tre underbara barn fick sig lite nya kläder och så handlade vi god mat till kvällen. Daniel och jag firade 11 årig bröllopsdag (påminde vår min kompis oss) och så skulle vi fira att jag kommit in på skolan för att läsa till Administratör i vården. Vi åt helstekt fläskfile med hasselbakspotatis och krämig pepparsås som barnen bestämt, hur gott som helst ju. Till efterrätt blev det B&J´s goda glass. Vi skulle ätit förrätt med men klockan var så mycket, så vi hann inte det. Kollade på film på kvällen, så underbar fredag och hela familjen samlad, I LOVE IT! Lördagen kom och denna dag var en speciell dag för Fanny som beställt en tid för att göra navelpiercing. Vi åt frukost och satt vid tvn en stund. Vi busade med liten Melwin också. Emelie var med Tessan hos oss hela dagen. Fanny och jag åkte ner till stan och hon var ganska nervös men det gick jättebra. Jag såg att hon blev tårögd när det var över och då sa hon att det gjorde jätteont. Tur att jag inte visste innan att det gjorde så ont för då hade jag aldrig gjort det sa hon. Stackars min lilla tjej men som sagt, det var ju själv valt. Fanny träffade Alma och Evelina på Herberts så de åkt hem till Alma efter piercingen.
När jag kom hem så började vi göra oss iordning, duschade och klä oss lite finare. Kl 16.30 lämnade jag och Melwin, mat och andra saker som skulle till familjen Karlsson till kräftskivan på kvällen. Efter det hämtade vi Fanny som varit hos Alma. Fanny och jag lämnade då av en mycket ledsen liten Melwin som skulle sova hos mormor och morfar till söndag. Jag blev faktiskt berörd men han tystnade ju innan vi hade åkt iväg. Efter ett telefonsamtal med mormor. Det är bara andra gången han sover utan oss. Kl:17.20 cyklade vi hem till fam. Karlsson, dit även fam. Kronvall/Frössberg och fam. Elmerfjord kom för att ha kräftskiva. Kvällen flöt på bra med god mat och mycket trevligt umgänge. Barnen umgicks och hade kul som vanligt.
I söndags vaknade vi kl 9.00 och det första jag gjorde var att ringa till min mamma och fråga hur det hade varit. Melwin hade haft det jättebra och inte varit ledsen alls, bra ju!  Jag kan ju också tala om att vi alla i familjen saknade vår lille Melwin som brukar springa omkring på golvet och vara glad. Mamma och jag bestämde att de skulle komma när han hade ätit lunch och de gjorde dem. Mamma och jag tog Melwin i vagnen och gick en långpromenad till Gränsö för att kolla på sportbils-utställningen som var där. När vi kom ut dit så mötte vi upp Daniel och Emelie som varit lata och tagit bilen. Nästan direkt såg jag min drömbil Lamborghini Countach och jag passade på att ställa upp Emelie vid den! När vi kom hem var tjejerna var med Tessan och Jennifer på eftermiddagen. Vi andra tog det lungt och förberedde oss för vardagen som var på ingång igen...På kvällen blev det lite tid för att sitta vid tvn.

Inga kommentarer: