onsdag 7 september 2011

V 34 och 35, Melwin börjar på dagis

Melwin iförd pyjamas på promenad med mamma och mormor
Måndag och vardagen hade hittat även till vår familj. Daniel skulle börja jobba, tjejerna skulle börja skolan och sen vår lille Melwin som skulle börja på dagis. Vi gick upp tidigt allihopa denna dagen. Melwin och jag följde med Emelie till skolan första dagen. Sen tog vi oss en lång promenad i den varma solen. Melwin och jag åkte till hans dagis kl 10.00 och var där i en timma. Det gick jättebra och Melwin var så nyfiken på alla saker så han kunde knappt bestämma vad han ville göra utan gick från en sak till en annan. Josefina och Sixten var här och hälsade på ett tag. Fanny var med Alma och Evelina hos oss. Emelie var med Tessan som vanligt. Mamma och pappa var här en stund och då gick mamma, Melwin och jag en sväng och därav fotot ovanför. Tisdagen kom och tjejerna gick till skolan och Daniel jobbade. Melwin och jag var på dagis mellan 10:00 och 11:00. Samma sak även idag med alla saker som han vill leka med, kul att se Melwin i sådan action, hemma är han ju alltid så lugn. Fanny var med Evelina hos oss. Emelie var med Tessan. Melwin och jag busade och gosade som vanligt...Mamma och jag tog en kvällsrunda. Onsdag och tjejerna var i skolan och Daniel jobbade. Melwin och jag var på dagis men idag ville fröknarna att vi föräldrar skulle lämna våra barn en stund medan de skulle ut och leka på gården en stund. Melwin tyckte att det var så spännande att han glömde vinka, men han var glad hela tiden.
Melwin i skogen och äter blåbär
När Emelie slutat skolan så var hon, jag och Melwin hos Gunilla på Bvc och gjorde 1,5 års kontroll, 90 cm och 13,7 kg, med andra ord en stor pojke. Efter det var Emelie med Tessan hos dem. Fanny och Melwin och jag var hemma och vi gosade i massor, det är ju inte så ofta som Fanny är hemma hos oss, vi handlade lite. Torsdag och tjejerna gick till skolan och Daniel jobbade. Mamma och jag var med Melwin på dagis och som vanligt så gickin på dagis och följde med fröken ut på gården utan att säga hej då. Lilla plutten, det första han gjorde var att ta upp en hockey hjälm och satte den snett på huvudet och satte sig på en liten cykel, han har verkligen förknippat hjälm och cykel...hahaha han är ju för söt! Han var 1 timma på dagis och det gick bra. När Emelie kom hem från skolan så var hon med Tessan och Fanny var med Alma. Melwin och jag busade som vanligt! Daniel jobbade kväll. Fredag och tjejerna var i skolan i vanlig ordning. Jag åkte till dagis och lämnade Melwin och han gick in som vanligt med en glad min. Daniel och jag hämtade honom efter två timmar, det hade gått jättebra. Daniel, Melwin och jag var och handlade. Emelie var med Tessan och några killar efter skolan. Fanny var med Alma efter skolan. Mor, jag och Melwin tog oss en promenad på eftermiddagen och efter det så gräddade jag våfflor till alla, så gott det var. När vi hade ätit färdigt ringde Camilla och ville ta en promenad så jag hängde med, alltid skönt med en promenad...
Fanny och en kompis i svampskogen
På lördagen tog jag med mig barnen och åkte till Loftahammar på Loftahammars-utställningen. Daniel var hemma och sågade ner vårt plommon träd till vår kommande tuja häck som ska vara där. När vi kom hem så var Emelie med Wilma. Fanny, mor, Melwin och jag tog en promenad till kvantum och handlade.Så kul att Fanny vill gå med oss. Söndagen var en riktig slappdag. Mamma och jag var ute på en promenad men en kortis då jag var så förkyld. Tjejerna var med kompisar ett tag.På kvällen blev det gos i soffan med hela familjen...
Emelie i svampskogen
Måndag igen och tjejerna var i skolan, men vid 11:00 hämtade vi Emelie i skolan. Melwin var en 1 på dagis. Klockan 11:00 åkte jag, Melwin, Emelie och mamma till Vimmerby. Jag hade upprop i skolan och sedan skulle vi gå i några affärer i Vimmerby. Jag shoppade kläder till barnen och mig, jag måste ju ha lite snygga kläder nu när jag ska plugga hahaha. Det kändes mycket bra efter denna första dagen i skolan, jag är så himla glad att jag tog detta steg och att jag fick hjälp av min vän Camilla att tänka om, Tack Gumman!!!! Fanny var ensam hemma när vi kom hem. Tisdag och tjejerna och jag har varit i skolan. Jag tyckte att det blev lite rörigt idag med alla nya intryck. Melwin var på dagis och det hade gått bra, Daniel var hemma med honom denna dag eftersom mormor jobbade sin sista dag innan pensionen. När jag kom hem så myste vi i soffan eftersom jag kommer hem så sent som kl 17.30. Jag åker ju kl 7:00 med bussen så det blir ju långa dagar. Onsdagen var vi också i skolan och Melwin på dagis och Daniel jobbade. Mamma hämtade Melwin idag och hade honom till jag kom hem. Emelie var med några kompisar och Fanny var med Alma och Evelina hos oss, så fina tonåringar <3.
Daniel, pappa och Melwin i skogen
Torsdagen var vi tjejer i skolan, Daniel jobbade och Melwin var på dagis. Mamma skötte lämning och hämtning på dagis och denna dag var första gången som Melwin skulle sova middag på dagis och först blev han sur och kastade gose och tutte på golvet men efter 5 min somnade han i fröken Anettes famn...Efter skolan så var Fanny med Alma. På kvällen var mamma hos barnen och Daniel och jag var på föräldramöte på Ellen key. Härliga fredag och skola för oss tjejer, Melwin på dagis och Daniel jobbade. Jag och Emelie hämtade Melwin från dagis och han blev glad när vi kom. Emelie var med Tessan på eftermiddagen. Fanny var med Evelina som även sov hos oss. Daniel jobbade sent på kvällen. Emelie, jag och Melwin gosade i soffan medan Fanny och Evelina var på Fannys rum. Lördagen vaknade vi kl 8:00 och fixade matsäck och tog med oss barnen och mor och far till skogen och plockade svamp, vi hittade en hel del. Jag tycker att det är helt underbart att vara i skogen med. Melwin gillade att äta blåbär men hade det svårt att gå där. Daniel och jag fick turas om att bära på han. När vi kom hem så rensade vi svampen och sedan var Emelie med Tessan en stund. Fanny var med Evelina och Alma och dessa fina tjejer sov över hos Fanny och fnittrade bra hela kvällen... I söndags så var vi hemma på förmiddagen. Vi gjorde lite ärenden. Emelie, Fanny, Evelina, Alma och jag var och tittade på Emelies fotbollslag som spelade fotbollsmatch, de förlorade med 10-0. De stora tjejerna stod i kiosken med Tessans storasyster. Klockan 16.00 blev vi bjudna på mat hos mor och far, gott gott. Sen softade vi i soffan när vi om hem och laddade inför måndagen...


Inga kommentarer: