söndag 18 september 2011

v36 och 37 som slutar med ryggskott

Melwin och sin gose
Dessa veckor har varit tuffa både med virus och med skolan och med ryggskott. Vecka 35 på mån-ons var vi tjejer i skolan och Melwin på dagis och Daniel jobbade. Tessan och Emelie lekte och efter det var de på fotbollsträning, Fanny var med Evelina och Alma. På onsdags kvällen blev Fanny sjuk med halsont och feber. Hon fick vara hemma på torsdagen, då hade jag hemstudier också. Emelie var i skolan och efter det var hon hos Tessan. Melwin var på dagis en liten stund så att jag kunde plugga. Daniel jobbade några turer. Fredagen var jag och Emelie i skolan, Melwin på dagis och Fanny hemma med halsont och feber. På kvällen var vi hemma hela familjen förutom att Emelie var på kalas en stund. Det blev tacco, godis och snacks. Natten till lördag fick Melwin krupp för andra gången i sitt liv, inte alls kul, dessutom sov han jätteoroligt hela natten. Jag pluggade, Daniel tog upp båten, Fanny gick ut och träffade Evelina och Alma och de sov även hos Alma. Emelie var med Tessan. Melwin började bli dålig, förkyld med lite feber.
Emelie har klätt på Melwin sina nya höstkläder...
I söndags var Daniel med Emelie på fotbollsmatch mot frödinge, Jacob och Tessan var med dem. Jag och Melwin var hemma och plockade. Fanny hade ont i hals och feber igen... När Daniel och Emelie kom hem så hade Emelie superont i halsen och fått feber 39.2 ( tjejen som aldrig har över 37.9), Melwin var förkyld och hade falsk krupp och feber också. Så denna dagen blev det att vara inne med tre sjuka barn. Jag pluggade medicinsk dokumentation på kvällen.
Fanny vid hamnen
Emelie precis blivit feberfri efter 8 dagar
Denna vecka har varit tuff på många olika sätt. I måndags var Daniel hemma med Fanny, Emelie och Melwin som var sjuka. Fanny var feberfri men väldigt förkyld, Emelie ont i halsen och feber och Melwin falsk krupp, förkylning och feber. Jag var i skolan och kom hem 17.20. Daniel och jag var på  föräldramöte i Emelies klass på kvällen. Mamma var då barnvakt åt barnen. Tisdag, onsdag, torsdag och fredag var Fanny och jag i skolan. Emelie och Melwin var hemma först med Daniel och sedan med mormor...Fanny var med Alma dessa dagar efter skolan. Jag pluggade när jag kom hem då vi hade muntligt förhör i Medicinsk dokumentation i onsdags och oförberett prov i Anatomi i torsdags. Med dok. förhöret gick jättebra och Anatomiprovet fick jag 23 av 24 poäng, så det gick också bra. I onsdags var det möte med Fannys lärare, det gick bra. 
 Emelie och Melwin har varit dåliga hela veckan förutom Emelie som var feberfri i torsdags men i fredags var febern där igen. Fredagen kom, Fanny och jag var i skolan. Melwin och Emelie var hemma med Daniel och myste framför tvn. Daniel åkte till jobbet när jag kom hem. Sen tog jag hand om mina sjuka små barn, mina små hjärtan...Fanny var med Alma och Maja efter skolan. På kvällen var Fanny med Tilda på Mejeriet och kollade på Streetdance. Jag och mamma tog en liten promenad på kvällen. Daniel fick en inställd körning så han var hemma med oss på fredagskvällen, så himla mysigt det var. I går var Daniel, Emelie, Melwin och jag på brandstationens öppet hus. Det var väldigt spännande för både Melwin och Emelie kan jag tala om. Emelie som fortfarande var sjuk blev så trött när vi kom hem, så hon fick vila lite. Men det var bra att hon följde med så hon fick lite luft efter en vecka inomhus. Fanny var hemma och tog det lungt. Senare var hon och Tilda hos några killar och tittade på film, men hon passade tiden och var hemma vid 21.00. Farmor var här och hälsade på en stund. Vi andra slappade vid tvn på kvällen. Idag blev jag väckt av att Daniel kom in i vårt sovrum och sa att det hade smällt till i hans rygg och jag konstaterade att han hade fått RYGGSKOTT inte kul alls, så handikappad och vilken smärta säger jag bara, mitt stora hjärta, hoppas bara att du snart blir bra igen. Men vi har ju världens bästa vän som kom hit och la liniment på han som skulle hjälpa lite men det tycker han inte att det gjorde. Men tack ändå Maria för att du ställer upp så fort vi ringer du är guld värd. Idag har vi bara tagit det lungt eftersom Daniel är rätt så dålig.

Inga kommentarer: