söndag 25 september 2011

vecka 38

En glad Melwin
Måndagen vaknade jag trött som vanligt kl 5:40, ville egentligen ligga kvar i sängen då det såg ganska kallt ut när jag gluttade ut bakom rullgardinen. Men men nu var det ju skola och det är ju kul att träffa alla klasskompisar igen. När jag är inne på toaletten och fixar mig så kommer Emelie inrusande och gråter, jag får inte luft mamma skriker hon och jag hör ett väsande ljud, jaha och nu hade falska kruppen hittat Emelies kropp samt att en ny förkylning också hittat dit. Stackars Emelie som redan varit hemma och sjuk en vecka. Hon fick bli hemma med Daniel som hade ryggskott. Jag åkte till skolan och Melwin åkte med morfar till dagis. Fanny var också i skolan. Emelie var en stund hos mormor och morfar och Melwin var där efter dagis tills jag kom hem 17:20. På kvällen tittade vi på tv och myste i soffan.
Tisdagen gick Melwin och jag upp tidigt 5:10, hua vad tidigt det blir...Kl: 06.30 lämnade jag sonen på dagis och åkte bussen till skolan. Emelie var inte bra denna dag heller så hon blev hemma med Daniel som fortfarande hade ont i ryggen. Fanny var i skolan och så var hon hos Alma efter skolan. När jag kom hem från skolan så kom mamma och lämnade Emelie och Melwin hos oss som hade varit hos dem på eftermiddagen. Mamma och jag tog en promenad efter vi hade ätit. Så himla skönt det är att röra på sig och få lite frisk luft.
Onsdagen vaknade vi kl 7:00, vi gjorde oss klara och jag åkte och lämnade Melwin på dagis. Sen åkte jag ner till hamnplan för att möta upp två klasskamrater då vi skulle göra tre studiebesök på Öppenpsyk, Medicinmottagningen, barnmottagningen. Det var mycket intressant och lärorikt denna dag. Vi fick mycket information om vad vårt arbete är och vad det går ut på. Vi passade även på att äta lunch på morella eftersom ena av klasskamraten hade en bit att köra. Fanny var i skolan. Emelie var hemma från skolan och var hos mormor hela dagen och Melwin var där efter dagiset. Jag hämtade barnen på hemvägen, jag saknar mina barn så otroligt mycket när jag är på skolan. Efter maten pluggade jag en stund sedan myste vi i soffan, det går åt att mysa med barnen i soffan på kvällarna eftersom jag är borta så mycket nu och att jag måste plugga så mycket av min lediga tid.
Melwin och Emelie i Melwins nya säng innan de somnade
I torsdags hade jag hemstudier och då lämnade jag Melwin kl 8:00 på dagis till kl 14:00. Tjejerna var i skolan. Emelie upplevde det som lite jobbigt efter nästan 2 veckor hemma. Hon var så matt och trött när hon kom hem. Jag pluggade endel på dagen medan barnen inte var hemma. Daniel och jag hämtade Melwin och Emelie tillsammans i skolan. Sedan åkte vi och köpte ett vadderat regnställ till Melwin. När vi kom hem gjorde jag biffar till mat. Fanny var med Alma och Evelina på kvällen, goa, glada, mysiga och pålitliga tjejer...På kvällen blev det även en promenad med mamma och Melwin.
Fredag och dags för skola för tre av oss. Melwin var väldigt hostig och snorig och Daniel valde att ha honom hemma eftersom han själv ändå var hemma från jobbet pga sitt ryggskott som nu var mycket bättre. Denna fredag gick jag till 13:30 och kunde inte åka med bussen förrän kl 14:35. Fanny var med Alma och Evelina hos oss på kvällen. Emelie var med den supersnabba och snälla Tessan hos oss. Efter middagen på kvällen tog mamma och jag oss en lång promenad på 7 km och det var så skönt. När vi kom hem så var hela familjen samlade och vi åt ost och kex och vindruvor, jättegott och en mysig avslutning på denna dag med familjen efter en tuff vecka.
Melwin som precis lärt sig att posera framför kameran
Lördag och Melwin slog upp sina blå ögon kl 6:30, precis vad man har lust med en lördag morgon efter en tuff vecka i skolan men denna tid kommer ju inte tillbaks och man får passa på att njuta  av den lediga tiden man har tillsammans. Klockan 10:30 kom mormor hit och hämtade mig och Melwin så vi kunde ta en promenad till stan för att hämta ut lite mediciner och göra lite andra ärenden. Daniel skjutsade ner Emelie till stan eftersom hon inte orkade att gå med oss, hon har ju varit sjuk så länge och har inte så mycket ork och kraft. När vi senare kom hem så frostade jag av frysen och tog en sväng med snabeldraken. Fanny var med Evelina och Alma hos evis och hos oss där de även sov sedan på kvällen. Emelie var en liten stund med Tessan hos oss. På kvällen bjöd Daniel sin familj på Oxfilé med pommes och bearniesås, jättegott verkligen. Vi kom på att vi skulle byta säng till Melwin och ta bort spjälsängen och ta upp Emelies gamla säng. Eftersom han är så tung att bära ur och i. Emelie och Melwin somnade tillsammans i den efter att hon läste en bok för han och skulle söva han i den, sötisar. Daniel och jag satt framför tvn och jag pluggade lite. De stora tjejerna höll sig i Fannys rum.
Imorse och Melwin slog upp sina blå vid 6:30 igen, jätteroligt, NOT. Men vi gosade i sängen en stund och gick upp kl 8:00 och när klockan var 8:30 kom tjejerna ut och frågade efter frukost. Vi bakade bröd i ugnen och kokade ägg. En härlig frukost denna sista morgon innan det är måndag igen. Idag ska Daniel stå i kiosken när Emelies lag spelar match, Emelie ska själv inte spela då hon inte orkar efter alla dessa tre virus som hon haft de senaste två veckorna. Jag och Melwin blir hemma för han ska sova och jag plugga. Kl 16:00 ska vi till mor och far och äta middag, det ska bli gott och sedan skulle vi få äta efterrätt där.


Inga kommentarer: