onsdag 17 augusti 2011

Vecka 32 Motion på programmet

Emelie min fina lilla tjej
Denna vecka började med solsken och lite moln på himlen, alltid trevligt när veckan börjar med fint väder! Nu känner man ändå att hösten är påväg, morgnarna är mycket svalare... Den här måndagen stod det tyvärr storstädning på schemat efter att inga barn ville åka och bada som vi hade planerat! Efter städningen så gick Daniel och jag en promenad med Melwin men det var så varmt så vi gick inte så långt. Josefina och Sixten tittade förbi så vi umgicks med dem en stund, alltid lika trevligt! Fanny var med Jenny och fotade och Emelie var med Tessan. Jacob skjutsade Emelie och Tessan till fotbollen på kvällen. Resten av dagen gjorde vi inget speciellt. Tisdagen kom och Emelie fortsatte att vara med Tessan och Fanny var med Evelina, Alma och Felicia hos Alma. Mor och far kom och hälsade på och vi bjöd dem på fika! Vi var ute med Melwin på gården eftersom han älskar att vara ute...
Melwin gillade pommesen på sibylla
Onsdagen var lite ostadigt väder men Maria, Tessan, Emelie och jag trotsade vädret och gick en promenad på nästan 6 km, det var jobbigt men jätteskönt efterråt, kan jag tala om. Vi tog en vatten paus med Elmerfjordarna hos dem innan jag fortsatte hem till lillprinsen och Daniel. Emelie stannade kvar hos Tessan. Fanny var med Evelina, Alma och Felicia hos Alma. Melwin och jag var en stund i breviksparken där vi träffade Jeanette och Josefine men det började att ösregna så vi gick hem. På kvällen var Jag, Daniel och Melwin och tittade på Emelies fotbollsmatch, det förlorade med 1-0 mot Tjust. Mamma och Pappa och min faster och farbror var också och tittade. På kvällen satt vi framför tvn. I torsdags tog Maria och jag en promenad på 5 km, så skönt det är att ha kommit igång med motionen nu. På eftermiddagen hade Emelie och jag tandläkartid efter varandra, Emelie var såååå duktig och drog efter protester ut en mjölktand eftersom den nya tanden under växte fel och inte puttar bort mjölktanden som de egentligen ska göra. Jag själv fick veta att jag skadat emaljen och det var mindre kul och sedan hade jag två lagningar. Fy f...n vad jag hatar att gå till tandis och min tandläkare sa att jag var mycket räddare än Emelie och det stämmer säkerligen kan jag tala om. Sen kostar det ju en j...la massa pengar och jag som innan sommaren var klar för detta året, men detta lovade han mig att fixa gratis som tur är... Fanny var som vanligt med Evelina och Alma hos Alma. Daniel var ute och lekte med Melwin.
Melwin sitter som förstenad och tittar på sig själv som jag filmat i min Iphone
På fredagen var Daniel med Fanny till tandregleringen och det gick ju bra, det bytte en sak på tandställningen som skulle spänna in ett mellanrum mellan två tänder. Jag och Melwin gjorde oss klara och gick bort till breviksparken efter frukosten. Där träffade vi familjen Juhlin /Throzell och pojkarna lekte bra, kul att ses efter så lång tid, vi tillbringade ju en dag i veckan med dem innan jul! Daniel passade då på att åka till båten en stund och bryggsegla och fixa lite inför hösten! Emelie var med Tessan och Fanny var med Evelina som även blev nattgäst hos Fanny. När jag och Melwin kommit hem från parken så hade min fina lilla prinsessa Emelie städat hela vårt hus, bäddat sängarna och plockat. Hon är så enormt gullig min tjej, så omtänksam och överraskande och helt underbar och vet precis hur hon kan göra mig glad. Tack min fina Emelie för det! Som vanligt så busade, lekte och gosade vi med vår fina lilla kille. Resten av dagen gjorde vi inte så mycket mer än att bara vara och njuta av ledigheten.
Melwin tittar fortfarande på en filmsnutt på sig själv
I lördags vaknade jag 6.40 och var jättepigg, så när Melwin vaknade kl 7.00 så gick vi upp och såg i fönstret hur underbart vädret var ute, med sol och blå himmel. Jag gav Melwin lite välling och sedan tog vi på oss och gick ut och gick en långpromenad på 7 km, så himla fridfullt och härligt det var att gå så tidigt. Melwin satt och gosade i vagnen med sin lilla gosehund! Vår underbara lilla prins... När vi kom hem så sov alla fortfarande så vi var ute i trädgården och lekte. Barnens farmor kom förbi med frukostbröd. Kl 10.00 kom Daniel ut och undrade vad vi gjorde ute så tidigt, och det förstår jag att han gjorde då det var enda gången som jag vaknade före han frivilligt denna sommar hahaha. Emelie hade bestämt att leka med Wilma idag hos oss. Fanny var med Evelina. Daniel och jag var ute endel med Melwin och så fixade vi lite i trädgården. Lite senare på kvällen skulle Daniel, Melwin, Emelie och jag ta en promenad på 6 km, men när vi gick förbi Maria och Jacob så blev Emelie kvar hos Tessan. Så på hemvägen plockade vi upp henne. Det blev lördagsmys i soffan när vi kom hem. I söndagsmorse så ringde Tessan till Emelie och frågade om Emelie och jag ville följa med dem till lager 157 och till Team sportia och det gjorde vi men bara som sällskap för vi skulle inget köpa. Jag lade undan ett par gympskor till mig det var allt. Emelie lekte med Tessan. Fanny var med Evelina, de gick på bio sent på kvällen. Mamma och jag tog med oss Melwin på en långpromenad på 7 km, jätteskönt. Denna vecka har jag börjat motionera och jag är så glad över det. Det är ju gratismotion och så skönt efteråt. Söndagen flöt på och vi gjorde inte så mycket mer än att njöt av ledigheten tillsammans för snart är den ju slut.....




Inga kommentarer: