torsdag 4 augusti 2011

Fanny på sjukhus vecka 30

Måndag och vi tog lite sovmorgon, det blir lätt så nu när man är uppe så sent på kvällarna. Efter frukosten så tog Melwin och jag en promenad upp till mor och far i det fina vädret, det var väldigt varmt att gå kan jag tala om, men skönt att röra på sig lite. Efter ett tag kom familjen Pettersson dit, så kul att se dem igen och lille Ellioth bara växer och växer mellan gångerna. Vi satt och snackade och sen tog Mahlin och jag pojkarna i vagnarna och gick till Mahlins favorit affär "Hannas pysselstuga" och när vi hade handlat så fortsatte vi hem till oss. Där möttes vi av Fanny, Evelina, Emelie och Tilda som hade ätit lunch och hade jätteroligt. Mahlin, Magnus och Ellioth stannade en liten stund men åkte hem till mor och far på middag och lämnade även Ellioth där för att efter det komma till oss igen och njuta av semestern. Vi satt ute sent och det var en underbart skön temperatur i sommarnatten. Tisdagen hade vi bestämt med Mahlin, Magnus och Ellioth att ses på Lysingsbadet för att ta en romenad och det gjorde vi, fint väder och skönt att röra på sig. Fanny var med Evelina till kl 17.00 var vi bjudna på mat hos mor och far, så himla mysigt att träffas alla på en gång. På kvällen hade Daniel, Emelie och Magnus bestämt sig för att gå på speedway för att Mahlin skulle träffa en kompis nere på stan och fika med henne. Jag, Emelie och Melwin stannade hos mormor och hjälpte henne med Ellioth tills Mahlin kom hem. Sedan åkte vi och Mahlin hem till oss och pysslade lite, Ellioth var kvar hos mor och far. Det blev en sen kväll även denna efter att karlarna och Emelie hade kommit hem från speedway och innan vi var klara med pysslandet, vi scrappade ett födelsedagskort till mor.
Onsdagen blev inte riktigt som vi hade tänkt....Fanny väckte mig kl 07.00 hysteriskt ledsen och med fruktansvärda magsmärtor att hon bara grät. Jag gick upp och ringde sjukvårdsupplysningen som rådde oss att ringa till vårdcentralen kl: 08.00 och under tiden väckte jag Daniel och gick jag in i duschen. När jag kom ut låg Fanny i soffan och kved av smärtorna så vi bestämde oss för att åka till akuten direkt efter att jag gjort mig i ordning. Vi anlände kl 7.40 och fick sitta i väntrummet en stund. Sjuksköterskan kom och tog prover och läkaren kom och berättade att Fanny skulle läggas in på barn med en misstänkt blindtarmsinflammation som de skulle behöva operera bort. Daniel hade då hunnit att lämna barnen hos mormor och morfar och kommit till akuten så att jag kunde åka hem och äta frukost. Passade på att hämta Emelie som ville följa med till Fanny och pussade lite på Melwin, som säkert tyckte att allt var konstigt med en mamma och pappa som bara stimmade runt och inte hade tid med någonting. Emelie och jag åkte även hem och packade eftersom jag och Fanny skulle få sova kvar på sjukhuset! Bella ringde och ville följa med upp till sjukhuset, det fick hon göra en stund! Åkte förbi Coop och Emelie och Bella köpte varsin tidning och godis till Fanny! När vi kom till sjukhuset så låg Fanny på Barnavdelningen med dropp och var inte alls så pigg...
På Fannys rum låg även en liten flicka så vi fick ta med Fanny ut i dagrummet och där satt hon en liten stund mer orkade hon inte. De tog massor med prover på henne men alla proverna var bra. Men hon ville inte hem förrän det onda försvunnit sa hon. Hon var så trött, så när kl var 13.30 så åkte alla utom jag hem och Fanny somnade en stund innan sköterskorna kom och tog ännu mer prover på henne. Daniel kom tillbaka vid 15.00 och då väntade vi på läkaren som skulle komma och berätta provsvaren och han kom runt 16.00. Han berättade då att han inte kommer att operera henne för att proverna visade inget fel på blindtarmen utan han trodde att det kunde vara en cysta på äggstocken som hade brustit. Så han sade åt oss att vi fick åka hem igen och komma tillbaka om det blev värre igen! Då hade smärtan dämpat sig lite och hon hade blivit lite piggare av droppet. Gissa om Fanny blev glad över att få bli utskriven. Vi blev också glada att det inte var något annat. Så då fortsatte vi hem till mor och far och kalasade med dem och Mahlin, Magnus, Ellioth, Tomas och Britt-Marie. Vi firade både mor och far som har och kommer att fylla år. När vi hade varit hos dem så åkte jag, Fanny, Melwin och Mahlin hem till oss. Fanny mådde bättre men hon var väldigt trött och matt. Daniel, Emelie och Magnus gick en promenad med Elsa ner till stan! Vi satt ute till kl var 01.30 och då var det 22 grader ute och det var verkligen en underbar kväll.
Torsdag och jag, Fanny, Emelie och mamma åkte ut till skogarna och plockade LITE svamp för vi hittade inte mycket alls. Fanny och Emelie hittade de mesta som de stekte själva på kvällen! Emelie var med Tessan när vi kom hem. Jag busade lite med sonen och njöt av sommaren. På kvällen grillade vi och det är ju så gott. Mor och Far kom hit och fikade en stund. Fredagen spenderade vi på Gränsö hos Tobias, Rudina och lilla söta Rebecka 1 år, där fikade vi och umgicks, jättetrevligt att träffa dem! Fanny var med Evelina och Alma hos Evelina, hon sov över hos henne. Emelie var hos Tessan. Camilla, Kalle, jag och Melwin tog oss en kvällspromenad och sen satt vi en stund på vår uteplats och snackade.
På lördagen hämtade vi Fanny hos Evelina och hela familjen åkte ner till stan och shoppade lite saker. Vi tittade också på mc-kortegen som var kl 12.00. Melwin gillade det så mycket så vi fick leta upp ett nytt ställe att titta på för att se dem en gång till. Såå spännande tyckte han. Vår underbara lilla prins som är så intresserad av allt som låter, detta är ju så nytt för oss som föräldrar eftersom vi innan har två underbara flickor. På kvällen packade vi med oss lite snacks och dricka och tog båten ut till gränsö för att ligga och lyssna på September som skulle uppträda. Melwin var lika envis som alltid och skulle minsann inte sova i båten, så han var uppe tills vi kom hem vid 23.30. Det regnade lite innan vi satte oss i båten men när vi väl kom ut på sjön så klarnade det upp och blev bättre ju mer klockan blev. Jättetrevlig kväll med familjen i båten. Söndagen tog Maria och jag med oss barnen ut till skogs igen i förhoppning om att vi skulle hitta mer svamp! Som vanligt när Fanny följer med till skogen så hittar hon en orm med en gång hon kliver ur bilen! Svamp hittade vi men den mesta hittade Fanny och Emelie. Mina svampögon hade jag glömt hemma tyvärr. Alla pratar om att det finns så mycket svamp men vart då???? På kvällen hade vi bestämt att fika med familjen Elmerfjords och det var lika trevligt som vanligt. Barnen lekte fint och vi satt och snackade. Maria hade bakat en jättegod rabarberpaj. Tack för kvällen! Fanny ville inte följa med eftersom Jennifer inte var hemma!

Inga kommentarer: