tisdag 2 augusti 2011

Älskar verkligen min familj! Vecka 29

Sommarlovet/semestern springer verkligen på, varför går tiden fort när man har roligt och sakta när man har tråkigt. Måndagen började jag med att tvätta en hel del tvätt, ca 7 maskiner, fattar inte att det kan bli så mycket tvätt! Melwin var ute och lekte i trädgården med Daniel eller mig när jag inte fixade med tvätten! Fanny var hemma och tog det lungt på förmiddagen, på eftermiddagen var hon med Bella som sov över hos Fanny. Emelie var med Tessan som också blev nattgäst hos oss. På kvällen var Daniel och mötte Fanny och Bella vid båten där de hade badat. Med andra ord så var det full rulle hos oss! I tisdags så sparkade Tessan och Emelie hem till Tessan på sina kickbikar med en gång efter frukosten. Fanny var med Bella till 17.00. Jag städade, lekte med Melwin, lagade lunch, plockade, pysslade och förberedde middagen. Daniel  passade på att ta vara på solen och tog båten till päronholmen och träffade familjen Karlsson där, då fick han lite egentid från sin familj, det är bra för mig då har jag lite tillgodo, hihihi. Kl 17.00 kom familjen Elmerfjords hit och vi åt middag, efterrätt och snacks! Barnen lekte jättebra men Alvin stackarn tyckte att Melwin var elak som slog honom med bandyklubborna, inte lätt att förklara för en tre-åring att han inte slåss utan bara att han inte har kontroll på vart han har sina klubbor, men men det gick jättebra och det syns att Melwin gillar Alvin...Små tjejerna hade det bra ch hittade på olika saker, de stora hade lite svårt att komma på vad de skulle göra...Det blev lite sent men det är ju semester...Jättetrevligt var det, Tack för kvällen! På onsdagen var det Hasselörodden som vi åkte ner för att titta på, det är ju lite mysigt att titta på de fina gamla roddbåtarna. Även denna dag var vädret med oss. När vi kom hem så hade Kihls salong öppnat och jag trimmade av pappa endel av hans hår. Fanny var med Bella och Emelie med Nora. På kvällen bakade jag sommarens första jordgubbspaj som blev supergod. När vi på torsdagen drog upp rullgardinerna och tittade ut kunde man inget annat än att bli lite låg, det hällregnade verkligen! Vi gjorde inget speciellt vi bara njöt av varandras sällskap och tyckte att vädret var bra tråkigt. Emelie var med Nora hela dagen! Mor och far tittade förbi en stund! På kvällen tröttnade vi och Emelie, Nora och jag stack ner till Hemmakväll och hyrde oss tre dvd filmer. Fredagen gick vi upp tidigt för att spendera en dag i Norrköping! När vi kom fram till Norrköping så åt vi lunch på Max och bara det uppskattades av alla våra tre barn. Eftersom vi har en så lång pojke så har vi blivit tvugna att leta efter en vagn för långa barn och har då hittat en Emmaljunga modell som är hela 11 cm längre än den som vi redan har men den räcker inte längre tyvärr. Han är redan 90 cm och inte ens 1.5 år... Men nu har han fått en ny svart fin Emmaljunga vagn som räcker ett tag till, han kommer ju i alla fall åka vagn i 2 år till. Synd bara att de som tillverkar vagnar och bilstolar tror att alla barn är skapta i samma form. Hans huvud når redan kanten på bilstolen, inte bra alls. Vi köper stl 98 i kläder till han redan, som tre åringar brukar ha...När vi hade varit där så stannade vi på busfabriken där de stora barnen busade till en början medan Melwin var tvungen att inviga den nya vagnen med en sovstund!
Han sov en timma och sedan följde han med tjejerna och busade lite men han är så försiktig av sig så det var inte mycket han vågade men men...
Efter denna busstund så var ju ett besök på Candyhouse ganska givet...
På kvällen när vi hade kommit hem så kom mormor och morfar förbi ett tag! På lördagen var Fanny med Evelina. Melwin och jag var ute på gården och lekte i sandlådan! Farmor kom förbi och hälsade på en stund! Emelie och Daniel var vid båten och badade innan regnet stod som spön i backen. På kvällen kom Camilla, Fredrik och Kalle förbi och vi satt ute på uteplatsen och snackade om allt och inget och drack rosévin, alltså en helt underbar lördagkväll. På söndagen hade vi lite sovmorgon och efter lunch var vi med Camilla, Fredrik och Kalle vid hasthagssjön och njöt av solen! Emelie badade lite men det var inte så varmt i vattnet. Kalle var i nästan hela tiden! Vi stannade inte så länge för Melwin var trött och kunde inte koppla av så bra.. Resten av dagen tog vi det lungt. Tjejerna var med Evelina och Tilda hos dem i kvännaren så de tog sig en liten cykeltur dit...När de kom hem åt vi mat och slappade framför tvn.