söndag 3 april 2011

Syskonkärlek 3/4-2011

Det har gått några dagar sedan jag bloggade sist, men ibland räcker inte tiden riktigt till. Jag har haft två sjuka barn hemma förra veckan. Fanny och Melwin har varit förkylda och Fanny hade feber också. Hon var hemma från skolan till och med i torsdags. Vi gjorde inte så mycket de dagarna mer än att tittade på tv och umgicks med varandra. 
Daniel fyllde år för en vecka sen så den söndagen firade vi honom, hans föräldrar var här så vi åt våfflor. Denna lördag åkte vi till Mantorp för att fira syrrans och Magnus 40 års dag. Det var min familj, mamma och pappa och min faster och farbror som var med. Vi blev bjudna på taccogratäng, sallad, fika med marängsviss, hembakat fikabröd och tårta. Vi åkte hem ca 18.00 efter en mycket trevlig dag. Melwin somnade påväg hem och tjejerna och jag satt och pratade lite. De pussades för att de tycker om varandra så mycket. Måste säga att de visar väldigt ofta hur mycket de tycker om varandra både med dem och med Melwin och Melwin pussar gärna på sina systrar. Det är så underbart att se. De är väldigt måna om varandra...
Nu håller Fanny på att packa för deras resa till Malmö imorgon då femmorna ska tävla i vi i femman med tv-inspelning. Det ska bli så kul för dem att få följa med och heja på, vi håller tummarna ordentligt, så hoppas vi på en vinst som ger dem i så fall 30000 kr. Det kommer att bli väldigt tomt utan henne och de kommer inte hem förrän vid midnatt på onsdag natt.
Jaha då får vi se vad denna vecka har att erbjuda...

Inga kommentarer: