fredag 15 april 2011

Våren är här 15/4 - 2011

Denna vecka har vi tagit det lungt eftersom vi hade maginfluensa förra helgen och ingen av barnen eller jag har haft ork till något! Vi har umgåtts, tittat på film och datat. Fanny gick till skolan i onsdags och Emelie igår (torsdags). Igår var jag och Melwin hos Nina och Alex och hälsade på, det var kul. Melwin tycker alltid att det är spännande med nya platser och leksaker. Han sov en stund när vi kom hem, han var helt slut. Idag gick vi upp och gjorde oss klara för att jag skulle till sjukhuset och ta prover. Efter det var Daniel och jag på kvantum och handlade till grillningen hos familjen Elmerfjord i morgon, det blir bara flickorna och jag som ska dit. Idag var det så härligt vår-väder så jag och Melwin hade bestämt med Camilla och Sam i stadsparken med lek och lite fika. Åhh vad Melwin älskar att vara ute, han lekte i sandlådan, gungade och bara gick omkring. Sedan sov han en stund i vagnen också. Jag var så sugen på pannbiff med potatis och gräddsås idag och hade bestämt mig för att göra det. Jag ringde mamma som kom hit och tog Melwin medan jag gjorde maten, annars brukar han vara så trött och gnällig just den tiden som jag ska laga mat. Daniel har jobbat till klockan 18.00 och för en gångs skull ska han inte köra någon av kvällsturerna, men vad händer då jo åker på maginfluensan och känner sig mycket sliten och en temp som ligger på 39.4 men jag kan lova att han är 100 ggr sämre än vad vi var enligt honom själv. Nu får jag ju som vanligt sitta ensam med flickorna en fredagkväll när alla andra sitter och myser med sina män och barn. Men visst det är mysigt att mysa med flickorna med men det är något speciellt när Daniel är hemma en fredag kväll med oss.
Här är i alla fall en bild på vår gosiga kille som älskar att gosa med sin gosehund...Han luktar och gosar med goses öra, hahaha han är så mysig. Han är ganska lugn som person, men kan ändå bli väldigt arg, men han blir ganska snabbt glad igen!

Inga kommentarer: