måndag 25 april 2011

Påsk 23/4-2011

Nu är det påsk och hos oss kan man säga att påsken är som lilla julafton. Barnen får presenter, pengar ochpåskägg från många släktingar så det blir en hel del kan man säga! Denna påsken inleddes med att Emelie och hennes kompis gick påsk-kärringar på gatan och de fick en hel del pengar och godis, sedan var vi och handlade det sista på kvantum inför helgen och då fick barnen varsin påskpåse med godis i, av kassörskan. Vad snäll hon var, barnen blev superglada. Men Emelie tyckte att det vart för mycket godis så hon delade med sig till Fanny. På påskafton fick de påskägg av farmor, gamlemormor, mormor och oss. De innehöll både godis, pengar, saker...Tur att våra barn inte är bortskämda! Här kommer lite bilder.
Idag ska min pappa komma hit och bygga lite grindar utomhus för vår son det är morfar han tittar på genom fönstret här...
Sonen är så fascinerad över alla saker som låter även om han tycker att de är väldigt läskigt...Men ändå är han så nyfiken.
I Torsdags slutade barnen lite tidigare i från skolan och då passade jag på att be dem vara lite barn vakt medan jag höll på att styra med lite saker inne plus att jag lagade middagsmat. Det är så himla skönt när man får laga maten ifred eftersom den tiden är alltid Melwin trött och hänger i mina ben och vill bara vara i famnen. Men som ni ser så njöt han av att få vara med Fanny och hennes vänner, hahaha. Härligt med storasyskon ju!
Denna helg har vi bara njutit av ledigheten, ätit gott, slappat och njutit av vädret! Daniel har spenderat många timmar vid båten så att den ska bli klar till sjösättningen. När det är vår så längtar jag så otroligt till att fåå åka båt, det är sådan avkoppling. Vår lilla flipper längtar efter att få fara fram på sjön. Ska bli roligt att se vad Melwin kommer att säga om att åka båt, tjejerna har ju alltid gillat det! 





Inga kommentarer: