onsdag 17 augusti 2016

Vecka 32, för att det är semester

Måndag
Daniel och jag vaknade relativt tidigt, vi gick upp och åt frukost tillsammans med Melwin. Emelie sov länge. Fanny var en stund med Fanny när hon hade vaknat och ätit. Emelie var med Mikael efter att han hade jobbat klart. Jag bloggade en del och Melwin satt och tittade på film på dagen. Plockade och fixade lite hemma. 

Jag och Fanny körde i bilen efter Emelie när hon körde sin moped. Hon är så rädd sedan olyckan och vill verkligen inte köra moped. Hon är riktigt rädd och orolig att något ska hända igen. Det krävs mycket pushande för att ens få henne att sätta sig på mopeden igen. Hon kör jättebra men är så himla rädd, så tråkigt att det blev som det blev, men så klart bra att inget allvarligt hände. 

När vi kom hem åt vi middag som Daniel hade lagat. Emelie och Fanny åkte bil på kvällen, efter det sov Emelie hos Mikael på kvällen. Melwin och jag myste på kvällen framför en film. 
Tisdag
Idag vaknade vi alla tidigt. Fanny och jag åkte och handlade på morgonen. Emelie kom hem från Mikael vid 07:00 när han började att jobba. Hon lade sig och sov några timmar. Melwin lekte med Linus hos både honom och hos oss. Mamma kom förbi och då åkte vi hem till faster en stund och fikade. Vi åt mat när jag kom hem som jag lagade. På kvällen gick Emelie och Mikael en liten runda och då följde Melwin med och cyklade. Mikael sov hos Emelie. Fanny sov hos oss på kvällen. 
Onsdag
Daniel och Melwin vaknade tidigt idag. Jag vaknade lite senare och då åt vi frukost. Emelie och Mikael gick upp före Fanny. Mikael åkte på intervju. Efter det åt de och sedan åkte vi till Linköping. Fanny fick inte plats i bilen och hade nog inte gillat museet men hon fick matpengar av oss. Vi åt lunch på max och sedan tittade vi på bilar i bilaffärer. Vi letade efter en audi A6, men den var inte så fin som på bilden. När vi hade tittat i ganska många bilaffärer fortsatte vi till flygvapenmuseet.


Det finns så mycket att se på museet. Vi har varit där förut och Melwin och Emelie gillade det då så vi ville åka en gång till. Denna gång såg vi saker som vi inte sett förra gången. Det blir mycket bilder därifrån. När vi kom hem lagade jag mat. Emelie och Fanny åkte bil på kvällen en stund. Efter det satt vi hemma och umgicks med ungdomarna, jättemysigt. Det blev en sen kväll. Melwin satt uppe hela tiden, han gillar att vara uppe sent. Fanny sov hos oss på kvällen. 








Torsdag
Daniel vaknade tidigt som vanligt och åt frukost. Melwin och jag sov längre och åt frukost lite senare. Jag bloggade och Melwin tittade på en film. Emelie, Fanny och Mikael sov länge. Fanny, Melwin, Daniel och jag gjorde några ärenden. Mikael var hemma hos sig. Melwin lekte i sitt rum med lego. Mamma kom hit och var här en stund på dagen. Emelie träffade Mikael på kvällen, han sov hos Emelie. Vi satt uppe sent och tittade på tv. Fanny sov hos Robin på kvällen. 
Fredag
Daniel, Melwin och jag vaknade tidigt och gick upp och åt frukost och gjorde oss i ordning. Fanny kom hit och hämtade lite grejer sedan åkte hon och Robin till Linköping och bodde på hotell. Emelie och Mikael gick upp efter oss, Mikael åkte på anställningsintervju som ledde till jobb på CNC-plåt. Vi åkte ner till stan och firade det med lunch på Morella, det var jättegott och vi blev mätta. Efter det åkte vi runt och tittade på bilar och provade en bil. Det slutade med att vi beställde hem en bil från Linköping som vi skulle få titta på och provköra. När vi kom hem tog vi det lugnt ett par timmar innan jag började laga mat. Vi åt maten när den var klar. Melwin lekte med lego. Emelie och Mikael var på bio på kvällen, när de kom hem satt vi och snackade framför tvn. Melwin somnade i mitt knä. 



Lördag
Daniel åkte i väg tidigt och lade solfilm i sin mammas bil. Vi andra sov lite längre. Melwin och jag åt frukost tillsammans och gjorde oss i ordning. Jag, Melwin, mamma och faster åkte ut till Gränsö och fikade på slottet. Det var varmt och mycket getingar så man fick verkligen ha koll på det man stoppade i munnen. Gott var det. På väg därifrån mötte vi Emelie och Mikael som köpt lunch som de åt vid Gränsö kanal, så vi stannade till en stund med dem. Melwin lekte hemma med lego när vi kom hem. Jag bloggade lite. Fanny kom hem från Linköping och sov hos oss då Robin inte var hemma. Vi hade en mysig familjedag hemma på kvällen framför tvn. 


Söndag
Daniel, Melwin och jag vaknade först och åt frukost. Melwin och jag duschade. Ungdomarna vaknade senare och åt frukost. Emelie, Melwin, Mikael och jag åkte till Maxi och handlade. När vi kom hem så bakade jag en kladdkaka. Jag bloggade och plockade. Melwin lekte med bilar och superhjältar. Linda och Mathias kom hit och fikade på eftermiddagen. Mamma kom hit en stund. Vi åt mat när hon åkte hem. Fanny åkte hem till Robin på kvällen och sov hos honom. Vi tittade på tv på kvällen innan vi lade oss. 

Inga kommentarer: