onsdag 3 augusti 2016

Vecka 28, visfestivalen

Måndag
Daniel, Fanny och jag gick upp tidigt medan Melwin och Emelie sov. Vi gjorde oss klara och åt frukost eller Fanny åt ingen frukost. Jag fick skjuts av Fanny till jobbet, hon fortsatte till sitt jobb på Rusta. Melwin var hemma med Emelie först och efter ett tag var mamma här en stund. Emelie var med sina kompisar en stund. Vi åt mat när Daniel och jag hade kommit hem från jobbet. Fanny var ute med Jenny och körde bil. Daniel, Melwin och jag var nere och tittade på Karhu run. När vi kom hem lade jag mig och läste en bok för Melwin innan han somnade. 
Tisdag
Melwin och Emelie sov hårt i samma säng när Daniel, Fanny och jag gick upp. Daniel och jag åt frukost tillsammans innan vi gjorde oss klara. Fanny skjutsade mig till jobbet så att hon själv kunde ha bilen till Rusta. Emelie och Melwin sov ganska länge och efter lunch kom mamma dit och tog hand om Melwin, de busade och cyklade en sväng. När Daniel och jag kom hem åt vi alla mat. Emelie var med Tilde som sov här på kvällen, tjejerna var ute en stund på kvällen. Fanny åkte som vanligt lite med vår bil på kvällen. Melwin och jag lade oss tidigt och myste framför en film. 
Onsdag
Daniel, jag, Melwin och Fanny gick upp och gjorde oss klara och åt frukost tillsammans. Daniel åkte före oss och jobbade. Fanny Skjutsade Melwin och mig till mitt jobb. Emelie och Tilde sov när vi åkte hemifrån. Melwin var med mig på jobbet till 9:30 när Maria och Alvin kom och hämtade honom för lite äventyr. Vid lunch möttes vi på Mc Donalds, så mysigt att luncha med son och vänner och skönt att komma bort från jobbet en stund. Melwin följde med Maria och Alvin hem. Daniel åkte bort och hämtade honom på kvällen när han slutat jobba. När jag kom hem från jobbet åt vi mat. Emelie var med Tilde på kvällen ett tag och även Mikael. Fanny var ute och körde bil en stund. Melwin och jag myste i sängen framför en film innan vi somnade. Grattis till Ellioth som fyllde 6 år denna dag men som vi inte kunde åka och fira eftersom vi jobbade. 
Torsdag
Daniel och jag gick upp tidigt och åt frukost och gjorde oss klara. Fanny gjorde sig klar och åkte till Rusta och jobbade. Melwin och Emelie var hemma och sov när vi åkte. Mormor kom hem till Melwin på förmiddagen, de cyklade och lekte med bilar. Emelie var hemma och tog det lugnt på dagen. På eftermiddagen var Melwin hos Alvin och lekte. Fanny hämtade hem Melwin på kvällen. När jag kom hem hade Daniel lagat mat, vi åt hemma hela familjen. Emelie var med Mikael på kvällen. På kvällen åkte jag lite bil med Fanny. Daniel läste bok för Melwin innan han somnade. Daniel och jag tittade lite på tv innan vi lade oss. 
Fredag
Daniel, Fanny och jag gick upp tidigt och åt frukost och klädde på oss. Fanny skjutsade mig till jobbet och sedan tog hon bilen till jobbet. Melwin hade sovmorgon med Emelie, de sov i Emelies rum. Mamma kom hit på förmiddagen och tittade till dem och lekte lite med Melwin. Alvin kom hit och lekte en stund på eftermiddagen. När Daniel och jag hade kommit hem så köpte vi pizza till mat för att fira in semestern. På kvällen kom Jakob förbi och stannade en stund. Maria och Tessan kom också förbi en stund. Emelie var med Mikael på kvällen. Fanny var med Robin på kvällen och sov hos honom. Vi lade oss sent allihopa. 
Lördag
Daniel vaknade tidigt. Jag och Melwin sov lite längre. När vi vaknat och ätit frukost duschade jag. Gjorde mig i ordning. Mamma kom hit och hämtade mig, Emelie och Melwin för shopping på stan. Vi handlade både till Emelie, Melwin och mig. Fanny var med Robin en stund och sedan var hon hos oss ett tag. Vi åt mat när vi kom hem. På kvällen mötte vi familjen Karlsson och Elmerfjord på Sahara för lite mat och dryck. Vi fortsatte efter en runda på stan till Morella för lite mer dryck. 





Melwin och Alvin var sugna på att klättra så de fick göra det ett tag, men klockan var alldeles för mycket så efter en lång stund fick vi tvinga de ner så att vi kunde åka hem. Emelie var med Tilde och Mikael på kvällen. Det blev en jättetrevlig kväll att inleda semestern på. Så glad över våra vänner som vi har. Vet att jag tjatar om det men vänner ska man vara rädd om. Vi skjutsade hem Fanny och Robin. Tilde sov hos Emelie. Vi somnade sent på kvällen. 
Söndag
Hade vi sovmorgon allihopa. När vi alla hade ätit frukost så kom mamma hit och vi bakade bullar. När de var klara så fikade vi på bullar. Daniel var ute och fixade lite med båten. Jag städade och tvättade. Fanny var med Robin hos honom. Hon kom till oss när Robin hade åkt hem. Emelie var med Mikael som sov hos henne. Resten av eftermiddagen och kvällen tog vi det lugnt. 

Inga kommentarer: