söndag 7 augusti 2016

Vecka 29, För att det är semester

Måndag
Idag var första dagen på vår semester och vi alla utom Daniel tog sovmorgon. Daniel är som en klocka sover aldrig längre än till mellan 07:00-08:00. Fanny jobbade på Rusta. Melwin och jag åt frukost ute på uteplatsen i solen när vi hade vaknat. Emelie och Mikael sov lite längre. Emelie var ensam hemma när Mikael jobbade. När han slutat jobba så bytte Emelie rum med Fanny. Daniel, Melwin och jag gjorde lite ärenden medan ungdomarna sov. Fanny var hos Robin efter jobbet, eftersom han hade semester. Jag bloggade lite och myste med Melwin. Vi badade i poolen. Jag städade och tvättade. Vi åt mat tillsammans innan Emelie och Mikael åkte iväg, de sov här på natten. 
Tisdag
Idag sov vi till klockan 9:00, då gick Daniel, Melwin och jag upp och åt frukost och gjorde oss i ordning. Ungdomarna sov lite längre. Daniel och jag plockade och fixade i hemmet. Mahlin, Magnus och Ellioth kom hit och hälsade på oss. Som killarna längtat efter varandra, de började leka med en gång. Fanny var hemma från Rusta och hade migrän så hon var hos oss en stund med Robin. Mamma och pappa kom förbi och fikade. Emelie var med Mikael före och efter att han jobbat, de sov hos oss. Vi satt ute på kvällen med Mahlin och Magnus. Småkillarna somnade ganska tidigt. 
Onsdag
Jag vaknade av att Daniel och småkillarna var i vardagsrummet och busade och lekte med varandra. Det var soligt och varmt ute så vi alla åt frukost ute på altanen. Emelie och Mikael sov längre och åt efter oss. Vi badade mycket då det var så varmt och skönt. Mamma och pappa kom hit och fikade. Mikael jobbade på dagen så Emelie var hemma själv tills han kom efter jobbet. På kvällen tog mamma, jag och Emelie med småkillarna till lekparken vid reginelund. Fanny och Robin åkte till familjen Karlsson på Böda på eftermiddagen. Emelie och Mikael var iväg en stund på kvällen innan de kom hem och lade sig. Vi andra satt uppe en stund när småkillarna hade somnat. 
Torsdag
Idag vaknade jag av att jag hörde killarna busa i vardagsrummet och Daniel hade då redan vaknat. Vi lagade frukost som vi åt ute på altanen. Mikael hade åkt tidigt och jobbat så Emelie gick upp och åt frukost tillsammans med oss. Då det var väldigt varmt idag med så badade killarna med en gång, vi vuxna väntade ett tag innan vi hoppade i. Mamma och pappa kom hit och fikade en stund. Mahlin, Magnus, Daniel och jag åkte till lager 157 och shoppade lite. Melwin och Ellioth var hemma hos oss med mormor. När vi kom hem köpte vi pizza som vi åt innan Mahlin, Magnus och Ellioth åkte hem på kvällen. Emelie var med Mikael på kvällen när han slutat jobba, de sov hos oss. 
Fredag
Idag gick Daniel, jag och Melwin upp tidigt och åt frukost och packade för en dag på sjön, det var blåsigt. Melwin och Daniel fiskade lite. Daniel badade. Emelie var hemma och sov och Mikael jobbade. När vi kom hem så lagade vi mat som vi åt. Tog det lite lugnt på eftermiddagen. På kvällen åkte vi båt med Emelie och Mikael, vi lyssnade på musiken vid Löga. En jätteskön kväll var det. Vi stannade inte så länge då Melwin var trött och ungdomarna ville vara lite själva. Mikael sov hos Emelie på kvällen. Fanny och Robin kom hem från Böda på kvällen. 


Lördag och söndag
Daniel gick upp tidigt på lördagen, Melwin och jag sov lite längre. Vi åt frukost tillsammans när alla var vakna. Mikael jobbade. När vi hade ätit åkte vi och gjorde några ärenden. Vi badade och solade, så härligt det var. Så mysigt vi hade det. Fanny kom och var en stund hos oss. Daniel, Emelie, Melwin var ute med båten utanför Löga och lyssnade på musiken på kvällen. Vi släppte av Emelie på land när Mikael hade slutat att jobba. Fanny och Robin var på Löga beach party så Daniel fick hämta henne vid 02:00. Hon sov hos oss. Emelie och Mikael var ute på kvällen, han sov hos Emelie. 
På söndagen sov vi alla länge. Vi åt frukost ute på altanen i solen. Melwin, Daniel och jag solade och badade i poolen, det var så skönt. Mormor och morfar kom hit och fikade ett tag på eftermiddagen. Fanny var med Robin på dagen och kom till oss när han åkte till Stockholm. Emelie var med Mikael som sov hos henne på kvällen. Melwin och jag tittade på tv och myste på uteplatsen på kvällen. Det var varmt och skönt en stund på kvällen. Melwin somnade sent. Han gillar att vara uppe till vi lägger oss, han älskar att ha semester. Vi summerar denna första semestervecka som skön, lugn och välbehövlig. 

Inga kommentarer: