söndag 25 september 2016

Vecka 33, för att det är sista semesterveckan

Måndag
Alla utom Emelie och Fanny gick upp tidigt. Mikael var redan på jobbet och jobbade till 14:00. Vi åt frukost och gjorde oss i ordning. Vi tog det lite lugnt innan tjejerna vaknade. Vi var på Engströms bil på eftermiddagen och provade en vit fin audi A6, alla ville åka men vi är så många så vi fick åka i flera omgångar. Melwin lekte med Alvin en stund hos oss. Mikael var hos Emelie på kvällen. Vi alla tittade på film tillsammans på kvällen. Mysigt när ungdomarna är hemma. 
Tisdag
Idag vaknade vi alla ganska tidigt. Daniel och jag gjorde oss klara innan vi plockade fram frukost till alla. Ungdomarna slappade i sängen ganska länge. Runt lunch åkte mamma, jag och Fanny och handlade. Daniel och Melwin var hemma och ute på gården. Var på Engströms bil och köpte vi vår fina audi A6. Alltså egentligen gillar jag inte vita bilar för det blir smutsiga med en gång men alltså denna bilen är så snygg, tycker jag. Tycker nog att det är vår finaste bil vi någonsin har haft. Det blev mycket tid i bilen idag. Vi åt god mat. Fanny var ute och åkte vår nya bil på kvällen. Fanny sov hos oss på kvällen. Mikael sov hos Emelie. 
Onsdag
Daniel och Melwin gick upp före mig, de väntade och åt frukost tills jag hade vaknat. Ungdomarna sov länge. Melwin, Sixten, Josefina och jag var på Breviksskolan och hälsade på. När vi kom hem så bloggade jag medan Melwin tittade på en film. När vi åt lunch åt ungdomarna frukost. Mamma kom förbi en stund på dagen. Emelie var med Mikael hos oss hela dagen. Fanny var ute och åkte med vår nya bil. På kvällen tittade vi alla på film tillsammans.

Torsdag
Hade sovmorgon med sonen, Daniel gick upp lite tidigare. Vi åt frukost tillsammans med Daniel när vi hade vaknat. Emelie var ensam hemma när Mikael jobbade under dagen. Det regnade hela dagen så det blev att vara inne och ta det lugnt. Fanny var hos oss ett tag efter det var hon i Robins lägenhet men sov hos oss på kvällen. Vi har tvättat och plockat en del. När Mikael slutat jobba så tog vi bilen och åkte och tittade på en insjö med blått vatten, det var jättefint. På kvällen tittade vi på film tillsammans hela familjen. Emelie var med Mikael på kvällen och de sov hos oss.
Fredag
Daniel, Melwin och jag vaknade samtidigt men låg en stund i sängen och tittade på en film med Melwin. Efter ett tag åt vi frukost tillsammans medan ungdomarna sov. Jag var på arbetsplatsintervju på integrationsgruppen, arbete och kompetens. Det kändes så bra och intressant. Ett sådant jobb som jag länge letat efter. Intervjun gick jättebra. Daniel och jag firade 16-års bröllopsdag idag. Vad tiden har gått, svårt att förstå att det redan har gått 16 år. Bjöd ungdomarna på lunch, vi köpte pulled pork på svingott, det var gott. Melwin lekte med Linus och Victor både hos dem och hos oss. Vi åt mat med alla barn på kvällen. Efter det satt vi och tittade på en film tillsammans eftersom vädret inte var det bästa. 

Lördag och söndag
På lördagen efter frukost så åkte vi ner till stan med ungdomarna för att titta på stadsracet. Det var inte så mycket att titta på. Efter det var jag hemma och gjorde klar smörgåstårtan. Mamma, pappa kom hit och så åt vi smörgåstårta och firade att mamma skulle fylla år. Vi var uppe och tittade på kortegen med bilar. Emelie och Mikael åkte en blå mustang med några kompisar. Det var många fina bilar att titta på. När vi hade tittat på kortegen så fikade vi hemma hos oss. På kvällen tittade Daniel, jag och Melwin på film. Ungdomarna var ute och körde bil på kvällen. Fanny var hos Robin. På söndagen sov vi lite längre. Vi slappade i soffan efter frukosten. Daniel var i väg och lade solfilm i mammas och pappas bil. Jag bloggade en stund. Emelie var med Mikael hela dagen. På kvällen sov Mikael hos sig och då åkte Fanny och Emelie bil en stund. Melwin och jag lade oss tidigt denna kväll. 
                

Inga kommentarer: