söndag 25 september 2016

Vecka 34, för att det är första arbetsveckan efter semestern

Måndag
Daniel, Melwin och jag gick upp tidigt, men måste bara tillägga att vi alla var trötta efter 5 veckors semester. Vi hade gått upp så pass att vi slapp att stressa. Jag lämnade Melwin på skolan. Efter det fortsatte jag till jobbet. Emelie var i skolan och Fanny hade en studiedag så hon var hemma och var ledig. Daniel jobbade. Mamma fyllde år, Grattis älskade mamma i efterskott :). Vi åt mat när jag kom hem från jobbet. Mikael var hos Emelie tills han åkte hem till sig och sov. Fanny sov hos oss. På kvällen var vi alla trötta så vi satt mest i soffan och tittade på film.
Tisdag
Melwin och jag gick upp lite senare än Daniel. Vi åt frukost tillsammans alla tre. Daniel åkte och jobbade. Jag lämnade Melwin på skolan och cyklade till jobbet. Så skönt nu när man kan cykla. Fanny ska ju såklart ha bilen till skolan. Tjejerna började lite senare i skolan, så de åkte efter oss. Emelie var med Mikael efter skolan och att han slutat att jobba. När jag kom hem från jobbet så åt vi alla middag tillsammans. Allihopa tittade på en film tillsammans på kvällen. Mikael sov hos Emelie på kvällen. 
Onsdag
Daniel, Melwin, Jag och Mikael gick upp tidigt och gjorde oss klara och åt frukost. Tjejerna började senare så det gick upp när vi åkte hemifrån. Jag lämnade Melwin på skolan och cyklade till jobbet. Emelie och Mikael hämtade Melwin på skolan då Daniel fick jobba över och jag slutade sent. När vi kom hem så lagade vi mat och åt när Daniel hade kommit hem. Vi åkte iväg och handlade efter maten. När vi kom hem satte Melwin och jag oss och tittade på film. Emelie och Mikael sov hos oss på kvällen.   
Torsdag
Daniel, Melwin, Mikael och jag gick upp tidigt. Vi åt frukost och gjorde oss i ordning. Melwin hann och titta lite på morgontv en stund. Jag lämnade Melwin på skolan och cyklade sedan till jobbet. Tjejerna var i skolan. Daniel hämtade Melwin vid 16:30, de lagade mat som vi åt när jag kom hem från jobbet. Emelie var med Mikael som sov hos henne. Daniel, Melwin och jag gjorde lite ärende på kvällen. Fanny åkte lite bil på kvällen. Melwin och jag myste framför en film innan han somnade. Jag och Daniel slappade i soffan ett tag innan vi lade oss.  
Fredag
Daniel, Melwin och jag gick upp tidigare än tjejerna. Vi gjorde oss i ordning och åt frukost. Melwin åt frukost i soffan framför en film. Jag lämnade Melwin på skolan. Tjejerna var i skolan. Mikael var hemma hos oss på dagen, han var ledig från jobbet. Mamma hämtade Melwin på skolan, han lekte med Linus hos oss. Vi åt mat när Daniel kommit hem från jobbet. På kvällen åkte vi alla båt, Robin och Mikael var med. Det var en skön kväll. När vi kom hem var Emelie med sina killkompisar och körde moped på kvällen. Vi satt ute sent på kvällen och pratade, det var varmt och skönt. Mikael var hos oss medan Emelie var i väg. Melwin somnade ute på altanen på kvällen. 


Lördag och söndag
Daniel, Melwin och jag gick upp samtidigt. Vi åt frukost och gjorde oss klara. Efter det åkte vi och gjorde några ärenden. Fixade och slappade lite. Emelie var med Mikael en stund på dagen. Fanny var med Robin hos honom. Melwin tittade på film. På kvällen åkte vi till familjen Elmerfjords på kräftskiva med familjen och Karlssons. Det blev inte så sent då alla var väldigt trötta och sega efter en veckas arbete. Mikael kom en stund men var på krogen på kvällen så Emelie och jag hämtade honom på natten. På söndagen sov vi länge, det blev lite av en slappardag. Jag städade lite i garderoberna. Tvättade och städade. Vi åt mat på Corner. Fanny målade om sitt rum till vitt. Hon sov hos oss på kvällen. Mikael sov hos Emelie på kvällen. 




Inga kommentarer: