söndag 24 februari 2013

Vecka 2

Detta är äkta syskonkärlek <3
Måndag och vi tjejer och Melwin var lediga och Daniel jobbade. Vi åt frukost och tog det lite lugnt på förmiddagen. Runt 11:30 tog Fanny, Alma och Evelina med sig Melwin till Mc Donalds och sedan gick de vidare hem till Alma. Själv var jag under denna tid hemma och gjorde klar min tenta. Emelie var med Tessan på stan. När Fanny kom hem med Melwin så åt vi mat. Daniel och Emelie åt lite senare. Fortsatte att plugga under kvällen. Barnen tittade på film på kvällen innan det var dags att sova. Tisdagen vaknade vi av mitt alarm tidigt 05:15, det var bara att ge sig upp och äta och göra oss i ordning. Åkte och lämnade Melwin på dagis och fortsatte till skolan. Daniel jobbade och tjejerna var också i skolan. När jag kom hem så var mamma hemma med Melwin, de lekte med bilar. Fanny var med Alma och Eve. Emelie var med Tessan. När Emelie kom hem från Tessan så mådde hon inte bra, huvudvärk och illamående. Hon somnade klockan 18:00 denna kväll. Vi andra tittade på tv på kvällen. Onsdagen var jag hemma med Emelie eftersom hon hade feber och inte mådde bra. Melwin fick vara på dagis hela dagen så Emelie fick vara med mig ensam. Vi tittade på film hela dagen innan Melwin kom hem. Efter skolan så var Fanny med Alex. Mormor hämtade Melwin åt mig. Vardagspysslade lite. Vi åt mat när Daniel hade kommit hem. På kvällen tog vi det allmänt chill framför tvn. Torsdagen gick Melwin och jag upp tidigt och gjorde oss klara för skolan och dagis. Emelie
fick vara hemma hos mormor och morfar eftersom hon hade feber och ont i huvudet. Fanny var i skolan och Daniel jobbade. Fanny var med Alex hos oss när jag kom hem. Mormor var hemma med Melwin och Emelie. På kvällen tittade vi på film men jag pluggade lite i vanlig ordning. Förberedde för ännu en dag i skolan. På fredagen gick Melwin, Emelie och jag upp tidigt och gjorde oss klara och åt. Emelie hade lite småfeber men fick vara med mig i skolan eftersom varken Daniel eller jag hade tid att vara hemma. Det gick jättebra. Mamma hade hämtat Melwin som var hemma med henne hos oss när Emelie och jag kom hem. Fanny kom hem och var också febrig och ont i huvudet. Alma kom till Fanny på kvällen och sov hos henne. Det blev en lugn kväll med fredags mys och tv för oss alla. Lördagen vaknade vi lite senare och åt frukost och strosade omkring i pyjamasen ett tag. Jag pluggade en del. Vi gjorde lite ärenden. Fanny var med Alma, Alex och några fler och sov sedan hos Alma. Vi åkte pulka också på dagen med Emelie och Melwin men det var så kallt och blåsigt. På kvällen satt vi framför tv och myste. Söndagen efter att vi hade ätit frukost och gjort oss klara så var jag, Melwin och Daniel med Emelie på fotboll. Fanny kom hem och var med Alex hos oss. Emelie var hemma själv och pysslade lite. Jag pluggade en del och förberedde för ytterligare en vecka i skolan, dagis och jobb.

Melwin med Fanny, Alma och Evelina på Mc Donalds

Inga kommentarer: