söndag 24 februari 2013

Sportlov vecka 8

Emelie 
Den här veckan är det sportlov och det känns så härligt att få vara hemma med barnen även om jag har plugg så det räcker och blir över. Då Melwin har varit febrig under helgen så fick han dag till hemma att kurera sig på. Vi vaknade runt 9:00. Gosade en stund innan vi gick upp och åt frukost. Melwin var fortfarande trött efter influensan så han ville titta på film. Under tiden han tittade på filmen satt jag och gjorde kodning som vi hade fått i läxa och även min första tenta i hälsoekonomi, som jag redan hade börjat med i helgen och som var så svår. Jag var verkligen upprörd över denna svåra tenta. Många svåra begrepp som vi skulle skriva om och förklara och det var svårt när man inte fattar något av det. Men på något sätt fick jag ihop några rader mellan varven. Emelie och Tilda gick hem till Tilda och var där. Fanny var med Alma, Hanna och Evelina hos Evelina. Melwin och jag busade och lekte en stund. Daniel jobbade på kvällen. På kvällen när flickorna kom hem så åt vi mat. Tilda sov hos Emelie ännu en natt. På kvällen tittade vi på film. Tisdag gick Melwin och jag upp klockan 7:30 och åt frukost och gjorde oss i ordning. Jag åkte bort och lämnade Melwin på dagis och vidare hem och satte mig med tentan igen. Emelie var med Tilda hemma hos oss och hos dem. Jag satt och pluggade och gjorde klart det sista på tentan. Mamma och Daniel hjälpte mig efter att han hade kommit hem från dagis. Fanny var själv hemma på dagen. När vi hade ätit kvällsmat så kom Alex till Fanny och sov över. Melwin busade med dem en stund. Emelie var hemma själv på kvällen. Onsdag sov vi länge, Daniel började inte jobba förrän lite senare på eftermiddagen. Vi åt frukost och tog det lugnt. Melwin var ledig resten av veckan. Daniel åkte och köpte sängbottnar till Fannys dubbelsäng som vi alla styrde med hela förmiddagen innan Alex åkte hem. När Fanny var klar med sitt rum kom Alma, Evelina och Maja hit till Fanny. Daniel och barnen var och firade farfar en stund. Jag och mamma var på stan och handlade presenter till Melwin och Fanny. Emelie var med Tilda hos oss på kvällen. När tjejerna gått hem så tog vi det lugnt framför tvn och jag pluggade lite anatomi. Daniel jobbade på kvällen till sent. I Torsdags vaknade vi ganska tidigt. Emelie blev hämtat av Tildas familj som åkte till Linköping till äventyrsbadet och shoppade lite i stan. Jag och Melwin tittade på film på förmiddagen eftersom jag hade blivit förkyld och mådde lite halvtaskigt. Mamma kom till oss en stund och lekte med Melwin. Daniel jobbade. Fanny var ensam och tittade på tv hon med. På kvällen gjorde vi våfflor till middag och då kom Camilla hit på en kopp te och en pratstund. Emelie kom hem på kvällen och var också förkyld. Jag, Melwin, Fanny och Emelie tittade på film på kvällen. I fredags gick vi upp klockan 8:00 och åt frukost och efter det gjorde vi oss i ordning. Klockan 9:30 fortsatte vi till Linköping och shoppade presenter till barnen som snart fyller år. Det blev en hel dag och mycket trevligt. När vi kom hem plockade vi upp det vi hade köpt. Sedan satte vi oss och hade fredagsmys framför tvn. I går lördag hade vi sovmorgon och åt frukost sent. Tog det lugnt en stund innan vi fick besök av familjen Elmerfjord hela dagen, vi fikade och pojkarna lekte. Emelie var med Tilda hela dagen som sov hos Emelie. Jennifer hjälpte Fanny att slinga håret och hon blev jättenöjd. Vi hade en mysig dag tillsammans som inte sker så ofta tyvärr. Men snart är skolan slut och då finns det mer tid att umgås med våra nära och kära vänner. När de åkt hem åt vi mat och efter det blev det tvn. Idag söndag har det inte hänt mycket förutom att våra föräldrar har varit här och hälsat på. Jag har pluggat en del. Emelie har varit med Tilda här och hos dem där Kristin varmed också. Nu ikväll blir det mer plugg och förbereda för morgondagen när vardagen börjar igen.
Fanny lär Melwin att hoppa i sängen
Bild: Denna bilen ville Melwin ha i födelsedagspresent, den var lite dyr 2500 kr tyckte vi :)
Melwin provkör en Blixten elbil

Inga kommentarer: