lördag 16 februari 2013

Vecka 5 - 6, Emelie 12 år


Grattis Emelie 12 år
Vecka 5 började vi måndagen med att gå upp tidigt och sjunga för vår fina Emelie på hennes 12-årsdag, GRATTIS GUMMAN, vi gav henne paketen som var från familjen. Efter det gick vi upp och åt frukost. Tjejerna gick iväg till skolan. Melwin och jag kröp ner i sängen igen eftersom ingen av oss mådde så speciellt bra. Vi låg framför tv hela dagen och slumrade om vart annat. När Emelie kom hem så kom mor, Ellioth och far hit och vi firade Emelie igen med paket, fika och tårta. Hon fick mycket fotbollssaker som hon hade önskat sig. När vi firat henne färdigt så gick vi alla och lade oss framför tvn igen. Emelie var en nöjd tjej efter allt firande och alla fina presenter som hon fått. Tisdagen var det samma procedur på morgonen men Melwin och jag stannade kvar i sängen eftersom vi var så trötta efter smetan som vi hade fått, men vi kände oss ändå lite piggare senare på dagen. Daniel jobbade hela dagen. Emelie var med Tessan efter skolan. Senare på eftermiddagen när Melwin och jag hade vilat färdigt kom mor och Ellioth förbi och lekte med Melwin. På kvällen tittade vi återigen på tv. Onsdagen gick Melin och jag upp tidigt och gjorde oss klara för dagis och praktikplats för mig. Jag var på rehab-och geriatrikkliniken och  det var jätteroligt. Tjejerna var i skolan och Daniel jobbade. Fanny var med Evelina, Maja och Alma hemma hos oss. Emelie och Melwin var hemma hos mormor och morfar när jag hade slutat. Mahlin och Magnus kom dit och skulle hämta hem Ellioth som bott hos dem 1,5 vecka. Vi stannade hos mor och far som bjöd oss alla på mat och åt mat där, Daniel kom dit efter att han slutat jobba. Åkte hem när vi hade ätit klart. Plockade lite när vi kom hem och förberedde oss för en ny arbetsdag. Vi lade oss i sängen och tittade på tv en stund innan det var dags att sova. Torsdag gick vi upp tidigt och åt frukost och gjorde oss klara. Jag lämnade Melwin på dagis och fortsatte till rehab för LIA. När jag kom hem så hade mamma hämtat Melwin på dagis, de lekte så gott i Melwins rum. Emelie var med Tessan hos henne efter skolan. Fanny var själv hemma. Jag lagade mat som vi åt. Melwin och jag satte oss i soffan och myste framför en film innan jag lade han för natten. Jag pluggade lite på kvällen. Fredag gick Melwin och jag upp och åt frukost och gjorde oss klara. Jag vinkade och pussade honom hej då innan jag fortsatte till rehab. Tjejerna var i skolan. Daniel jobbade. Dagen var bra på rehab. Veckorna när man har praktik går lite för fort ibland. När jag hade slutat så åkte jag ner till Mc Donalds där mamma var med barnen och väntade på mig, de lunchade. När vi kom hem så var Fanny med Alma och Alex, han sov hos Fanny. Vi hade fredagsmys hela familjen på kvällen. Vi tittade på film och njöt av att vara tillsammans. Lördagen gick vi upp lite senare och åt frukost Melwin och Daniel och åkte hem till mor och far där Daniel meckade med vår bil igen. Jag var hemma och pluggade i vanlig ordning, hälsoekonomi. Fanny var med Alex först och sedan Alma och Evelina, Felicia hos Evelina. Emelie var hemma själv. På kvällen var vi hemma och myste framför tvn och åt lite gott. Jag tvättade lite också. Söndag sov vi lite längre och åt en god frukost. Daniel och Melwin följde med Emelie på fotbollsträningen. Fanny var hemma själv hela dagen och jag pluggade hälsoekonomi hela dagen lång. Emelie var med Clara. E efter fotbollen. Jag tvättade och efter det så städade vi en del. Vardagsplockade och förberedde för en ny vecka. På kvällen tog vi det lugnt framför tvn.                                                                                             

Emelie öppnar några av sina paket
Måndag igen och Melwin och jag gick upp och gjorde oss klara, efter en stund kom även tjejerna upp. Daniel hade börjat tidigare. Vi åkte samtidigt allihopa, skjutsade Melwin till dagis och tjejerna till skolan. Denna vecka hade jag praktik på öronkliniken. Ännu ett ställe som jag trivdes på. När jag slutade åkte jag till dagis och hämtade en liten Melwin som blev glad när jag kom. När vi kom hem så var Fanny med Alma och hon sov hos henne. Emelie var hemma själv. Lagade mat åt oss som vi åt och sedan var det dags att mysa med barnen lite innan Melwin skulle lägga sig för natten. Jag var lite hes och hostig denna dagen. Tisdag var det samma morgonprocedur. Jag lämnade flickorna och Melwin. Daniel jobbade. När jag slutade hämtade jag Emelie hemma och vi tillsammans hämtade hem Melwin från dagis.  När vi hade hämtat Melle så åkte vi hem till Elmerfjords för att lämna en present till Tessan. Vi stannade hos dem en stund. Fanny hemma hos Alex. Jag började laga mat som vi åt. Fanny kom hem sent från Alex. Vi tittade på film innan Melwin skulle läggas. Jag plockade lite och förberedde för dagen efter. När han hade somnat så tittade vi på tv i sängen innan vi somnade. Onsdag vaknade jag och Melwin tidigt och åt och gjorde oss klara. Fanny var hemma och hade jätteont i magen. Jag lämnade Melwin och Emelie på dagis och skolan. Hämtade båda barnen när jag hade slutat jobba. Vi åkte hem och myste en stund innan jag lagade maten och vi åt. När jag hade plockat undan maten och vardagsplockat så lade jag Melwin för natten. Jag pluggade på kvällen och barnen tittade på film. Daniel jobbade på kvällen. Torsdag gick vi upp alla utom Daniel samtidigt eftersom han redan var och jobbade. Jag skjutsade barnen till dagis och skolor när vi var klara. Denna dag fick jag göra ett hörseltest som var jättebra, lustigt nog eftersom jag tycker att min hörsel är dålig. Så fel jag hade. När jag slutat så hämtade jag och Emelie hem Melwin som var trött efter dagis och ville se en film med en gång när vi kom hem. Fanny var med Alma efter skolan. Vi åt mat och tog det lugnt på kvällen. Jag sövde Melwin och efter det så tittade vi på film innan vi somnade. Fredag och alla gick upp tidigt även denna dagen. Vi alla gjorde oss klara och jag skjutsade alla barnen till dagis och skolan. Sista dagen på LIAn och lika tråkigt varje gång. När jag hade slutat väntade mamma, Emelie och Melwin på mig och vi gick ner på stan och shopade lite. Fanny var med Alma och de åkte med oss hem eftersom det var snöstorm ute. På kvällen var Emelie med Tessan på disco på Brevikskolan. Jag städade på kvällen både före och efter maten. Barnen hade fredagsmys och tittade på tv. Vi lade oss relativt tidigt för att vara en fredagkväll. Lördag sov vi till 8:00 och jag, Daniel och Melwin handlade på morgonen när vi hade vaknat, vi köpte en färskt bröd till frukost. När vi kom hem åt vi helgfrukost och myste lite innan vi gjorde oss klara.  Daniel, jag och Fanny var ute och gjorde lite ärenden. Då var Emelie hemma med Melwin. Fanny var med Alma hos oss en stund. På kvällen kom familjen Karlsson till oss och åt middag, det var så länge sedan. Vi åt verkligen god mat och umgicks, så himla mysigt det var. Alexander kom lite senare och sov hos Fanny. Satt och pratade till de åkte hem runt midnatt. Söndagen sov Melwin och jag lite längre medan Emelie och Daniel gick upp och åkte till Gamleby med lunch och åkte skridskor med Emelies klass. Fanny och Alex sov lite längre än oss men när de kom upp så hade Fanny fått 39° feber. Jag pluggade lite medan Melwin tittade på film. Fanny och Alex tittade på film och sov lite till. När Emelie och Daniel kommit hem tog vi det lugnt. Farmor tittade förbi en sväng på kvällen. Mormor kom också en sväng. Fanny hade blivit riktigt dålig på kvällen med 40,2°. 
Emelie är lika snäll som vanligt och låter Melwin öppna paketen med henne

Inga kommentarer: