söndag 17 februari 2013

V 7 -12,1 än så länge och alla hjärtans dag

Först och främst vill jag erkänna en sak och det är att på nyårsafton bestämde jag mig för att krympa några storlekar och satte det i kraft den 2 januari 2013, min motivation var/är så stark. Jag vill med detta inte att folk ska tycka synd om mig eftersom jag själv har ätit mig till det men nu är det slut med det. Jag har lagt in två bilder på mig själv och ja, jag vet att jag inte är vacker men jag vill med detta visa att min viktminskning på 12,1 kg har nu givit resultat som ni ser och ingen mindre än jag är nöjd över det. Detta är bara början och jag tänker inte avslöja hur jag gör för er som inte redan vet, men fungerar gör det... Detta handlar inte om skryt utan bara av att jag har bestämt mig för att tänka på min hälsa!!
Jag förra sommaren 
Jag nu 12,1 kg lättare 
I måndags var jag hemma med en sjuk Fanny på 40,5° samt hosta. Jag pluggade medan Fanny sov hela dagen. Melwin var på dagis till 14:00. Emelie var i skolan och Daniel jobbade. Emelie var hemma hos Tessan efter skolan. Mamma kom förbi en sväng och fikade. Jag tvättade, lagade mat, plockade och fixade. På kvällen åt vi först middag och sedan tog vi det lugnt. Tittade på tv på kvällen så vi somnade sent. I tisdags så gick jag upp tidigt och gjorde mig klar och fortsatte till skolan. Då Daniel skulle vabba med Fanny och Melwin fick en ledig dag hemma och busa med pappa. Mamma kom och bytte med han vid 14:00. När jag kom hem så lekte Melwin med mormor. Fanny var riktigt dålig med feber på 40°. Vi åt mat och snackade lite med mamma, hon stannade hos oss ett tag. Daniel jobbade hela kvällen tills sent. Melwin blev lite klängig och ville inte äta, han tyckte att jag hade kalla händer när jag rörde på han. Lite senare på kvällen fick även han feber 38,5°. Min lille plutt, han ville ligga i min famn i sängen och sova, han var inte alls pigg. Han har inte varit sjuk ofta så vi vet inte hur han är när han blir sjuk. Natten blev en vaken natt för mig då Melwin var orolig. Onsdag gick jag upp tidigt och åt och gjorde mig klar, jag hade bilen till skolan. Daniel var hemma med barnen till klockan 14:00 då jag kom hem för vi fick sluta lite tidigare från skolan. Jag gjorde lite arbete när jag kom hem. När jag kom hem möttes jag av en mycket dålig Melwin med närmare 40°. Fannys feber hade gått ner lite så den var runt 38,5 nu. Melwin ville bara vara i min närhet hela tiden så han låg i jämte mig på en madrass framför tvn i vardagsrummet medan jag pluggade. Gud så het han var. Även denna dag jobbade Daniel tills sent. Mamma kom hit och hälsade på och fikade. Emelie var ensam hemma. Vi åt mat och kvällen fortsatte med tv tittande för barnen. Både Melwin och Fanny hostade en hel del. Jag passade på att tvätta undan lite tvätt. Kom i säng relativt sent denna kväll. Även denna natt blev lite jobbig eftersom vår son inte mådde så bra. Torsdag och sista dagen i skolan tills efter sportlovet för mig. men tro inte att jag är ledig utan vi har två tentor och andra läxor som skall göras. Jag gjorde mig klar och fortsatte med bil till skolan även denna dagen. Daniel och mamma delade på att vabba med våra barn. Fanny var piggare men hade åkt på en kraftig förkylning.  Denna dagen kom vi hem lite tidigare efter skolan. Barnen hade av oss fått alla hjärtans dag presenter i morse. Så nu hade Emelie fixat fika till jag kom hem. Gosade med barnen när mormor hade åkt hem. Alex kom och var en stund hos Fanny. Melwin hade fortfarande feber och var lite klängig, mysigt tycker jag. I fredags sov vi lite längre, Emelie gick upp tidigt och gick till skolan och Daniel åkte och jobbade. När vi hade gått upp så satte jag mig för att plugga. Melwin tittade på film i jämte mig. Daniel var med Emelie till tandis. Jag tvättade en del. Mamma och jag handlade. Resten av dagen myste jag med barnen. Vi åt tacos till mat och det var gott. Fanny hostar och är förkyld. Vi alla var uppe länge för Melwin sov middag till klockan 17:00. Vi myste på kvällen framför tvn. Igår lördag och vi hade sovmorgon, vi åt frukost vi som var vakna, Fanny sov länge som vanligt. Jag pluggade hälsoekonomi hela dagen. Melwin som nu började bli förkyld också tjatade på oss att snoret rann hela tiden, han blev galen på det. Han hade fortfarande feber och tvn går varm för han orkar inget annat plutten. Emelie var med Tilda på stan och efter det hemma hos dem. Fanny var hemma själv och kurerade sig lite till. Vi gjorde inte mycket förutom att tvätta, laga mat, diska och plocka. På kvällen bloggade jag och pluggade en del. Somnade runt 01:30 i natt för jag hade lite svårt att varva ned. Idag söndag vaknade Daniel och Emelie först och åt frukost. Jag. Melwin och Fanny har sovit lite längre. Emelie förberedde sig för fotbollen som Daniel skulle följa med på. Daniel har skjutsat upp Melwin till mormor så att jag kan plugga. Han är fortfarande hostig och förkyld men lite luft skadar inte. Resten av dagen blir lite chill.
Jag och Melwin

Inga kommentarer: