söndag 10 mars 2013

Vecka 9

Måndag igen och Melwin ropade på mig från sovrummet klockan 05:00, han kom till mig och jag kände direkt att han var varm som en stekpanna, 39 graders feber. Daniel åkte till jobbet en halv timme innan så jag hade inget val än att ta en dag hemma med sonen. Melwin och jag somnade om igen och gick upp igen vid 7:00, tjejerna gick upp och åt frukost med oss, de fortsatte sedan till skolan.
Sjuk liten Melwin
Melwin var så dålig att han tittade på film och slumrade lite från och till hela dagen och då passade jag på att plugga en hel del. Daniel var hemma på lunch en stund. Mamma kom förbi och hälsade på. Emelie var med Tessan och Theo efter skolan hos Tessan. Fanny var med Alex hos honom. På kvällen tog vi det lugnt och skönt och tittade på tv i sängen.

Tisdagen gick jag och tjejerna upp tidigt eftersom att vi skulle till skolan. Daniel var hemma med Melwin som fortfarande var sjuk på förmiddagen och mamma tog hand om honom på eftermiddagen. När Emelie hade slutat skolan så var hon med Theo och Tilda hos Tilda. Fanny var med Evelina hemma hos oss när jag kom hem.

Mamma stannade en stund hos oss på kvällen. Melwin var dålig och hade feber och hosta och bara tittade på tv. Vi tittade på tv resten av kvällen och Melwin som var trött somnade ganska snabbt. Natten var orolig för Melwin med hostan.
Emelie snyggis 
Onsdagen hade jag hemstudier som tur var efter en vaken natt med sjuk Melwin. Vi gick upp med tjejerna och åt frukost och när de hade gått till skolan så ville Melwin se film och jag pluggade. Daniel jobbade hela dagen. Melwin var mer hostig och blev förkyld den här dagen.

Efter att Emelie slutat skolan så följde hon med Tessan hem. Mor och jag tog en promenad med Melwin så att han skulle få lite luft. Vi var med Fanny på VC när hon fick en spruta. Fanny var med Alma hos oss och sedan var de hos Alex på kvällen. Alma sov hos Fanny på kvällen. Vi andra tittade på tv och myste lite. Även denna natten blev jobbig med en hostig Melwin.

Torsdag hade jag också hemstudier, Melwin och jag gick upp med tjejerna och åt frukost. Melwin och jag var med Fanny en stund. Melwin var sugen  på att titta på film när vi kom hem. Den här dagen mådde Melwin mycket sämre och hostade konstant hela tiden. Stackars plutten. Jag pluggade.

Efter skolan var Emelie med Theo hos oss. Fanny var hemma hos oss efter skolan. Mormor kom och fikade hos oss på dagen. Daniel var hemma och åt lunch. Melwin sov middag och när han vaknade hade han ett ordentligt kruppanfall och det var så synd om han, han hostade och kräktes. Så fort han åt eller drack något så kom allt ut igen. Ringde och fick en jourtid på VC där det konstaterades falsk krupp, som jag redan visste, fick en starkare effektivare hostmedicin.
Melwin tar ett blodprov CPR
Väl hemma ville Melwin se film och fick sin starka medicin och somnade efter en stund och sov hela natten, så det var en dundermedicin. Jag pluggade lite när han somnade. Sedan blev det tv även för min del.

Fredag gick tjejerna och jag upp tidigt och gjorde oss klara och åt frukost. Daniel var hemma med Melwin på förmiddagen och sedan tog mormor över tills jag kom hem. När jag kom hem så lagade vi mat och myste lite. Emelie var hemma själv. Alex kom hit till Fanny, han sov även över hos henne. De körde Wii-spel. På kvällen gick Emelie och Tessan på disco. När hon kom hem så lade vi oss och då hade Melwin redan somnat. Ungdomarna var uppe längre. Daniel jobbade och kom hem lite senare.
Fanny och Alex spelar Wii
Lördag vaknade vi sent och åt frukost medan Fanny och Alex tog ännu längre sovmorgon. Vi åkte ut och köpte en ny vagn till Melwin och sedan fortsatte vi ner till stan där Daniel köpte sig lite nya kläder. När vi kom hem så klädde Melwin om till finkläder för att gå på kalas till Alvin som hade fyllt 5 år. Alla barnen följde med för Fanny och Alex skulle träffa Jennifer.

När familjen var på kalas så fick jag vara hemma för att plugga som så många andra gånger med. Det ska bli så skönt när skolan är slut och man kan vara lite mer delaktig i barnens/familjens liv igen. På kvällen åt vi mat och efter det kom döttrarna Elmerfjord hit och umgicks med våra tjejer. De tittade på mello här innan de åkte hem. Melwin och jag lade oss sent.

Söndagen vaknade vi sent. Vi åt en god helgfrukost. Sedan när vi alla var klara efter frukosten så åkte Daniel och Melwin med Emelie på sin fotbollsträning. Då var jag också hemma och pluggade. Emelie var med Theo och Tessan efter träningen. Fanny var själv hemma och bara chillade. Vi andra njöt av sista dagen innan helgen var slut och bara tog det lugnt. Tvättade och plockade lite och på kvällen förberedde jag för ännu en arbetsvecka, skola och dagis. På kvällen när Melwin somnat så tittade vi på Johan Falk.





Inga kommentarer: