onsdag 30 maj 2012

vecka 20-21

Barnen våren 2012
Dessa två veckor har jag haft fullt upp och inte haft tid att blogga, men jag tycker det är så himla kul att jag kommer fortsätta med det.
Vecka 20 måndagen till onsdag gick Emelie, Melwin och jag upp tidigt. Vi gjorde oss i ordning och åt frukost. När vi var klara cyklade Emelie och jag och lämnade Melwin på dagis, efter det cyklade Emelie till skolan och jag till sjukhuset till Kvinnokliniken där jag skulle ha min praktik denna vecka eller tre dagar i alla fall. Daniel har jobbat. Mamma har hämtat Melwin från dagis och lekt med honom tills jag har kommit hem. När jag har kommit hem så har barnen varit med sina kompisar. Det har varit fint väder så Emelie har varit mycket ute för det gillar hon. Onsdagen var min sista dag på kvinnokliniken innan jag kommer tillbaks igen vecka 26 när jag ska sommarjobba där. Det ska bi så roligt. På kvällarna har vi ätit mat och bara tagit det lugnt framför tvn. Jag har även plockat och gjort alla dessa vardagssysslor som man brukar göra varje dag.
Torsdagen var kristi himmelfärds dag och då var vi alla lediga. Dagen var underbar med fint väder, så vi spenderade den i trädgården. Emelie var med Nora och Fanny var ensam hemma. Hela familjen tittade på film på kvällen. Fredagen var jag i skolan och gjorde en rapport tillsammans med en annan tjej i klassen, Emelie ville naturligtvis följa med. Fanny var hemma och var barnvakt åt Melwin medan vi var i skolan och Daniel jobbade. När vi kom hem så lagade jag mat och efter det tog vi det lugnt och hade fredagsmys i soffan framför tvn. Fanny var med Alma och hon sov hos henne. På lördagen hade vi frukost med släkten. Mamma och jag och våra två små barn åkte till Mariebergs blommor och handlade blommor att ha på uteplatsen. Fanny var med Alma som sov hos oss på kvällen. Emelie var med Albin hela dagen. Vi var i trädgården hela dagen för det var så varmt och skönt. Vi grillade på kvällen, det är ju så gott. Söndagen kom och då hade vi alla sovmorgon och sen åt vi god helgfrukost. Emelie var med Albin hela söndagen. Fanny var med Alma och Bella. Vi var ute i trädgården hela dagen och grillade till middagen. Mor och far var här och jag klippte pappa. På kvällen var vi inne och förberedde för ytterligare en arbetsvecka, skolvecka och dagisvecka. Efter det tog vi det lugnt vid tvn.
Liten Melwin 2011
Vecka 21 Hela veckan har det varit skola, jobb och dagis. Förutom på måndag när Melwin hade en ledig dag för dagis var stängt. Han var hos mormor och morfar. När jag kom hem från skolan denna måndagen så var Fanny med Alma hos oss och hon sov över hos Fanny. Jag lagade mat som vi åt och när vi hade ätit och jag hade plockat undan så tog mamma och jag en promenad, det var så skönt. Tisdagen när jag kommit hem från skolan så hade mor redan hämtat Melwin så de och Emelie hämtade mig vid bussen. Vi åkte vidare till dagis där de hade en grillkväll, det var mysigt. Melwin tyckte att det var konstigt att vi åkte till dagis igen, så det tog en stund innan han släppte mig och gick och lekte med sina kompisar. Fanny var med Alma hemma hos oss. Emelie och jag satte oss framför tvn en stund när Melwin hade somnat. Daniel jobbade sent. På onsdagen eftersom jag hade haft migrän så många dagar och haft svårt att sova så orkade jag inte gå ur sängen på onsdagen, så jag var hemma och sov till klockan 12:40, jag var riktigt trött kan jag tala om. Melwin var på dagis och tjejerna var i skolan, Daniel jobbade. När Melwin kom hem från dagis och jag orkade gå upp ur sängen så åkte vi och handlade. Efter det lagade jag mat. Fanny var med Alma och Emelie var hemma själv. Tog det lugnt på kvällen och satt framför tvn när Melwin hade somnat. Daniel jobbade sent även denna kvällen. Fanny blev sjuk med feber på kvällen. På torsdagen så var Fanny hemma eftersom hon hade feber. Jag tog bilen men innan jag åkte till skolan så lämnade jag av Melwin på dagis. Daniel jobbade. När jag kom hem så var Daniel hemma med barnen och hade lagat mat. Emelie åt inget utan hon åkte med Clara på fotbollsträning. När vi hade ätit tog jag med mig Melwin till breviksparken där vi träffade Sixten och Josefina. När vi kom hem fick Melwin välling och somnade med en gång. Då satte vi andra oss framför tvn en stund. När jag kom hem från skolan i fredags så hämtade jag Melwin själv eftersom jag slutade tidigt. Emelie var med Clara. Fanny var med Alma lite senare på eftermiddagen. Fanny, Melwin och jag åkte till Maxi och handlade. Vi åt mat rätt så tidigt denna fredag. Barnen hade fredagsmys medan jag satt och pluggade. 
Liten Melwin sommaren 2011
Lördagen åkte mamma, Emelie, Melwin och jag till Gamleby på grönt veckoslut, det var kul tyckte barnen, vi var där med Linda och Elin. När vi kom hem åt vi lite lunch och sen åkte vi och mamma ner till stan och tittade på studentbalen. Emelie var med Clara och Fanny var med Alma. Vi var ute en stund när vi kom hem  och sen hade vi lördagsmys i soffan framför Schlagerfestivalen. Söndagen hade vi alla sovmorgon. Emelie var med Clara och de var på fotbollsmatch och vann med 4-3, mycket bra gjort. Vi andra hämtade Alma när vi hade ätit, gjort oss klara och packat sedan åkte vi ut med båten och lade oss på några klippor. Behöver jag tala om hur skönt det var även att det var rätt blåsigt. Melwin skötte sig jättefint och lekte med sina bilar och playmobil på filten och sedan somnade han och sov 1,5 timmar. När vi kom hem så åt vi middag och efter det kom mor och far hit och vi firade mors dag. När de hade åkt hem så förberedde vi för en ny vecka. Barnen badade och duschade, kläder plockades fram och väskor packades. Vi satt framför tvn innan vi somnade.


Inga kommentarer: