söndag 3 juni 2012

Vecka 22

Vår fina Emelie
I måndags vaknade vi klockan 7:00 och gjorde oss klara för skola och dagis, vi åt frukost alla utom Daniel som redan hade börjat jobba några timmar tidigare. Jag kan tycka att det är jobbigt att gå upp kl 5:15 som Melwin och jag gör varje dag för att han ska vara på dagis 6:30, men att gå upp 3 som Daniel gör ofta är mycket jobbigare och det skulle jag aldrig orka. I måndags skulle jag ju inte vara i skolan förrän efter 9:00, så därför kunde vi gå upp lite senare. Jag skjutsade Melwin till dagis och Fanny till skolan. Väl i skolan träffade jag två klasskamrater och vi hade fått en uppgift att göra för att vi inte skulle följa med på studieresa till Stockholm i tisdags-onsdagen. Vi gjorde uppgiften och sedan kom jag hem runt 15:30. Mamma hade hämtat Melwin och de lekte ute i trädgården när jag kom hem. Emelie var själv hemma och Fanny var med Alma hos oss. Vi åt mat när jag kom hem och mamma stannade en stund som sällskap. Efter maten och allt vardagsplock så tog vi kväll i soffan framför tvn. När Daniel kom hem så sövde han Melwin. Tisdagen gick vi allihopa upp lite senare och åt frukost för de två minsta barnen hade feber på natten. Jag var hemma och och skrev en rapport som jag också skulle göra för att jag inte följde med på studieresan. Fanny och Alma skjutsade jag till Marsbäcken för de skulle på Hajk med sin klass. Hon hade en stor tung väska som var hur tung som helst och så skulle de gå 5 km, stackars barn. Emelie och Melwin tittade mest på tv hela dagen, de var inte så pigga även om deras feber försvann. Daniel var hemma en del på dagen. Mamma och jag var och handlade på kvällen när Daniel hade kommit hem och vi hade ätit. Barnen piggade på sig ordentligt och Emelie ville gå till skolan på onsdagen. På kvällen tog vi det lugnt. På onsdagen var Melwin ledig och han sov ända till 8:30, det är väldigt ovanligt, men jag gick upp med Emelie och åt frukost. Jag pluggade en del denna morgon med och då lekte Melwin med sina plåtbilar i sitt rum, min fina pojke som är så go och glad och bara leker med sina bilar i sitt rum. Fanny ringde och ville hem efter en rolig Hajk så jag hämtade hem henne. Mamma, Melwin och jag var nere på stan för hon skulle handla kläder vilket hon gjorde också. Vi åt lunch på Mc Donalds. På kvällen när Daniel kom hem så grillade vi. Melwin och Emelie var ute på gården och lekte medan maten blev klar. Efter maten förberedde vi för en vardag med skola, dagis och jobb. När vi var klara med det satt vi oss i soffan framför tvn en stund.
Min fina Emelie
Torsdags gick vi alla upp tidigt och gjorde oss i ordning och åt frukost. Jag lämnade Melwin på dagis vid 6:30 och tog bussen till Vimmerby. Tjejerna gick till skolan senare för de börjar runt 8:00. När jag kom hem från skolan så hade mamma hämtat Melwin från dagis och de hade lekt med bilar i hans rum, hon hade dessutom lagat mat tills jag kom hem och det var så gott...Tack för det min goa mamma som hjälper oss med allt, puss och kram till dig. Emelie var på sin fotbollsträning. Fanny var med Alma hos oss. Fixade lite med hemmet efter att vi hade ätit. Lade Melwin tidigt och när han hade somnat så satte vi oss vid tvn en stund. Melwin var dålig med hög feber igen så natten var jobbig. Fredag morgon vaknade jag tidigt och gjorde mig klar och åt. Melwin var hemma så Daniel fick lämna honom hos mor och far när han började jobba vid 10:00. Jag och en klasskamrat åkte med vår lärare till  US i Linköping. Vi var på tre studiebesök som var väldigt intressanta alla tre, CMIV en stor röntgenavdelning, hur intressant att få se vilken teknik de använder och vad det finns för teknik, Patologen där vi fick se där de skar i ett utskuret bröst och letade maligna celler i utkanten av bröstet och malignt melanom som de skar i, urk detta var äckligt och sist var vi på akuten och det var jättekul att se hur de funkar där. När vi åkte hem så kände man hur trött man var efter alla besök och intryck. Mamma var hos barnen när jag kom hem. Fanny gick hem från skolan för hon var dålig igen hon med, feber på 38 grader. Emelie var med Nora hos henne på kvällen. Vi andra tog det lugnt efter maten vid tvn. Vi hade fredagsmys. I går sov vi länge allihopa, så vi åt frukost sent och efter att vi hade gjort oss i ordning så åkte vi ner till marinan och kollade förde hade lite jippon med det var så kallt så vi åkte hem. Jag satte en bulldeg som jag bakade ut. Fanny sminkade Fanny och sedan gick de ut och fotade dessa fina kort på vår fina Emelie. Emelie var sedan med Nora hos henne. Fanny busade med Melwin och så var hon i lekparken med han. Farmor kom hit och stannade en stund och lekte med Melwin. Lagade god mat som vi åt. På kvällen slappade vi framför tvn med lördagsmys. Idag gick vi upp tidigt och åt frukost och gjorde oss klara. Vi åkte till Örbäcken för att Emelie skulle spela fotbollsmatch och de förlorade med 3-2, synd men en bra match var det och de var jätteduktiga. Daniel och jag gick en promenad innan matchen med Melwin. När vi kom hem från Örbäcken så somnade Melwin och jag i två timmar. Emelie var med Nora en stund på dagen. Jag pluggade lite när jag vaknade. Daniel har fått överskottsenergi och har börjat renovera invändigt i huset det som är kvar att göra. Mamma och jag tog med de två minsta barnen och gick en promenad till. Fanny har varit med Alma men har nu på kvällen fått feber igen. Undrar lite vad det är som inte riktigt bryter ut på barnen eftersom de har feber och den försvinner och så åker de på det igen. Jag har ju hemstudier i morgon så jag är ju hemma i alla fall. Nu på kvällen har vi tittat på tv, men nu måste jag lägga mig. GOD NATT...
Mer Emelie <3

Inga kommentarer: