tisdag 19 juni 2012

Skolavslutning vecka 24

Fanny 19 juni 2012
Natten till i måndags var Emelie fortfarande varm och Daniel och jag bestämde oss för att denna gång skulle jag vabba med Emelie eftersom han och mormor delat på det mesta innan. Melwin vaknade i vanlig ordning klockan 05:00. Vi låg och gosade lite i sängen och märkte då att Melwin var varm och tog temperaturen på han som visade en temp på 39 grader och så började han skrika och ville att vi skulle ta febern i örat hela tiden. Han var ledsen hela förmiddagen om vartannat och tog sig för örat och sa aj. Vi ringde vårdcentralen eftersom det var fjärde gången han hade feber på en vecka. Vi fick en tid där. Emelie var feberfri på morgonen när hon vaknade. Vi gick upp och åt frukost och satte på en film som vi tittade på. Vid 14:00 var vi på vårdcentralen och det konstaterades att Melwin hade en öroninflammation i det örat han hade ont i. När Fanny kom hem från skolan var hon med Alma och de sov hos henne. Mamma var här och hälsade på ett tag. På kvällen tog vi det lugnt. Daniel jobbade mest hela dagen. På tisdagen så var jag hemma igen med Melwin och tjejerna var i skolan. Vi åt frukost och bara tog det lugnt för Melwin var inte alls pigg. Vi myste i soffan mesta dels av dagen. När Daniel kom hem så fixade han lite i hallen. Mamma och jag var och handlade en sväng. Efter skolan så var Emelie med Tessan hos oss. Fanny var själv hemma efter skolan. Vi åt mat och sedan tvättade jag och fixade lite i hemmet. Lade Melwin tidigt eftersom han inte mådde bra och han var mycket trött. Vi satt framför tvn innan vi gick och lade oss för natten.
Fanny <3
Även onsdagen blev en hemma dag för min del då Melwin fortfarande hade feber och ont i örat. Melwin vaknade tidigt ändå så vi var uppe kl 05:30,vi tittade på barnprogram. Vi väckte tjejerna klockan 7:00 och gjorde frukost till oss allihopa. Daniel jobbade redan. När tjejerna gått till skolan ville Melwin titta på tv medan jag pluggade en stund. Melwin sov middag och jag vilade lite. Melwin var lite piggare den här dagen men han var inte feberfri. När Fanny kom hem från skolan var hon med Bella en stund och Emelie var med Nora. Det blev en lugn dag men lite styrde jag med i hemmet, jag dammsög huset och plockade lite. När Daniel kom hem på kvällen så åt vi mat. Vi lade Melwin tidigt denna kväll så vi kunde förbereda morgondagen, den efterlängtade dagen för både tjejerna och mig. Jag kom i säng sent på kvällen, efter att jag fixat allt. Torsdagen gick vi upp tidigt och åt frukost med Emelie som skulle gå några timmar i skolan på dagen eftersom avslutningen var på kvällen klockan 18:00. Emelie och Fanny gick till skolan. Jag och Melwin gjorde oss klara för idag var Melwin piggare och fick vara hemma från dagis och vara hos mor och far medan vi andra var i skolan och Daniel jobbade. Vid 11:00 åkte vi till mor och far och där åt vi lunch. Klockan 11:45 hämtade jag en klasskamrat och fortsatte till skolan för avslutning. Väl framme i skolan hade jag en märklig känsla i magen, det har redan gått ett år. Vi hade vår avslutning och det kändes skönt, men jag var inte med på middagen vid kl 17:00 för Emelie skulle ju ha sin avslutning i stadsparken kl 18:00, så vid halv 5 åkte jag hem. Kom hem strax efter 5. Hon var så fin Emelie med sina rosor i håret som mormor hjälpt henne med. Vilken känsla att hon nu slutar fyran och ska börja femman efter sommaren. Det är allt något visst med avslutningar. Till barnen hade vi köpt portabla dvd-spelare i avslutningspresent som skulle komma till användning till Stockholmsresan, dagen därpå. När avslutningen var över så åkte vi hem till mormor och morfar och åt en jättegod jordgubbstårta. Alma var med Fanny och var med och fikade och efter fikat följde hon med hem till oss en stund. När vi kom hem så började jag att packa resväskorna fulla för en semesterhelg i Stockholm. Daniel åkte iväg och jobbade. De minsta barnen somnade tidigt efter en lång dag. Jag höll på länge och packade och ordnade med saker inför helgen. Fanny skulle haft sin avslutning på fredagen men den kunde hon ju inte vara med på. 
Mammas pojke <3
På fredagen gick vi upp tidigt och åt frukost, vi gjorde oss i ordning och packade det sista. Daniel var ute och satte upp de portabla dvd-spelarna i bilen. Vid 9:00 åkte vi och barnen tittade på film. Stannade i Söderköping för Fanny ville ha en Kaffelatte och vi andra köpte varsin glass. När vi var framme vid hotellet så checkade vi in oss och packade in alla saker. Vi fortsatte sedan till Gröna lund där vi var från 13:00-22:30, så himla roligt vi hade och Melwin älskade att åka ju snabbare och läskigare det var desto roligare var det. Både Fanny och Emelie åkte det mesta och ingen av de har ärvt min rädsla kan jag ju säga. När vi kom till hotellet igen var klockan så mycket så vi gick och lade oss med en gång. På lördagen vaknade vi ganska tidigt och åt en god hotellfrukost och det var sådär gott som det brukar vara. När vi hade ätit så åkte vi in till centrum och shoppade både barnen och jag och på eftermiddagen när vi var så trötta i våra ben så fortsatte vi ner till Riddarfjärden för att titta på världsmästerskap i F2 (racerbåtar), man är ju som sagt gift med en gammal racerbåtsförare, som har vunnit 5 st SM och 1 EM-tävlingar. Kan ni gissa vad sonen tyckte om detta? -Na ha pappa, sa Melwin till Daniel som betyder jag vill ha sån pappa. Hahaha kul, tur att han är liten så vi/jag bestämmer att han inte ska köra sådana, livsfara ju...Melwin älskade dessa båtar och var helt fascinerad över dem. Vi träffade även Daniels gamla kompisar från den tiden, 13 år sedan nu, det var faktiskt kul. Visst är det något speciellt att se dessa båtar men samtidigt så tycker jag att det är läskigt. Som tur var när det var paus med körandet så hade ju Melwin sina plåtbilar med sig och lekte med dessa. När vi kom hem denna kväll var klockan mycket och vi satte oss framför tvn en liten stund och lördagsmyste lite. Söndagen vaknade vi tidigt och åt en lika god frukost igen. Sedan gick vi upp på rummet och städade och packade och checkade ut. Vi fortsatte till ett stort köpcenter där vi shoppade lite till och sedan började vår resa hem igen. Regnet verkligen öste ner så vi valde att åka hem tidigt. Det var jobbigt att köra i detta ösregn.  När vi väl var hemma så packade vi upp och bara tog det lugnt en stund. Sedan lagade vi mat och efter det kom mor och far förbi en stund och hälsade på. En härlig helg med min underbara familj.
Stockholmsbilder 































Inga kommentarer: