måndag 18 juni 2012

Vecka 23

Melwin i båten
I måndags hade jag hemstudier för att resten av klassen hade varit i Stockholm och de skulle få kompensation för detta. Så vi hade lite sovmorgon. Det var bara Emelie som gick upp tidigt eftersom hon skulle till skolan. Fanny hade 39,5 graders feber och Melwin hade 38 graders feber så de var hemma och fick vila upp sig. Jag gjorde min läxa och skickade in den. Daniel jobbade. Jag var på Marias massage och fick lite massage det gör så otroligt ont att jag inte alls tycker att det är skönt men det är ju skönt dagarna efter för då känner man sig lite mjukare. Mamma var här en stund på kvällen när vi var på en husvisning men det var inte intressant för oss, hahaha.Vi har det bra i vårt hus än så länge. Det kommer säkert fler hus också. Fast nu så har Daniel fått energi och börjat med att renovera hallen, det kommer att bli jättefint. På kvällen tittade vi på film och slappade. Tisdagen så gick jag upp tidigt och gjorde mig klar och åt frukost för jag skulle till skolan. Daniel och mamma delade på att se efter Melwin som fortfarande hade feber, Fanny var med hemma och hade feber denna dagen. Jag hade bilen till skolan eftersom barnen var hemma och var sjuka och sedan slutade vi ju tidigt. När jag kom hem så åkte Daniel och jag och handlade medan Fanny hade Melwin hemma. Emelie var med Clara och Tessan på Kalas. Mamma och jag tog en promenad på kvällen, det var underbart, i alla fall efteråt. Daniel rev ut det mesta i hallen, för att vi ska kunna renovera. Eftersom vi hade ledigt på onsdag så blev det lite sent innan vi lade oss. Onsdag hade vi lite sovmorgon och tog det lite lugnt på morgonen, vi åt frukost och gjorde oss i ordning. När vi var klara så satte jag mig och pluggade en del. Emelie var med Clara och Fanny var med Alma. Mamma och jag var ute och gick 4 km. Bakade en paj till fikat. Daniel var ledig hela dagen och höll på i hallen. På kvällen blev det grillat till mat. Pluggade lite på kvällen igen. Satt framför tvn innan vi gick och lade oss. Torsdag var det dags att gå upp tidigt för att gå till skola och dagis samt att Daniel skulle jobba. Melwin och jag gjorde oss klara och åt frukost. Sedan tog jag bilen och skjutsade bort Melwin till dagis och sedan fortsatte jag och hämtade min klasskamrat och vi fortsatte till skolan. När vi kom till skolan så hade vi ett prov som jag fick alla rätt på och det kändes så himla skönt. Eftersom jag jag hade bilen så åkte jag hem tidigare från skolan då jag var så förkyld och mådde inte så värst bra. När jag kom hem så var Emelie på fotbollsträning. När jag hade lagat mat och vi hade ätit på kvällen så kom min mamma hit och vi tog en promenad med Melwin. Senare på kvällen så förberedde jag till dagen efter. När jag var klar med nattningen med Melwin så satte jag mig i soffan en stund innan jag lade mig. Sov inget vidare under natten, jag snorade och hostade en del. Jag valde ändå att gå till skolan eftersom vi hade en kort dag. 
Melwin vårt lilla hjärta
Vaknade tidigt och gjorde oss klara och sedan åkte jag bort med Melwin till dagis och när jag kom hem så kom min klasskamrat och hämtade mig och vi fortsatte till skolan. När jag kom hem från skolan så hämtade jag först Emelie och Clara och sedan åkte vi och hämtade Melwin på dagis. Vi fortsatte till Maxi och handlade mat och fredagsmys. Emelie och Clara köpte godis på dollarstore. Fanny var med Evelina hos oss på kvällen. Jag lade Melwin tidigt så satt tjejerna och jag framför en dvd och hade fredagsmys på kvällen. Daniel jobbade sent. Lördag hade vi lite sovmorgon och vaknade av att Emelie kom ut i köket och var ledsen för hon vaknade med krupp så jag gick upp och gav henne hostmedicin. De andra gick också upp och vi åt en god helgfrukost med varma baguetter med gott pålägg och färska grönsaker. När vi hade ätit så mådde inte Emelie så bra och hade en temperatur på 38,5 grader. Hon och Melwin lade sig efter frukosten på en madrass framför tvn. Jag tvättade, plockade, myste med barnen, tog det lugnt. Daniel höll på i hallen hela dagen och Fanny hjälpte han och spackla. Alma kom hit och var med Fanny och hon sov hos oss. Emelie mådde inte bra och kom inte ur sängen på hela dagen eller kvällen. Söndagen hade vi ingen sovmorgon för Melwin vaknade kl 04:00 och gick in till sitt rum och lekte med bilar och efter en stund kom han och ville ha en ny blöja. Det var bara att ge sig upp och byta. Sedan satte vi oss i vardagsrummet och tittade på bilar 1 som är Melwins favoritfilm. Vid 9:00 gjorde vi frukost och då var alla vakna. Daniel fortsatte med hallen hela denna dagen med. Emelie var fortfarande sjuk med krupp, feber på 38,5 och nu hade hon blivit förkyld. Jag och Melwin tog en promenad med Camilla, Fredrik och Kalle till stan och vi stannade till vid statsparken innan vi fortsatte hemåt. Fanny var med Alma hela dagen. När vi kom hem satte vi oss med Emelie och tittade på tv. Hon var inte pigg alls och sov mycket under dagen. På kvällen efter maten sövde jag Melwin och sedan satte vi oss i soffan framför tvn.

Inga kommentarer: