lördag 19 maj 2012

V 19 LIA

När man inte har en säng i närheten, kan man sova i sandlådan <3
Den här veckan var det dags för LIA (praktik) på barnkliniken för min del, skönt att slippa resorna igen. Måndagen började med att vi allihopa gick upp och gjorde oss i ordning för skola, dagis och jobb. När vi hade ätit åkte jag bort med Melwin på dagis och sedan släppte jag av Emelie på skolan. Första dagen på LIAn var mycket intressant och bra men jag känner att det tar mycket energi att lära sig så mycket nytt och träffa nya människor. Barnkliniken var så himla kul att vara på. När jag kom hem från praktiken så hade mamma hämtat min lille plutt, de lekte med bilar och kollade på film. Fanny var med Alma efter skolan som även sov hos Fanny och Emelie var med Tessan. Josefina och Sixten tittade förbi en stund och killarna lekte lite tillsammans. Vi åt middag och satt en liten stund vid tvn. Men de två minsta barnen och jag var trötta så vi lade oss tidigt. Men Daniel och Fanny lade sig lite senare. Tisdag och samma procedur på morgonen med barnen och Daniel jobbade. Emelie skulle till bondbacken med fyrorna i skolan. Mor och far hade hämtat Melwin när jag kom hem från barnkliniken. Jag lagade mat som vi åt. Emelie var med Nora och Fanny var med Evelina som sov hos Fanny. Vi satte oss i soffan och tog det lugnt och myste tills vi lade oss tidigt denna kvällen med. Daniel jobbade kväll. På onsdagen gick Emelie, Melwin och jag upp tidigt och åt frukost och gjorde oss klara för jobb, skola och dagis. Daniel var redan på jobbet. Fanny och Evelina hade sovmorgon och skulle städa lite i vårt och hennes hus. Som vanligt hade jag en bra och intressant dag på barnkliniken. När jag hade slutat kom mor och Melwin och hämtade mig och då åkte vi och handlade. När vi kom hem så lagade jag maten och plockade lite när vi hade ätit. Vi satte oss framför tvn och tog det lugnt.
Syskonkärlek <3
Torsdagen gick vi också upp tidigt och åt frukost och fixade oss för en ny dag. Daniel och jag lämnade Melwin på dagis och fortsatte till barnkliniken där Daniel släppte av mig. Daniel var med Emelie till tandläkaren. Daniel lämnade bilen på sjukhuset så att jag kunde ta mig hem. Mamma hade hämtat Melwin och de var ute på gården och lekte när jag kom hem. Emelie var med Nora en stund innan hon åkte iväg till fotbollsträningen. Fanny var med Alma och Bella hos Alma på kvällen. På kvällen när Emelie kommit hem från träningen gick mamma, Emelie och jag en sväng. Sedan satt vi en stund framför tvn innan vi lade oss. Fredagen kom och jag, Emelie och Melwin gick upp och gjorde oss tidigt. Daniel jobbade. Jag skjutsade Melwin till dagis. Tjejerna var i skolan. Denna dagen var den sista på barnkliniken och det var tråkigt, jag hade köpt choklad åt de som de blev glada åt. Eftersom det var sista dagen så fick jag sluta tidigt och då följde jag med mamma och hämtade Melwin från dagis, när vi hade hämtat honom så åkte vi till Maxi och handlade. Fanny lagade mat till hela familjen och det var jättegott. Jag kunde då under tiden plugga lite. Emelie var med Nora. När vi hade ätit så skjutsade jag Fanny till Evelina, där hon och Alma sov i tält med Evelina. Emelie gjorde sig fin och gick på disco med Nora. Mamma och jag var ute och gick en runda, så skönt det var. Jag, Emelie och Melwin lade oss när Emelie kommit hem från discot vid 22:30. 
Emelie <3
På lördagen hade vi lite sovmorgon och åt en god helgfrukost. Fanny var med Alma och Evelina hela dagen och Emelie var med Nora och Isak. Daniel och jag var inne och busade med Melwin och så lekte vi med bilar. Vi tvättade, plockade, städade och bara tog det lugnt och njöt av dagen tillsammans. Vi åt mat på kvällen hela familjen och senare hade vi lördagsmys och tittade på tv. Men vi lade oss hyffsat tidigt då det var öppen skoldag på min skola dagen efter. På söndagen gick jag upp tidigt och gjorde mig i ordning för att åka med busssen till skolan vid 8:15. Klockan 11:15 kom min familj utan Fanny och hälsade på oss i skolan. Det var kul att de kom dit och fick se vad vi gjorde/gör i skolan. Vi fikade på skolan. Klockan 13:30 fick vi åka hem. Fanny var med Alma hemma hos oss. När vi hade kommit hem så tog vi det lugnt och jag förberedde för en ny vecka i dagis och praktik för min del en vecka till fast på kvinnokliniken den kommande veckan. Vi satt och tittade på tv på kvällen innan vi gick och lade oss.



Inga kommentarer: