söndag 13 maj 2012

Vecka 18, Valborg

Våra tjejer Fanny och Emelie -2007 då de var 9 och 6 år
Har även dessa veckor haft svårt att blogga då tiden inte räckt till. Veckan började med Valborgs-mässoafton. Alla var lediga den dagen. Vi gick ändå upp tidigt och när vi hade ätit frukost och gjort oss klara så kom mormor hit och tog hand om Melwin medan jag pluggade en del till provet på hjärtat och cirkulationen som ni säkert förstår så var det väldigt svårt.Daniel och pappa byggde staketet klart. Fanny var med Alma och Bella både på dagen och kvällen. Emelie var med Nora. Klockan 18:00 kom alla våra gäster till oss, så roligt att träffa alla, det var så länge sedan vi sågs. Vi köpte pizza och till mat allihopa och efter det fikade vi. Alla vi tjejer och barn utom Melwin åkte ner till stan och tittade på majbrasan och sen vidare hem och tittade på fyrverkeriet. När vi kom hem igen plockade vi fram snacks och fortsatte att umgås några timmar till. Melwin var vaken hela tiden. Fanny och Alma kom hem cirka kl 23:00, Alma sov hos Fanny. På tisdagen tog vi lite sovmorgon allihopa. Vi åt frukost och bara softade hela dagen. Daniel jobbade en stund på eftermiddagen. Fanny var med Alma och Emelie var en liten stund med Nora. Mor och far kom hit lite senare på dagen och bjöd oss på middag hemma hos oss. Det blev att slappa ännu mer efter maten. På kvällen blev Emelie förkyld, hes och fick lite feber. Onsdagen var vi i skolan och då fick Emelie följa med eftersom hon hade lite feber och var jättehes. Melwin var på dagis och mor hämtade hem honom. Fanny var med Alma och Bella. När Emelie och jag kom hem så åt vi mat allihopa och sedan satte jag mig och pluggade på provet igen och Daniel fick ta hand om barnen. Torsdagen var Emelie hemma hos mor och far för jag var tvungen att åka till skolan och göra grupptenta på hjärta och cirkulationen. Fanny var i skolan och Melwin var på dagis och han hämtade mor och far som vanligt. Provet i skolan gick bra. När jag kom hem så hade min kära make lagat mat så det var bara att sätta sig vid ett dukat bord. Jag var helt slut efter tentan som jag i skrivande stund vet att vi klarade med god marginal, så skönt. På kvällen blev det att slappa framför tvn och gosa med familjen.
Emelie i den varma solen 13 maj 2012
På fredagen var jag och Emelie i skolan och Melwin på dagis, men denna dag var det dags för Fanny att vara hemma då hon hade blivit förkyld och fått feber. Jag slutade tidigt i skolan och när vi kommit hem så åt Daniel och jag lunch och sedan fortsatte vi till dagis. Väl på dagis så hade vi utvecklingssamtal med Melwins fröken som berättade hur duktig och fin liten kille vi har som bara är två år fast är väldigt lång. Han är en pojke som gillar sina plåtbilar och leker alltid med bilar på dagis och när de är ute så cyklar han alltid på en speciell cykel som är hans favorit. Han älskar att vara ute och cykla. Vår fina lilla kille som är så go och fin. När vi kommit därifrån med vår kille så åkte mor, jag och Melwin och handlade. Emelie var med Nora en stund. På kvällen tog vi det lugnt eftersom Fanny inte var så pigg, Daniel jobbade på kvällen. Lördagen gick vi upp ganska tidigt då vi skulle åka på frukost till min moster och morbror. Vi träffade min morbror Pelle och hans fru Carina där som jag inte träffat på 12 år, det var mycket trevligt. När vi kom hem därifrån somnade jag och Melwin eftersom både han och jag var trötta. När vi vaknade så var vi ute i trädgården hela tiden, vi grillade till mat denna dagen. Fanny var med Alma och hennes familj och Bella i Linköping. Efter de hade kommit hem så var de hos Alma en stund. Emelie var med Tessan både här och hos dem. Daniels mamma kom hit och hälsade på. Söndagen hade vi lite sovmorgon. Vi åt en god frukost och sedan gick vi ut i trädgården Daniel, jag och Melwin. Vi var ute nästan hela dagen. Fanny var med Alma hela dagen. Emelie var med Tessan och en kille. Mamma kom hit och hälsade på en stund. Vi tog det lugnt på kvällen och tittade på tv och myste i soffan. Underbara söndag...
Emelie och Melwin som busar 13 maj 2012

Inga kommentarer: