fredag 4 maj 2012

Har inte hunnit blogga på två veckor, v 16-17


Liten Melwin
Vecka 16 började med att jag var ledig från skolan och fick njuta ytterligare en dag till med barnen och dessutom var alla tre sjuka i feber och förkylning. Mamma och jag var ute och gick 5 km med Melwin. Melwin och jag var sedan ute en stund i det fina vädret och lekte till jag märkte att han inte orkade mer. Vi slappade framför tv mycket eftersom alla var sjuka. Daniel jobbade. På tisdagen och onsdagen var han hemma med barnen medan jag var i skolan för vi hade prov så jag hade svårt att vara hemma dessa dagar. dagarna fylldes hemma med tv och lek med deras pappa och jag pluggade för fullt. Torsdagen hade vi hemstudier och klassen skulle åka på teater men Daniel kunde inte vara hemma fler dagar så jag fick ta det själv eftersom mamma och pappa hade hand om min systers lilla sjuka pojke. Fredagen var jag i skolan och eftersom jag slutade tidigt denna fredag så var alla tre barnen hemma, med denna dag var de feberfria men fick en dag hemma för att friska på sig mer. Barnen hade klarat sig bra hemma och de hade haft det mysigt alla tre. Melwin lekte med sina bilar som vanligt. Hans största intresse är Daniels små gamla plåtbilar och jag kan tala om att denna pojke älskar att vara i sitt rum själv och leka. En annan sak han också gillar så är det att vara ute. När jag kom hem från skolan så åkte jag och köpte en cykel till Emelie. Hon blev jätteglad över sin nya stora cykel. På lördagen cyklade Emelie och jag ner till stan med Camilla och Kalle, några små inköp blev det allt fast jag inte skulle handla något. När vi kommit hem därifrån så åkte hela familjen till familjen Karlsson. Söndagen städade jag huset. Daniel var ute i trädgården och fixade lite. Tjejerna var med sina kompisar.
Min lille plutt med sin gose
Vecka 17 var vi tjejer i skolan och Melwin var på dagis. Tjejerna har varit med sina kompisar efter skolan varje dag. Emelie har varit på fotbollsträning både på tisdagen och torsdagen. Jag har ju varit i skolan som sagt och det har varit en del att göra. När jag har varit hemma så har det varit som det brukar vara på vardagarna med mat, plock, mysstund och förberedelser för nästa dag. På torsdagen var dagis stängt och då hade vi läxor att göra hemma så det passade ju mig perfekt. Det är ju ganska mysigt att vara hemma med en go och glad liten pojke, som faktiskt är duktig och leker själv några stunder så att jag hinner plugga. Vi hann att vara ute en liten stund också. Mamma var kom hit en stund och då gjorde vi tre lite ärenden. Fanny var med en kompis hos oss. Emelie och Clara åkte till fotbollen. Fredagen var vi tjejer i skolan och Melwin på dagis. Daniel jobbade som vanligt. Jag hade bil till skolan så när jag kommit hem så hämtade jag hem Melwin och så fortsatte vi till affären och handlade inför helgen och taco till kvällen. Fanny var med Bella och Emelie med Nora. När vi hade ätit och vi hade plockat bort så satte vi oss i soffan och myste framför tvn. På lördagen hade vi lite sovmorgon och sedan gjorde vi oss i ordning för att gå ut i trädgården och pyssla lite. Daniel åkte och köpte material till ett staket för att Melwin ska kunna var ute men ändå inte komma ut på gatan. Pappa kom hit och hjälpte honom och mamma kom hit lite senare och tog hand om Melwin. Medan jag gick in och pluggade lite på hjärtat och cirkulationen. Emelie var med Nora och Fanny var med Alma. Jag hann med att tvätta och laga mat. Staketet hade tagit fart men var långt ifrån klart. Senare på kvällen satte vi oss framför tvn. På söndagen hade vi också sovmorgon. Efter det gjorde vi oss i ordning och gick ut på gården. Daniel och pappa fortsatte med staketet och jag var ute med Melwin. Fanny var med Bella och Emelie med Nora. Mamma kom hit och tog hand om Melwin en stund medan jag pluggade hjärtat men när jag var klar så hjälpte hon mig att städa. Genast gick det snabbare att städa och roligare när man var två.  Vi var ute på gården med Melwin när vi var klara. Efter maten var vi inne och tog det lungt framför tv. Jag pluggade en liten stund till på kvällen. 

Melwin leker med sina bilar












Inga kommentarer: