fredag 20 april 2012

Påsklov vecka 15


Fanny vår dotter
I måndags hade vi sovmorgon men vaknade ändå ganska tidigt så vi åt frukost. Slappade en liten stund vid tvn. Vid 10:00 åkte Daniel upp med Melwin till mor och far som skulle vara barnvakt eftersom jag skulle sitta hemma och plugga. Emelie var med Nora och Isak. Fanny var med Alma en stund. Daniel var ledig och var i källaren och städade och det behövdes. Jag pluggade från 11-18:00, det räckte eftersom jag höll på att bli ordentligt förkyld. Vi åt mat och sen tog jag kväll med familjen. Vi satte oss vid tvn och myste en stund innan Melwin skulle lägga sig. Vi andra var trötta så vi gick och lade oss tidigt eftersom Daniel skulle jobba på tisdagen. Tisdagen hade vi lite sovmorgon vi åt en god frukost , Daniel hade redan börjat jobba. När vi plockat bort frukosten och gjort oss klara satte jag mig med mina läxor igen och de minsta barnen lekte och busade och tittade även på film. Jag gjorde färdigt mina läxor och det kändes så skön, sedan får vi ju se om jag har klarat den fast det blir ett senare problem. Fanny var med Bella. Mamma kom hit och var lite med barnen medan jag pluggade. När Daniel slutade för dagen så lagade vi mat och åt. På kvällen tog vi det lugnt vid tvn. Onsdagen vaknade Melwin kl 7:00 och vi låg kvar i sängen och myste lite, Daniel började senare på. Vi gick upp och åt frukost tillsammans allihopa. Efter det så satte jag mig och pluggade om kvinnors hjärtan. Emelie och Melwin lekte och hade roligt. Daniel och Fanny åkte och hämtade Fannys kompisar och fortsatte till Linköping där tjejerna skulle gå själva och shoppa. Daniel skulle åka vidare till Norrköping och hämta kunder. Mamma kom hem till oss och sällskapade. Vi gick en promenad. Vi var ute på gården en stund. Vi åt mat när Daniel kom hem. Fanny kom hem kl 19:00 och hade haft det jättekul i Linköping. Vi slappade i soffan efter vardagsplocket.
Vår fotbollstjej 12 april 2012
Torsdagen vaknade vi tidigt och när vi alla hade ätit frukost och gjort sig i ordning och slappat en stund så kom mamma hit. Mamma och jag tog med oss Melwin och Emelie till stan, vi lunchade på Mc Donalds. Fanny var med Bella och sov även hos henne på kvällen. Vi köpte inget speciellt men det var skönt med en promenad och se något annat. När vi kom hem så tittade Josefina, Gunnar och lille Sixten förbi och då var vi ute på gården en stund. På kvällen när vi hade ätit och Daniel kom hem så satte vi oss gick vi upp med Melwin och Emelie på breviksplan och spelade fotboll. När vi kom hem därifrån så tittade på en film. Skönt att få två lediga dagar utan läxor på påsklovet med familjen. Vi lade oss sent Daniel och jag. Det är så himla härligt med våren och sommaren när det är lite ljusare ute och man blir både gladare och piggare. Fredagen vaknade jag jättetidigt och kände att jag var övertrött efter alla dessa sena kvällar och tidiga morgnar. Jag gick upp och fixade med frukosten och när jag var klar med den så var alla vakna. När vi hade ätit och plockat undan frukosten så kom mor och far och hämtade Melwin och då började jag storstäda huset och då menar jag storstäda. Det var verkligen inte igår om man säger så. Men vad nöjd jag var efteråt och skönt att ha huset städat inför helgen. Emelie var med Nora både hos dem och hos oss. Fanny var med Bella. Daniel, Melwin och jag åkte och handlade när jag var klar med städningen. Fanny och Melwin badade medan jag lagade maten. Daniel tog hand om tvätten. På kvällen tog vi det lugnt i soffan framför Lets dance och hade fredagsmys. Lördagen sov vi lite längre på morgonen. När alla i familjen hade vaknat så åt vi en god helgfrukost. När vi hade gjort oss klara så kom mor och så tog vi med oss Melwin på en promenad, vi gick 5 km. När vi kom hem så stannade vi ute på gården och mamma åkte hem. Daniel var ute och fixade med båten. Våra trevliga grannar familjen Viggvik var här så barnen lekte. När de gått hem så åkte vi och handlade varor till maten. På kvällen tittade vi på film och åt lite popcorn och godis.
Fina Melwin 2 år
Söndagen vaknade vi tidigt igen men då får man ju ut så mycket som möjligt av dagen för det är väl så man får se det. När våra två döttrar vaknat så gjorde vi frukost. När vi ätit och plockat bort tog vi det lugnt en stund. Fanny var med Bella och Emelie med Nora. Mamma, jag och Melwin var ute och gick 4,5 km, skönt och lagom varmt var det. När vi kom hem så var vi ute en stund på gården. På eftermiddagen grillade vi, det är ju både mysigt och gott att grill och nu längtar jag efter sommaren. På kvällen gjorde vi inget speciellt utan bara njöt av den innan nästa arbetsvecka sätter igång.




Inga kommentarer: