söndag 19 februari 2012

Vecka 6

Fanny februari 2012
Måndag gick vi upp tidigt, Emelie kände sig inte bra och hade fått feber och halsont. Vi gjorde oss klara, jag skjutsade Melwin till dagis. Min pappa kom och skjutsade Fanny och tog med sig Emelie hem till dem eftersom jag hade ett dataprov så fick hon vara hos dem. På bussen sov jag en stund. Väl framme i skolan så förberedde jag mig för provet och försökte stressa ner lite, jag var väldigt nervös för att jag inte skulle klara det. Men det gjorde jag faktiskt med god marginal. När jag kom hem var mamma här med barnen, så åt vi mat och gjorde allt vardagspysslade som hör vardagen till. Vi satte oss i soffan och gosade och tittade på tv, dessa stunder är underbara. Tisdagen gick vi upp tidigt och gjorde oss klara, Emelie hade blivit piggare och skulle följa med mig till skolan och vara med. Vi skjutsade Melwin till dagis och efter åkte vi hem ett tag. Vi började senare i skolan denna dag. Innan vi åkte hämtade vi en klasskamrat till mig först. Som vanligt gick det bra med Emelie i skolan och hon tycker nog att det är rätt kul att få vara med och se hur det funkar i vuxenskola. När vi kom hem kl 16:45 hade mammahämtat Melwin på dagis så de busade i vanlig ordning. Vi åt mat och plockade undan och bara tog det lugnt efter skolan. Fanny var med Alma hos oss. Vi satte oss vid tvn efter maten och kom aldrig därifrån. Mycket gos blev det med barnen. Så skönt när man slipper att plugga på kvällen.
Melwin 
Idag gick vi upp tidigt igen, det är ganska jobbigt att gå upp 5:15 men då är man ju åtminstone trött när man ska lägga sig för natten. Jag åkte och lämnade Melwin på dagis och sedan tog jag bussen till skolan. Tjejerna var i skolan och Daniel jobbade. I skolan hade vi test på barnavsnittet men vi vet inte hur det har gått än då vi inte fått något resultat. Mamma följde med Emelie till tandis och det gick jättebra, hon hade fina tänder och inga hål. När jag kom hem från skolan var Emelie med Tessan och Fanny med Alma hos oss. Mamma hade hämtat Melwin och var här och lekte med han. Jag behöver väl inte tala om hur tacksam jag är att hon verkligen vill ta hand om honom. Vi åt mat och pysslade lite som jag brukar medan barnen lekte. När Tessan åkt hem så busade Emelie med Melwin vilket han gillar jätte mycket. På kvällen tog vi en fika med te och skorpor när jag hade sövt Melwin. Vi satt vid tv en stund innan det var vår tur att krypa ner i sängarna. Torsdagen fortsatte morgonen som de andra morgnar gjort och jag åkte buss idag igen efter att jag lämnat Melwin till dagis. När vi kom till skolan så hade vi ingen lärare på hela dagen men vi hade fått massor av uppgifter som vi gjorde och jag blev klar 14:30 och jag åkte hem med ett par kompisar som hade bil. 
Melwin och jag
Så skönt det är att komma hem en timme tidigare, det gör mycket av dagen. När jag kom in till Västervik hämtade jag Fanny på skolan. Emelie var med Tessan hos oss en stund när jag kom hem. Mamma var hemma hos Melwin när jag kom hem. Lite senare på kvällen så var Emelie och mormor på bio. Då var Fanny hemma med Melwin och Daniel och jag passade på att handla till helgen. När vi kom hem sövde vi Melwin och myste med Emelie vid tvn. Skönt med LIA nästa vecka så vi slipper att plugga. Äntligen kom fredagen, alla gick upp tidigt och gjorde sig klara för skola, dagis och jobb. Denna dagen hade min klasskamrat bilen till skolan så jag åkte och lämnade på dagis och åkte hem en stund för att vänta på henne innan hon hämtade mig. Vi slutade tidigt denna fredagen så jag kom hem klockan 12:30. Efter en stund kom mormor hit och hämtade mig och Emelie så vi gick en promenad och hämtade Melwin på dagis, det var så skönt med en promenad efter skolan. Emelie var med Tessan när vi kommit hem från promenaden, de var ute och lekte i snön. Mormor åkte hem och Melwin och jag gosade lite i soffan innan jag började med maten. Denna fredag var Daniel hemma på kvällen det var ju mysigt eftersom det inte tillhör vanligheten. Efter att vi hade ätit mat kom Camilla och Kalle hit och hälsade på en sväng. Vi drack te och snackade lite medan Kalle lekte med Melwin och Emelie. När de gått hem lade vi Melwin och så satte vi oss vid tvn en stund och fredagsmyste. Lördagen hade vi lite sovmorgon och efter det åt vi en god frukost. Maria skjutsade Emelie och Tessan till deras fotbollsträning, Daniel, Melwin och jag åkte och hämtade dem. Mamma, jag och Melwin gick efter det en runda på stan och shoppade lite. När vi hade gjort alla ärenden så gick vi hem. Mor och far blev kvar en stund på fika. Fanny var med Alma hos som även blev Fannys nattgäst. Vi åt god mat och efter det tog vi lördag och bara njöt av kvällen, tittade på tv och åt gott. De stora tjejerna tittade på tv på Fannys rum. Men de lade sig tidigt eftersom de var så trötta.
Melwin buspluttis
Söndagen vaknade vi ganska tidigt av Melwin som tyckte att det var morgon och ville upp och busa. Vi väntade någon timme innan vi åt frukost. Då kommer Fanny ut och säger att hon inte mår bra, hon har feber och är hostig. Men hon och Alma åt frukost och gick sedan in och tittade på en Beckfilm medan Fannys feber stegrade under ett par timmar till 41 grader. Min syster och hennes man skulle komma ner med sonen till mor och far som skulle vara barnvakt åt honom eftersom han var sjuk medan de jobbade. Så vi åkte dit en sväng och träffade dem en stund och fikade hos dem. Då fick vi hämta Fanny som inte ville vara själv hemma för Alma skulle åka hem. När man har 41 grader så är man ju inte så pigg. Jag bestämde med min fröken att jag skulle jobba hemma på måndag och tisdag eftersom jag inte kunde lämna henne själv med så hög feber. När vi kom hem så åt vi mat och efter det så gick vi upp till Brevikssplanen så Emelie och Melwin kunde åka lite skridskor. Melwin tyckte att det var kul men inte så lätt så efter en stund fick han åka lite pulka på isen istället. Camilla och Kalle följde med. Det var väldigt kallt så vi var inte där så länge. Fanny ville inte att vi skulle vara borta så länge då hon hade så hög temp. När vi kom hem så drack vi lite te och värmde oss från kylan. Resten av kvällen satt vi vid tvn och servade Fanny.
Melwins premiärtur på skridskor
Emelie på skridskor
Emelie och Kompisen på skridskor, Melwin i pulkan







Inga kommentarer: