söndag 12 februari 2012

En mammig Melwin, vecka 5

Vår fina Fanny februari 2012
Denna måndagen var vi tjejer i skolan som vanligt. Idag lämnade jag Melwin på dagis efter två veckor hemma med förkylning, öroninflammation och feber. Det gick bra. När vi kom till skolan så hade vi prov som vanligt och jag hade alla rätt, skönt. När jag hade kommit hem från skolan så hade mamma lagat maten, så himla skönt att slippa börja med det. Man är så trött på energiefter en fullmatad dag i skolan. Daniel jobbade på dagen och höll på med Emelies rum på kvällen. Fanny var med Bella på kvällen. Gosade lite med liten Melwin efter att jag plockat bort efter maten. Efter en stund lade jag Melwin. Efter det pluggade jag på en eximinations uppgift. Tisdagen så gick Melwin och jag upp tidigt kl: 5:15 för att han skulle vara på dagis kl: 6:30. Jag gav Melwin välling medan jag först gjorde mig i ordning för att sedan göra honom klar. Det var kallt denna morgon och det är ju tur att det finns en dieselvärmare på bilen. Tjejerna var i skolan precis som jag. När jag kom hem så hade mamma hämtat hem Melwin och varit hos barnen en stund men blivit avbytt av Daniel efter ett par timmar. Daniel hade maten klar så det var bara att sätta sig och äta, jag gillar verkligen att slippa laga mat då jag gjorde det under 1,5 år när jag var hemma med Melwin. Emelie var med Tessan hos oss och Fanny var med Alma hos oss. Gosade som vanligt med barnen (de minsta) när jag plockat bort efter maten och alla vardagsbestyren. Efter det var det dags att plugga till provet nästkommande dag. Efter att jag pluggat så gick jag och lade mig eftersom sömnen den senaste tiden har varit så dålig.
Nyklippt Melwin som gosar med gose
Onsdagsmorgon gick vi också upp 5:15, Melwin och jag gjorde oss klara för dagis och skolan. Fick träna min läxa på bussen då jag tyckte att jag inte hade läst på det ordentligt. Tjejerna gick också till skolan. Daniel jobbade men höll på med Emelies rum den tiden han var ledig. Mamma hämtade Melwin på dagis och var hemma när Emelie kom hem. Emelie var med Nora hos oss. Fanny var barnvakt åt Melwin en stund  på dagen medan mamma var på fotvård. Jag kom hem 16:30 denna dagen och då var Daniel hemma och hade lagat mat igen. Vi åt mat och efter det så fixade Daniel i köket medan jag plockade lite tvätt och annat plock som hör vardagen till. Fanny var ute på promenad med Alma på kvällen. Saknar mina barn så mycket på dagarna när jag är i Vimmerby så det är så skönt när kvällsbestyren är klara och jag bara får gosa med dem i soffan. Vad skulle jag göra utan mina underbara barn. Melwin har ju aldrig varit mammig men det kan jag tala om att han är nu och det är så mysigt tycker jag och jag får verkligen bekräftelse på hans kärlek till mig som han aldrig har visat, så som han gör nu. Han har ju varit så pappig ett tag men nu är det min tur. Tack för det min underbara son...Torsdagen hade vi lite sovmorgon för att jag hade hemstudier med anatomi och eximinations uppgift. Vilket väder det var ute det hade kommit mycket snö unde natten och det fortsatte hela dagen. Allihopa gjorde sig klara och åt frukost tillsammans så skjutsade jag tjejerna och Melwin till skola och dagis sen. När jag lämnat Melwin på dagis så åkte jag hem och gjorde mina läxor. Under tiden vräkte snön ner. Jag passade på att handla lite innan jag hämtade hem Melwin kl: 14:30.
Emelie vår fina dotter
När vi kommit hem med Melwin så lagade jag mat med en gång. Sedan satte vi oss i soffan och gosade. Vid 17:00 tog Emelie och jag med oss Melwin i en pulka bort till Breviksskolan på öppet hus i Emelies klass. Det var verkligen inte kul att gå ut i detta Klass 2 varning vädret. Det var kallt och sikten var inte så bra då snön bokstvaligt talat vräkte ner. Väl framme fick vi gå igenom allt med raket fart då Melwin började bli trött och gnällig. Melwin ramlade och slog pannan i en träsoffa, han skrek och grät och fick en bula. Han blev väldigt tagen så vi packade ihop oss och gick hem. När vi kom hem så kom vi på att vi hade glömt gose i skolan så vi lämnade in Melwin till Fanny så hon gjorde ordning honom för natten, sedan gick Emelie och jag tillbaka till skolan i snöstormen och hämtade gose som låg i en påse och väntade på oss. När vi kom tillbaka hem så var jag tvungen att skotta cirka 2 dm snö. När jag kom in efter skottningen så hade Emelie sövt Melwin i vår säng. När Daniel kom hem vid 22 syntes det inte att jag hade skottat kan jag tala om. På fredagen var jag hemma med Melwin som fått sig ett ordentligt slag i huvudet. Jag tyckte det var bra då väglaget inte var så jättebra. Vi tog lite sovmorgon men åt frukost med Fanny och Emelie. Jag skjutsade Fanny till skolan medan Emelie var hemma med Melwin. Det var inte plogat mer än på bussvägarna så det var svårt att ta sig fram. Emelie och hennes klass var vid Breviksalpen och hade kul i snöstormen men de fick sluta efter det. Melwin och jag busade, gosade och lekte så mysigt det är att vara hemma med barnen. 
Fanny februari 2012
Emelie var med Tessan de gick själva på stan och shoppade lite, det var så spännande tyckte de. Emelie köpte lite saker till sina syskon. Fanny var med Alma hos oss efter att de kommit hem från skolan. När Daniel hade kommit hem från jobbet så åt vi mat och hade fredagsmys. Jag pluggade endel på kvällen. Vi lade oss hyfsat tidigt för alla var så trötta. På lördagen så gjorde vi oss klara och åkte vi till mor och far på frukost. Daniel spelade pingis match till kl: 15:00. När vi kom busade jag med Melwin ett tag och efter det  så plockade vi undan och städade lite till Emelies kalas på kvällen. När Daniel kom hem så fixade vi lite och började förbereda maten. Kl: 18:30 kom Emelies kompisar och hon bjöd på taccos, läsk, snacks och godis. Det var lugna och tittade på melodifestivalen i Emelies rum. Senare på kvällen skjutsade jag bort Fanny till Fannys bästa vän Alma för hon skulle sova där. Melwin var med lite när tjejerna skulle äta snacks då fick han smaka och ville sitta bredvid Emelie. När alla gått hem så plockade vi undan och städade. Det blev lite tid över för mys i soffan och tv. Söndagen hade vi lite sovmorgon för att orka med en vecka med jobb, skola och dagis. Emelie var hos Tessan en stund och lekte. Alma och Fanny kom hem till oss och slappade framför tvn och datorn. Jag satt mest och pluggade hela dagen. Daniel lekte med bilar med vår lille son. Resten av dagen höll vi på med alla vardagssysslor som man alltid gör plus att förbereda till måndagen. Lade barnen hyfsat tidigt.  

Inga kommentarer: