söndag 29 maj 2011

29/5-2011 Mors Dag

Denna vecka inleddes som vanligt med ett behagligt lugn!
På måndagen var tjejerna i skolan och Daniel jobbade. Melwin och jag var ensamma och bara va och gosade, just nu är Melwin inne i en period när han är så mammig och gosig som han aldrig någonsin varit och behöver jag tala om att jag älskar det. Emelie var med Tessan hos henne och Fanny var med Bella, Emma, Linn, Oskar och Erik, de var i kvännarsjön och badade...Kallt men jaja...
Tisdagen kom och Emelie skulle följa med mig och Melwin till Camilla och Sam, så vi skulle hämta henne vid skolan när hon slutat för dagen. Precis när vi klädde på oss så ringde hon till min telefon och var desperat och berättade att det hade hänt en olycka i skolan med en av Fannys bästa kompis! Vi skyndade oss dit och Oskar hade störtat med sin cykel och ramlat med huvudet före i asfalten. Fanny, Bella, Tim och Harald storgrät och var jätteupprörda. Vi tröstade dem så gott vi kunde och sa att de kunde gå hem till oss och bara umgås och prata om det som hade hänt, medan Oskar gick hem och vilade för han skulle minsann inte åka till akuten. Emelie, Melwin och jag åkte till Camilla och Sam där vi fikade. Vi stannade inte så länge för vi ville åka hem till ungdomarna och se hur de var med dem..De var fortfarande oroliga och hade gjort ett fint krya på dig kort som de skulle gå ner med till Oskar plus en chokladkaka!
Här kommer lite gamla kort på barnen från 2005-2006
 
 
 
 
 

I onsdags var tjejerna i skolan och då var de på en utflykt! Daniel bara jobbar och jobbar! Min pappa var här och hade Melwin medan jag bakade Tofvehultare, som är mycket bra båtmat och picnicmat! Har aldrig bakat det förut men det var inte svårt på något vis! Emelie sov en stund när hon kom hem och Fanny mådde inte så bra men hon stack iväg med sina kompisar Moa och Oskar! På kvällen var Daniel, jag, Melwin, Mormor och Morfar och tittade på Emelie som spelade fotbollsmatch. Det slutade 5-0 till Frödinge, men de kämpade ordentligt! Fanny blev sjuk på kvällen!
I torsdags var Emelie i skolan och Fanny låg hemma med 39.5 graders feber och ont i hals och öron...Stackare <3  Jag klippte min far och min make, de blev korthåriga men det förstår ni säkert! Jag storhandlade medan Daniel var hemma med Fanny och Melwin. Emelie var med Tessan efter skolan! På kvällen var min kära mor hos oss som sällskap...
På fredagen var Emelie i skolan, Daniel jobbade mest hela dagen! Fanny var hemma och var fortfarande sjuk men lite piggare idag! Då tod vi det lugnt på förmiddagen. Emelie var med Tessan efter skolan. Vi åt mat. På kvällen var det fredagsmys med alla barn och Daniel jobbade sent! Vi tittade på film och åt snacks och godis, vi hyrde tre filmer ikväll. Det brukar ju inte finnas så mycket bra filmer i helgerna, tycker vi!
Igår kände sig Fanny pigg igen men hon var/är jätteförkyld. Hon var med kompisar hela dagen Moa, Tim, Oskar och Harald, de var hos Moa på kvällen och tittade på film! Daniel och jag var ute nästan hela dagen, fixade lite i trädgården, lekte med liten Melwin och tog en promenad! Emelie var med Tessan hos dem och en stund hos oss.
Idag är det Mors dag och jag har bakat både vaniljrutor och äppelpaj och skulle bjuda min mamma på men så sa hon att hon hade delad tur, vilket innebär en liten ledig stund på dagen! Hon ville att vi skulle ses imorgon istället! Så Daniel bjöd hit hans mamma och mormor på fika. Fanny var med kompisar hela dagen och kvällen! Hon var bara hemma och åt! Emelie var med Tessan en stund. Av mina barn fick jag en Tofvehult kokbok. Emelie hade gjort en skattjakt åt mig som jag gick och skatten jag hittade var en fin teckning och en peng! 
Vi tog en bild i lördags på Melwin när han fick plocka och leka med Emelies godis, tur att han inte förstod att det går att äta än! Han sa diss åt det och gillade att leka och plocka med det! Han slet och drog i hålen på hallonlakrits skallen och tyckte att det var superkul!


Inga kommentarer: