söndag 5 juni 2011

Söndagen 5 Juni - 2011 Vårlov

I måndags följde jag och Melwin, Emelie till skolan. Vi passade då på att ta oss en promenad i det fina vädret...Tog det lite lungt när vi kom hem, men efter en stund ringde Jeanette och frågade om Melwin och jag ville ta en promenad med henne och Josefine. Det ville vi, så himla underbart väder och såklart jättetrevligt att träffa kompisar. Emelie och Tessan var hos oss och lekte. Fanny var med Bella, Oskar och Harald, de var och badade i kvännarsjön. I tisdags var tjejerna i skolan och Daniel jobbade. Melwin och jag var på öppna förskolan Elvan med Jeanette, Josefine, Josefina, Sixten, Malin, Stina, Camilla och Sam! Det var så trevligt! Melwin gillar att komma till nya ställen med nya leksaker. Fanny var med Bella hos oss och Emelie var med Nora hos oss. På kvällen var vi med Emelies klass på Breviksplanen och spelade brännboll, jättekul. Vi hade fikakorg med oss. Det var inte så många som kom men kul ändå!
 Natten till onsdagen vaknade jag av att det åskade och kära gud vad rädd jag är för det och mina barn är också det tyvärr. Båda tjejerna kom in till oss och behöver jag tala om att det blev trångt med fyra stycken i vår säng. Men det var samtidigt mysigt eftersom de sover ju aldrig hos oss annars. Om inte Daniel jobbar sent och han byter säng med dem så att han inte ska vakna av Melwin på natten! På Onsdagen var barnen i skolan som vanligt och Daniel jobbade! Melwin och jag gick till Breviksparken där öppna förskolan Stor och liten var, det var kul. Sedan var vi hemma och Melwin sov middag och jag tog det lungt en stund. Jag var med mormor några ärenden medan morfar var barnvakt! Emelie var med Tessan hos oss. Fanny var med Moa! På kvällen softade vi i soffan. Nu var ju barnen lediga till tisdagen. Lilla vårlovet heter det tydligen! På torsdagen hade vi lite sovmorgon, så skönt och mysigt det är när alla är hemma och lediga i 5 dagar, men tyvärr måste Daniel jobba för att han ska följa med Fannys klass på klassresa nästa torsdag och fredag! Daniel, Fanny och jag pysslade en massa i trädgården, Fanny ville tjäna lite extra pengar och då fick hon rensa land åt mig! Melwin sov middag. Emelie var hos Tessan hela dagen och lekte! Fanny och jag var även och handlade! På kvällen grillade vi hos bästa familjen Frössberg/Kronvall. Det var så trevligt och alldeles för längesedan! Camilla och jag hade ett häng i hamocken, det är så härligt, det ska jag köpa mig en sedan när vår uteplats blir klar! I fredags var Emelie med Elin hos både henne och oss! Fanny var med Moa. Melwin och jag hade besök av Nina, Natta och Alex, trevligt. Vi var inne en stund mitt på dagen då det var alldeles för varmt och sedan var vi i parken! På kvällen hade vi fredagsmys! Igår var vi på släktfrukost på morgonen. Emelie lekte med Elin hela dagen! De hade vattenkrig med Elins pappa Mathias! Det var väldigt uppskattat av alla deltagarna! Så det har Emelie tjatat om med Daniel nu, hahaha. Fanny, Melwin och jag var hos mormor och morfar en stund när Daniel jobbade! När Daniel kom hem på kvällen så kom mormor hit och skulle vara barnvakt åt Melwin medan vi andra och Elin skulle ta en tur med båten på sjön...Men den lilla otursbåten lät illa när vi startade den så vi fick plocka in allt i bilen igen och snällt bara åka hem! Daniel tog med sig verktygslådan och stack ut själv till båten och efter en stund ringde han och sa att den funkade utan ljud, han trodde att det var några kugghjul som stod i fel läge bara. Som tur är så har vi ju garanti på båten än eftersom den var fabriksny när vi köpte den! Den går ut efter den 15 Juni i år. Vi bestämde att vi åkte ut till Hasselö idag och min mamma följde med! Så underbart mysigt vi hade det! Det var blåsigt och lite kyligt men det var mysigt ändå. Ingen av barnen badade för det var bara 15 grader! Vi satt på stranden och snackade och solade! Daniel fick bryggsegla eftersom Melwin hade somnat i båten! När vi kom hem så åkte Daniel till min mor och far och meckade med bilen som vi ska sälja i veckan! Så nu kommer vi att bli utan bil ända tll september...


Inga kommentarer: