måndag 13 juni 2011

Sommarbilder på vår Fanny

Måndag igen...
Förra veckan började med Nationaldagen vilket innebar en ledig dag för barnen i skolan! Daniel jobbade. Emelie var med Elin, Fanny var med Jennifer en stund! Emelie hoppade över sin fotbollsträning pga att vi skulle hälsa på barnens farfar som låg på sjukhuset och hade opererat sitt ben som han hade brutit natten till måndagen. Han var hyfsat pigg. Barnen for lite illa av att vara på sjukhuset men det gick bra. Melwin var hemma med mormor och morfar.
På tisdagen var tjejerna i skolan, Melwin och jag tog det lungt hemma. Melwin sov middag 4 timmar då, jag satt vid datorn och hann och bli lite rastlös faktiskt! Emelie var hos Tessan och lekte. Fanny var med Bella, Oskar och Harald på Gränsö och badade.
Onsdagen var Melwin och jag i Peruparken med öppna förskolan Stor och Liten, där träffade vi Anders och Adam. Daniel var med Fanny till tandregleringen där hon fick några nya saker till rälsen! Emelie var med Wilma hos oss på eftermiddagen och Fanny var med Bella hos henne. Senare på eftermiddagen var jag och Emelie på samtal om de nationella proven de har haft i skolan och Emelie fick beröm av hennes mattelärare Åke, som berättade vilket bra resultat som hon hade fått, 5 fel av ca 65 poäng...Duktig flicka, men hon fick även bra på svenskan...På kvällen spelade Emelies fotbollslag match mot Kristdala Ariel och förlorade med 5-1. Men de var superduktiga denna match och kämpade jättebra, de andra var födda 99 och i Emelies lag är de födda allt mellan 01-03. Mamma var barnvakt åt Melwin då.
Torsdag gick Emelie till skolan. Daniel var ledig och följde med Fanny och hennes klass till Odensvi på klassresa över natten. Vilket innebar att jag, Emelie och Melwin var själva! Jag och Melwin cyklade ner till Öppna förskolan Stor och Liten. Där träffade vi Camilla och Sam. Klockan 11.30 gick vi in till BVC och träffade Gunilla, Melwin vägde 13.3 kg och mätte 85 cm. Stor pojke som sagt. Men denna gången var det dags för den första av de två MPR sprutor som barnen ska vaccineras mot. Han blev jätteledsen men det behöver jag nog inte tala om. Vi hann lagom utanför dörren så var det glömt! Efter skolan var Emelie med Tessan ett tag, sen kom mamma hit och sällskapade oss en stund. Vi lade Melwin tidigt så att vi kunde mysa lite på kvällen och sen sov Emelie i Daniels säng! Som ni säkert redan vet så hatar jag åska och tror ni inte att det började åska på natten bara för att jag, Emelie och Melwin var ensamma hemma. Som tur var så var det inte så nära och inte så långvarigt, Phuuu...
I fredags gick Emelie till skolan och Melwin och jag började storstäda och det är så tråkigt tycker jag...men det är ett nödvändigt ont. Pappa kom hit en liten stund och tog hand om Melwin, de gick ut på en promenad! Daniel och Fanny kom hem kl 13.15, guud vad jag hade saknat dem. Emelie kom hem efter skolan, då var hon med Nora, Isak, Thulani och Arvid. Så himla mysigt att Daniel var hemma och ledig, då kunde vi ju fredagsmysa på kvällen hela familjen. Annars brukar det ju bara vara barnen och jag. I lördags gick vi ner till stan alla i familjen. Så trevligt när alla (Fanny) vill följa med. Efter det fixade jag lite hemma, Daniel var med Melwin på gården! Emelie var en stund med Nora, Arvid och Isak. Kl: 18.00 kom familjen Karlsson hit så vi grillade och fikade. Det blev lite hastigt för de skulle iväg med barnen. Fanny stack iväg och mötte Bella och Oskar, de kom hit lite senare och nattsuddade till kl: 23.40. Då sov Bella över hos oss. Söndagen blev en lugn dag och Daniel jobbade hela dagen igen. Fanny var med Bella, de var iväg och fotade och ni ser ju själva resultatet...Emelie var en liten stund med Nora hos henne. Mor och Far var här och åt resterna av maten sedan i lördags! På kvällen satte vi oss framför tvn...

Inga kommentarer: