tisdag 21 juni 2011

21/6 - 2011 Skolavslutning nästa

Emelie, Fanny och Moa på skolavslutningen 16/6
Började som vanligt att ta det lungt i måndags. Melwin och jag tvättade och plockade lite hemma. Tjejerna var i skolan och Daniel körde sina kunder...Efter skolan var Fanny med Bella, Tim, Oskar och Harald. Emelie tog det lungt tills hon åkte på fotbollsträningen med Tessan. Mamma var hos oss och sällskapade på kvällen. Melwin var lite konstig hela dagen, han sov 4 timmar och ville inte äta något, mycket ovanligt. I tisdags var vi inne på förmiddagen, pappa var barnvakt en stund så mor och jag kunde göra lite ärenden. Melwin var sig inte riktigt själv idag heller, han ville inte äta något förutom välling men han sov inte så länge. Klockan 12.30 var Breviksskolan på breviksplan, sexorna spelade fotboll mot lärarna. Mamma, jag, Daniel och Melwin var där och tittade och hejade på dem. Eleverna vann!!! Emelie var med Tessan efter skolan.
Fanny, Emelie och Moa

Fanny, Emelie och Moa
Onsdags var tjejerna i skolan och Daniel jobbade, Melwin och jag passade då på att träffa Josefina och Sixten. Vi gick en liten sväng och då somnade Melwin, Sixten sov redan när de hämtade oss. Vi satte oss och snackade på vår altan. Så kul att Melwin kommer att ha en kompis på samma gata som är lika gammal som honom sen när han blir större..Mamma och jag åkte och gjorde några ärenden medan morfar var barnvakt åt Melwin. Emelie var med Nora efter skolan. På kvällen satte vi oss och tittade på tv.
Alla sexor får varsin ros av 6-åringarna
Emelie på avslutningen
Torsdagen tog Melwin och jag oss en cykeltur till Camilla och Sam i stan där de bor. På vägen ner mötte vi Anneli och Wilmer och pratade med dem en stund. Vi bestämde att vi skulle ses snart igen. Hos Camilla och Sam lekte killarna jättebra tillsammans, Camilla och jag fikade lite och snackade. Barnen slutade i skolan idag. Fanny var med Moa och Emelie var ensam. Mamma och Pappa kom hit och vi åt en jordgubbstårta som mormor hade bakat. Vi fixade barnen och deras kläder inför avslutningen, både med håret och kläderna, jaja Fanny fixade sig själv men det kanske ni förstod själva. Henne får man inte bestämma någonting åt längre...Klockan 17.15 gick jag, Melwin, Emelie och mamma ner till stadsparken, där avslutningen var kl: 18.00-19.00. Hela avslutningen var så fin och Fanny slutade sexan med blandade känslor, sorgligt att inte träffa kamraterna varje dag mer tyckte hon...Emelie slutade trean och det tyckte hon var jätteskönt. Så underbart med sommarlov och att ha barnen hemma hos mig och Daniel. När avslutningen är över så är det fika som gäller för de som vill. Fanny var med sina kompisar i parken till kl: 21.30. Jag och Melwin gick hem ( vi äger ju ingen bil längre) med Jessica. På fredagen hade vi sovmorgon så sköönt det var. Daniel var ledig hela dagen. Så hela familjen och mormor åkte ner till stan och shoppade lite och tittade på studenterna. Dåligt väder som vanligt, men det var i alla fall uppehåll när studenterna kom. På kvällen slappade vi framför tvn.
Melwin
I lördags efter frukosten tog Daniel och jag en långpromenad med Melwin till båten riktigt underbart var det, vi satte oss vid bryggan och dinglade med benen och tittade ut över vattnet. Vattnet var stilla och rogivande. Jag älskar att vara på sjön. Solen började att titta fram och speglade sig i sjön, på väg hem kände vi hur det brände på armarna och att det skulle bli en varm dag. Emelie var med Tessan hela dagen och Fanny var med Moa. På kvällen grillade vi, man måste ju passa på när det är fint väder. Fanny sov hos Moa. I söndags gick vi upp klockan 07.00 och åt frukost och begav oss i regnet till Vimmerby, där Emelie spelade fotbollsmatch i ösregn och blåst. Tjejerna de spelade emot var några år äldre så det blev en förlust med 8-0. Men men kul hade de ändå. Väl hemma så softade vi i soffan och värmde upp oss, vi sov en stund. På kvällen åkte vi hem till familjen Elmerfjord och åt taccos, jag kan ju tala om att det var lika gott som vanligt! Fanny var bara med och åt och sen åkte hon hem och var med Bella. Det var mycket trevligt att träffa Elmerfjords för det var ett tag sen. Så himla tur vi har med så många fina vänner, tack för att ni finns i våra liv......................

Inga kommentarer: