måndag 23 maj 2011

23 Maj - 2011

Nu har det gått ytterliggare en vecka, gud vad veckorna springer på! Känns som jag ska börja jobba imorgon fast det är tre och en halv månad kvar. Skulle vilja stanna tiden nu ett tag, jag är inte riktigt klar med att börja jobba igen. Jag vill vara hemma med liten Melwin och våra underbara flickor...Men men pengarna behövs ju.
Förra söndagen var Moa och Fanny barnvakt när Daniel och jag var med Emelie som spelade fotbollsmatch mot Hultsfred, 2-1 blev det, superbra! Farmor kom hit en stund efter det och hälsade på! Senare kom mormor och morfar hit! Veckan inleddes med att Melwin och jag gick med Emelie till skolan och sen tog vi en lång och underbar promenad i solen. När tjejerna kom hem var de med kompisar! Daniel jobbade ganska mycket! Tisdagen var tjejerna i skolan och Daniel jobbade. Jeanette, Josefine, Melwin och jag var nere på Elvan och träffade även Josefina och Sixten där. Efter det var vi hemma hos oss och barnen lekte och åt innan de gick hem! Fanny var med Bella, Tim och Oskar. Emelie var hemma själv hos Melwin och mig! På kvällen sov tjejerna hos mormor och morfar. Jag och Melwin var då själva eftersom Daniel jobbade sent.
På onsdagen gick vi upp kl 04.00 och gjorde oss klara för att åka till en annan ort, mer kan jag inte skriva om det i nuläget! Natten hade varit jättebökig och Melwin kunde bara inte sova så ni kan ju tro att det var jobbigt att gå upp kl 04.00. Väl hemma igen kl 16.15 var vi så trötta efter natten och dagens händelser att vi bara slappade. Härligt var det att träffa barnen igen även att vi bara varit borta över dagen. Fanny var med Moa och Oskar på bio. Emelie var med Tessan. På torsdagen så sov vi på förmiddagen medan tjejerna var i skolan och Daniel jobbade. Kl 14.00 åkte jag, Melwin och Emelie till en lekpark, där vi träffade Camilla och Sam. På kvällen var jag på föräldramöte på Ellen Key! Fredagen gick jag och Mewin en promenad med Josefina och Sixten och sedan satte vi oss på vår uteplats och pratade, det var trevligt! På kvällen var jag och flickorna på stan med mormor! Jag köpte avslutningskläder till tjejerna...Jättefina tycker jag! På kvällen grillade vi, så gott det var!
På lördag tog vi premiärturen med vår båt, vi tog båten till stan. Så underbart det är att åka båt, det är bland det bästa på hela sommaren! Melwin gillade att åka fort men när det gick sakta blev han galen och ville inte sitta still, det sitter väl ihans blod efter sin pappa, att åka fort. Men någon racerbåtsförare till son vill jag inte ha om jag får bestämma! Tog det lugnt resten av dagen och bara njöt av ledigheten! Emelie var hos Tessan på kvällen! Igår var vi med familjen Kronvall/Frössberg i Tovehult och fikade på Tofvehultskafé, det var riktigt härligt! Vädret denna helg har ju varit helt underbart! Längtar till sommaren och att umgås med våra vänner och grilla, snacka, åka båt och bara umgås.....

Inga kommentarer: