lördag 14 maj 2011

14 maj - 2011

Denna vecka så har vi som vanligt bara njutit av vår ledighet, livet är så underbart! I måndags så skulle vi ha träffat Camilla och Sam, men Sam hade blivit sjuk! I tisdags träffade vi våra grannar Josefina och Sixten, vi satt ute och pratade, vi var en stund i parken, jättetrevligt! Så kul att träffa nya människor. I onsdags var vi i reginelundsparken med Stor och liten(öppna förskolan), där hade vi bestämt att träffa Anneli (Emelies gudmor), Elin och Wilmer. Vi pratade medan barnen lekte och sen fikade vi, jättetrevligt det med! Wilmer lekte ju inte för han är ju bara 4 mån.
Barnen hade ju ledigt från skolan både torsdag och fredag denna vecka för att de gick i skolan förra lördagen och sen skulle lärarna åka till Frankrike. De tycker att det är skönt att vara lediga och jag tycker att det är mysigt att ha de hemma hos Melwin och mig! Melwin tycker att det är så mysigt och kul att tjejerna är hemma och busar med han. Emelie har varit jättesnäll mot mig och tagit han frivilligt så att jag har fått sova lite längre på morgonen det har varit så skönt! Tack min älskade dotter du vet vad mamma behöver! Daniel har jobbat som vanligt!
I torsdags övertalade jag min storasyster att komma ner till oss och hälsa på och det gjorde hon och det var så himla mysigt! Hon och Ellioth kom vid 12.00 tiden och åkte hem vid 19.00 tiden. Vi ville att de skulle sova över men Mahlin var ensam hemma på onsdagskvällen och orkade inte packa bilen full! Hennes bil är ju inte så stor. De kom ju över dagen och de blev jättebra. Vi åt gott och umgicks med barnen, det var så mysigt! Melwin brydde sig om Ellioth denna gången och hämtade leksaker åt han, det var så roligt att se! Så upptäckte vi att Ellioth höll på att få sina framtänder på överkäken och så lärde han sig att ta sig fram på golvet hos oss, kul ju men nu blir det lite jobbigare för Mahlin, hihihi! Han är ju precis 10 månader.
Här sitter Melwin i Emelies gamla dockvagn och vill bli körd i, han förstår inte att det är dockans och att han är alldeles för stor. Han blir arg om ingen vill köra honom. Förra gången syrran och Ellioth var här så körde Melwin Ellioth i den och han är ju lite mindre och satt jättebra i den...
Igår var det fredag och Melwin och jag åkte ner till stan och shoppade kläder till han. Ett par jeans, en tröja och tre par strumpor. Fanny var hemma och var sur och ville inte följa med. Emelie var med Tessan hos henne! Daniel jobbade som vanligt men för en gångs skull slutade han vid 18.00 en fredag kväll, det händer mer sällan...Vi satt framför talang och bara myste! Idag känner jag mig väldigt trött och sitter vid datorn och slappar. Frågade nyss Maria och Jacob vad dem ska göra ikväll, hon skulle ju jobba men hade så ont i nacken att hon fick se om hon kunde jobba ikväll. Vi skulle höras av lite senare!

Inga kommentarer: