fredag 4 mars 2011

Fredag den 4 Mars - 2011

Denna vecka har vi hunnit med att gå till Öppna förskolan "Liten och stor" och "Elvan", vi har träffat Anders och Adam, Lotta och Elias, Nina och Alex och det har varit jättemysigt men så fort man kommer till Öppna förskolan så dröjer det bara några dagar så blir Melwin förkyld. Inatt vaknade jag av att Melwin låg och yrade och snörvlade, jag förstod ju att han hade blivit förkyld och hade feber och efter några timmar kommer Emelie in och säger att hon har ont i magen och jätteont i halsen och själv hade jag fått ont i halsen och hade ont i örat och kroppen.
Igår hade jag en tandläkartid och skulle då dra ut en tand som var väldigt stort hål i och som är rotfylld 4 ggr. Jag tyckte inte att det var någon idé att rotfylla en gång till så jag valde att dra ut den. Men jag fattar ändå inte att det var min idé eftersom jag har tandläkarskräck och bara inte vill gå dit, men det var inte så mycket att välja på i detta läget. Denna gången var inte Emelie med mig. Det var jättejobbigt men det gjorde inte ont. Det tog en timme för en av rötterna hade vuxit fast i tandbenet eftersom det hade blivit en stor infektion som nästan gick ända upp till bihålorna. När jag kom hem så tog jag en ipren och två panodil som jag har fått ta med jämna mellanrum tills ikväll. Det värker något fruktansvärt ibland...Men men, nu är jag klar hos tandis och ska jag kosta på mig ett litet tandsmycke på en hörntand, ett litet guldhjärta, för att jag är klar och varit så duktig =)
Jag har även hunnit med att städa i mina köksskåp, och vi har en duktig son kan jag berätta, jag plockar in allt och han plockar ut allt och lägger vissa saker i trappan i hallen och de andra i min nattduksbordslåda. Är man inte med när han lägger i det så kan man hitta vad som helst i den lådan, hahaha.
Idag så har jag och Emelie bakat 4 sorters kakor till Fanny och Melwins födelsedag. Vi har bakat chokladbeskvier, hallongrottor, havrekakor med choklad och blåbärskakor. Det har nästan tagit hela dagen förutom när Melwin och jag tog en liten middagslur runt lunch. I morgon ska vi baka en tårta. Vi har gosat lite också eftersom vi inte har mått så bra Melwin, Emelie och jag. Daniel har jobbat och Fanny gumman har varit i skolan.
Jag fattar inte att min stora/lilla tjej ska fylla 13 år på måndag det är helt ofattbart egentligen. Vart har dessa år tagit vägen. Hon är så stor nu. På måndag har vi en tonåring och en ettåring och såklart en tioåring. Så spännande det är, vi har redan känt på hur det är att ha en tonåring i familjen även om jag kan tycka Fanny är en ganska lugn och fin tjej med ett häftigt temperament ibland. Hon är så fin mot sina småsyskon. Hon är så trygg i sig själv och vet vad hon vill =)
Var tvungen att lägga in en bild på Fanny när hon var 7 år, hon är så söt. Herregud varför måste åren gå så fort för. Efter sommaren börjar Fanny på Ellen key...

Inga kommentarer: