måndag 14 mars 2011

13/3 - 2011 Söndag

Nu har vår lilla kille fyllt 1 år och det har gått en vecka sedan dess, allt fortsätter som vanligt. Melwin går allt stadigare och stadigare för varje dag som går. I onsdags var Daniel och jag med Melwin på Bvc för läkarbesök och vaccinering. Han vägde 12.4 kg, mätte 82 cm  och huvudomfång på 49 cm, stor kille med andra ord! Han fick Kalle Ankas OK stämpel av läkaren. Så fick han sitt vaccin och det gjorde ont, men inget han blev dålig av men däremot blev han väldigt trött och knäig på kvällen.
Idag stod Melwin vid vårt stora fönster i vardagsrummet och fick se Emelie och hennes kompis Tessan ute på gården och lekte, då skulle han öppna altan dörren och gå ut min lilla plutt. Melwin och jag klädde på oss och gick ut. Han gungade, åkte traktor, kettcar och gick en hel del på gatan. Det var så jättekul tyckte han. Han blev helt slut så han bara grät när vi kom in. Han sov en lång middag idag! Mormor och morfar kom förbi och då gick han fram till fönstret och visade gungorna för dem. Han gillar att vara ute men det gör nog alla barn. Det finns ju så mycket spännande saker att upptäcka ute och inne med för den delen. 
Melwin är verkligen vårt charmtroll som alltid är glad och snäll.Vovven han har på första bilden är hans gose som är med honom överallt och han gråter efter den ibland och på nätterna när han inte hittar den. Fanny  avgudar honom hon säger hela tiden till han vad söt du är, då brukar vi säga att det borde han redan veta så ofta som hon säger det. Emelie gillar också sin lillebror väldigt mycket men jag vet att hon tycker att han tar min tid ifrån henne som vi hade innan. Så jag försöker ge henne den tid jag kan på kvällarna och på dagarna när han sover. Jag är så glad över alla våra barn, de är de bästa som hänt oss...Mamma och Pappa älskar er! Om jag vore yngre så skulle jag nog kunna tänka mig ett till om ett par år men nu är det klart. Man får så mycket kärlek av sina barn det är så underbart...

Inga kommentarer: