fredag 25 februari 2011

Fredag den 25/2 - 2011

Nu var det ett tag sedan som jag bloggade så nu är det äntligen dags igen. Idag har det faktiskt varit en märklig dag! Det började med att Emelie följde med mig till tandläkaren för att laga mina sista hål, hela 4 st. När tandläkaren hade borrat upp alla hål så frågar han Emelie om hon vill hjälpa honom med att fylla igen ett av hålen och gissa vad hon svarar? Ja det vill jag säger hon och gör precis som han säger. Lägger i fyllningen i tanden och håller fingret på fyllningen så att den stelnar av värmen från fingret. Sen beskriver han hur hon ska rulla bort fingret för att inte fingret ska fastnat i fyllningen. Hon får känna med en vass sak så att det har stelnat ordentligt, det hade det ju. Sedan fick hon plocka bort lite andra saker också. Gissa om hon gillar min tandläkare, han är verkligen pedagogisk och underbart snäll.
Efter detta så hämtade vi Fanny, Melwin och mormor och åkte ner till stan för att shoppa presenter åt våra kommande födelsedagsbarn. När vi shoppat klart så handlar vi lite matvaror på hemköp. När mormor betalat och jag ska betala så frågar jag mormor, Fanny och Emelie vart de har har Melwin och alla ser ut som frågetecken och tittar runt omkring sig. Tjejerna springer in i butiken igen och letar och kassörsan frågar mig om vi saknar ett barn, Ja svarar jag min lille sovande pojke i vagnen svarar jag! Jaha säger hon. Damen bakom mig och kassörskan flinar lite. Tjejerna kommer gående efter några minuter som känns som en evighet. Han stod vid frukten svarar de i munnen på varandra. Där har vi gått runt och handlat utan att vi saknat att han var med oss.Snacka om att vara tankspridda allihopa. Min lille plutt, min älskling hur kunde mamma glömma dig....
Tur att ingen hade tagit honom vår gosiga lilla kille... Väl hemma igen så skulle jag packa upp allt vi handlat, plus alla presenter. Jag gick in och skulle slå in en paket åt Melwin coh river runt i lådan där presentpapper ligger och hittar en julklapp som vi hade köpt till Melwin. Hahaha den hade jag missat till jul så den fick han idag, det var en Barbapappabok från oss. Jag går ut efter att jag slagit in den paketen och plockar lite som man bara måste göra ibland och ger Melwin mat. Sedan stoppar jag Melwin och Emelie i ett bad. När de badar så vill jag passa på att slå in resten av presenterna och hittar då en liten julklapp till i lådan men denna gång var den till Fanny, hahaha visst är det lite komiskt. Det var hårspännen i den. Hon blev glad!
Vilken dag det har varit tycker jag. Nog med detta. Ikväll åt vi fajita till mat istället för taccos eftersom Daniel inte gillar det. Det var jättegott kan jag tala om. Till efterrätt hade jag köpt jordgubbar som vi doppade i smält choklad som vi åt det var mycket gott tyckte vi. Men efter denna dag så blev jag tvungen att blogga en stund. Men nu ska jag sätta mig och umgås med familjen så....TREVLIG HELG TILL ER ALLA

Inga kommentarer: