onsdag 16 februari 2011

Onsdag den 16 Februari


Igår satt Emelie och jag och pratade om hur rastlös jag var och att jag ville hitta på något idag! Melwin och jag var ju bjudna på fika hos Lotta och Elias men tyvärr hade ju Elias blivit sjuk, tråkigt värre när man verkligen vill träffa folk. Vi har i stort sett suttit inne i 4 veckor, först med förkylningar, vattkoppor och sen med magsjuka. Då blir man lätt rastlös. Emelie och jag bestämde därför att jag skulle följa med henne till skolan och hälsa på hela dagen. Vi hade ju kollat så att Daniel var hemma och han skulle börja klockan 13.00 så det var han ju. Emelie slutade klockan 14.30 och morfar skulle ha Melwin sista stunden.
Det var jätteroligt att vara med Emelie i skolan och jag får ju passa på så länge hon vill. Fanny får man ju inte komma i närheten av när hon är i skolan, men man är ju bra att ha när man vill ha pengar =) När vi kom hem så åt vi lite mellis och gosade med Melwin, Emelie jobbade lite matte också. Efter det så badade Emelie och Melwin mysigt tycker de och det är ju så skönt när det är kallt ute. Här är Melwins frilla efter badet...
Idag så har Melwin valt att gå mer än att krypa så nu är hans gång i full fart framåt, så himla kul att se! Han tycker att det är roligt och han blir jätteglad när man klappar händerna åt honom. Vår lilla kille börjar bli stor nu. Nu är det inte långt kvar till man har en 1-åring och en tonåring...

Inga kommentarer: