fredag 11 februari 2011

Fredag den 11/2-2011

Melwin med sin gose, det är den bästa leksak som finns och han har den med sig överallt. Vi har tom köpt två stycken. Det är örat som är mest viktigt på hunden de ska smakas, luktas och kännas på. Han är så mysig, snart blir han 1 år vår lilla gosse, han blev 11 månader den 7 februari. Herregud varför måste det gå så fort för? Fick lite panik idag när jag satte mig och fyllde i en barnomsorgsansökan för honom till hösten. Han ska ju börja dagis den 5 september, så Melwin och jag blir ju hemma ett tag till, som tur är. Men visst vår ekonomi kommer ju att bli bättre, än när man tar ut tre dagar föräldrapenning. Jag kan lova att vi kommer att både gosa och njuta ordentligt innan jag börjar jobba och Melwin ska börja dagis! Han är ju rätt så lugn av sig. Han är väldigt nyfiken på det mesta och kan vara lite busig! Han har temperament också har vi märkt, men och andra sidan säg vem har inte det.
Denna vecka som gått så har vi inte gjort så mycket mer än att tvättat, diskat, plockat, gosat, varit, lagat mat, gått promenader och slappat... Det är ju saker det med. Imorgon ska vi ha vårt kompisgäng här på kvällen och bara umgås det var ett tag sen sist, så det ska bli jättekul. Denna gång har vi bestämt oss för en pizzakväll. Vi är 18 personer som träffas, fyra familjer med två familjer, som har två barn och två familjer som har tre barn. Det brukar bli lite livat om man säger så =). 5st barn är pojkar och 5 st flickor, den äldsta 13,5 och den yngsta Melwin 11 månader. Alla kompisar är våra egna från början och sen hade vi en fest där alla träffades och sedan har vi fortsatt att träffas några ggr per år. Men vi träffar även alla familjer enskilt också när deoch vi hinner med.
Jaha och så kom det mera snö också nu när den andra nästan smält. Visst jag kan tycka att det ska finnas lite snö på sportlovet men samtidigt tycker jag att det räcker gott och väl nu. Vintern 2009-2010 trodde man ju inte skulle komma tillbaka men herregud vad man misstog sig. Jag gillar snö men verkligen i måttliga mängder.

TREVLIG HELG =)

Inga kommentarer: