fredag 4 februari 2011

4 Februari - 2011

Då har det gått en vecka redan och Emelie har blivit 10 år. Här på bilden har hon en av sina presenter hon fick, en "one piece" overall som han gillar jättemycket. Sådan vill jag också köpa mig men de är väldigt dyra så jag måste nog vänta tills jag börjar jobba! Hon fick en säng, tv, dvd, byxor, blus, 200 kr bio, 300 kr Ikea och ett par gummistövlar, mycket bra saker och behöver jag tillägga att hon blev supernöjd! Ikväll vankas det lite fest för hennes kompisar, tacco är vad som står på menyn och det är ju aldrig fel...
Vi har haft min syster och deras lilla Ellioth på besök sedan i lördags, då var hennes make med men han åkte till Västerås och jobbade till igår och då var hon och Ellioth kvar hos oss. Vi har haft det mysigt och tagit promenader i det fina vädret och umgåtts. Det blir ju inte så ofta annars då de inte bor i Västevik. Skulle önska att de bodde här så vi kunde ses oftare...men men, nu är det som det är. Känns lite tomt idag när vi är ensamma Melwin och jag men det går ju bra ändå. Jag har storstädat och tvättar nu medan mitt hjärta sover middag! 
Här har vi vår gulliga kille som precis lärt sig att äta själv och han gillar det men köket får man ju sanera efteråt men det är bara att gilla läget. Melwin har också börjar stå lull och gå några steg så nu är det mycket som händer och det märks på nätterna när han sover oroligare...Han är så tuff och bara släpper taget vart han än är och står, jättekul att se. Undrar om han kommer att gå när han blir 1 år om en månad. Fanny gick när hon var 15 månader och Emelie vid 11 månader. Melwin verkar inte vara så feg så vi får se hur lång tid det kommer att ta till.

Inga kommentarer: