lördag 18 december 2010

Snart Jul 18/12 -2010

Nu är snart Julen här igen, jag minns förra julen när jag satt med stor mage. Skönt att den tiden är över även om det är mysigt att vara gravid. Nu har det gått ett år och nu finns Melwin hos oss för första gången och det ska bli så kul. Jag har varit flitig i år och köpt nästan alla julklappar, gjort mycket julgodis redan, pyntat och klätt granen (det gjorde vi igår). Nu väntar bara mathandlingen som ska göras helst på onsdag eller torsdag. På torsdag kommer min kära syster hem med man och min lille systerson Ellioth och Elsa(deras hund), det längtar vi efter. Vi har köpt många julklappar åt honom, vi tycker det är så roligt att ge bort och sen är det ju deras första kusin ju. Det som är kul också är ju att Melwin och Ellioth är ju lika gamla nästan, Melwin är ju bara 4 månader äldre. Kommer så väl ihåg förra juldagen när vi satt hos Mahlin och Magnus och jag var i vecka 31 och Mahlin berättade att de hade en överraskning de ville säga. Jaha tänkte jag vart ska de resa nu då. Då säger Mahlin att de ska ha barn, mamma och jag säger jaha vad roligt men vartifrån då? Mahlin tittar på oss och säger jamen vi ska ha barn. Ja men säger vi, från vilket land? Ja men jag är med barn säger Mahlin! Först fattar vi ingenting för de kunde ju inte få biologiska barn. Men sen börjar vi fatta efter ett tag och vi blir jätteglada och grattar dem. Jag vet att det tog men flera veckor innan jag fattade att de verkligen skulle ha barn. Nu så är han också hos oss deras lilla Ellioth som är så gullig, så himla kul för dem och oss. Denna julen kommer därför att bli speciell för oss alla. Snart är den här!

Inga kommentarer: