lördag 4 december 2010

Lördag 4/12-2010

Idag vaknade Melwin kl 06.00 och ville ha sin morgonvälling, jag trodde inte det var sant att det redan var morgon...men men...Det var bara att gå upp och värma den. Jag fick för mig att Melwin skulle somna om efter vällingen, men ack vad fel jag hade. Kl 06.45 satt Daniel och jag i soffan och Melwin på ett strålande humör och full fart att upptäcka världen bland sina leksaker och i vardagsrummet. Han har kommit på vart boxerkortet sitter, behöver jag säga att han älskar att dra ut det. Svårt att hålla ögonen öppna men kan man göra annat när man har en liten prins som kryper omkring och vill upptäcka någon ny sak hela tiden...

Igår (fredag) var första dagen som Fanny var feberfri sen i söndags, så himla skönt. Men kl 06.00 imorse när jag värmde Melwins välling så kom Emelie upp och lät som en kråka, nu var det hennes tur att få ont i halsen och täppt i näsan och nu ikväll så har hon blivit dunderförkyld och har nog lite feber =( Hoppas hoppas bara att lillebror klarar sig.

Idag har Världens bästa Fanny varit barnvakt åt Melwin i 2.5 timmar, medan Daniel, Emelie och jag har varit och köpt julklappar bla åt min systerson Ellioth. Emelie köpte en åt Fanny och en åt Melwin. Hon är så duktig och go med/mot honom. Det är aldrig jobbigt när man frågar henne om hjälp, hon ställer så gärna upp. Emelie vill också men vi anser att hon är för liten, men hon är också jättego och älskar att busa med honom, det gillar han.
Mamma och Pappa har varit här och fikat idag. Melwin gillar dem jättemycket, pappa tycker det är roligt med en kille. När de åkte hem så började jag med maten och det blev hemgjord pizza det blev gott men lite starkt. Fanny har varit med Moa och hon blir nattgäst här och Emelie har varit med Tessan en liten stund hos oss. Jag tittade på en film med tjejerna ikväll "Streetdance", den var sådär. Nu är klockan mycket och jag måste gå och lägga mig så: God Natt Min Skatt <3


Inga kommentarer: