lördag 18 december 2010

En sjuk Melwin 18/12-2010

I Onsdags den 15 började vår lille pojk att bli sjuk, förkyld och lite hostig. Han har varit förkyld 4 ggr sedan han föddes men febern ligger som högst på 37.8 grader, Melwin och Emelie har låg temperatur 36.7 i normalt fall och hans större syster Fanny ligger på 37.5 och får alltid närmare 40 grader. Han är ganska lik sin mellansyster än så länge med febern alltså. Dessutom är både Emelie och han väldigt pigga när de är sjuka i förhållande mot Fanny som inte kommer ur sängen. Här sitter Melwin under vårt köksbord med två dagisälvor under näsan och busar med storasyster Fanny som samtidigt plåtar honom. Vår son är verkligen glad i mat och att vara sjuk hindrar inte honom från att äta, han mumsar och tycker det är supergott. Ikväll fick han potatis, fläskfilé, ärter och gräddsås. Han äter vår mat på kvällarna och burkmat på lunchen för det är inte alltid som jag äter lunch.

Behöver jag tala om att detta är både vårt charmtroll, gosekille och linslus. Det är verkligen så att alla i vår familj slåss om att vara mest med Melwin, ibland märker man att han vill vara lite för sig själv. Han är ju så snäll och fin och klagar aldrig på något. Men vi älskar våra barn lika mycket men jag vet att tjejerna är så väldigt glada i han och de skulle jättegärna vilja ha en bebis till. Nu är vår familj fulländad och vi är så lyckliga över våra älskade barn. Men jag kan hålla med om att som mamma är jag mycket lugnare nu än vad jag var när flickorna var lika små.

Inga kommentarer: