fredag 25 september 2015

Vecka 36

Måndag
Jag vaknade av att min hals gjorde jätteont och var lite svullen. Daniel och jag åt frukost och gjorde oss klara, jag åkte och lämnade Melwin på dagis och sedan till jobbet. Emelie och Fanny var i skolan. Emelie gick hem och sov klockan 11:00, det är så hennes vardag ser ut. Mamma hjälpte oss att hämta Melwin på dagis eftersom vi jobbar länge. Jag kommer att gå ner i tid från och med 5 oktober och då hämtar jag själv sonen. När jag kom hem hade Daniel lagat mat. Vi åt och sedan lade Daniel Melwin. Jag tog ett varmt bad och tog det lugnt. Fanny sov hos Robin. Jag somnade tidigt den här kvällen. 

Tisdag
Denna dag vaknade vi tidigt igen, jag med halsont och Melwin för att han somnat tidigt. Daniel kom också upp. Vi åt frukost och klädde oss. Daniel lämnade Melwin på dagis och jag åkte till jobbet. Emelie fick vara hemma från skolan då hennes klasskamrater paddlade. Fanny var i skolan. Mamma hämtade Melwin på dagis och lekte med honom när vi kom hem. Vi åt mat. Fanny var hos Robin och sov där. På kvällen åkte vi ut med Emelie till sin klass på Borgö, vi hämtade henne efter några timmar. 

Onsdag
Jag, Daniel och Melwin gick upp tidigt. Melwin tittade på morgontv som han brukar göra. Vi åt och gjorde oss klara. Daniel åkte med Melwin till dagis. Emelie låg hemma och sov när vi åkte. De andra var kvar på Borgö så Emelie fick vara hemma från skolan eftersom de andra skulle paddla och det får inte Emelie i hennes tillstånd. När Daniel och jag kom hem så var Melwin hemma hos Emelie. Mamma hade lämnat honom hemma. Vi åt mat. Fanny var hos Robin. Vi somnade tidigt. 

Torsdag
Idag vaknade jag snorig och hostig, med lite ont i halsen. Så är det alltid efter att ungarna börjat skolan och dagis så åker de på förkylningar och smittar mig. Jag har jobbat på dagis och skola så jag tycker att jag borde vara tåligare än vad jag är. När jag kom hem hade mamma hämtat Melwin och lagat mat. Vegetarisk lasagne det är himla gott. Daniel kom hem runt 20:00. Gjorde några ärenden med mamma och barnen när Daniel hade kommit hem.
Fredag
Daniel, jag och Melwin gick upp tidigt och gjorde oss klara och åt frukost. Emelie och Fanny har varit i skolan och Melwin var på dagis. Melwin tycker om fredagar för att det är jag som hämtar honom då. Han blev jätteglad när jag kom. Vi åkte förbi faster och fikade hos henne innan vi åkte hem. Hämtade Emelie hos en kompis innan vi åkte hem. Väl hemma så var Fanny och Robin här och ville säga hej då eftersom de skulle åka till Robins mormor och morfar i Vetlanda. När vi hade ätit mat så åkte Emelie till en kompis. Jag och Melwin var som vanligt dåligt sällskap och somnade tidigt. 

Lördag
Hade vi lite mysstund i sängen efter att vi ätit. Melwin kollade på film på paddan och jag bloggade. Daniel var ut i trädgården och fixade. Gjorde lite vardagligt pyssel hemma. Bloggade lite till på eftermiddagen. Jag kände mig lite sliten och trött efter en vecka med förkylning. Melwin var ute med Daniel på gården och lekte. Emelie var inne hela dagen. Fanny kom hem på kvällen med 39,8 graders feber, ont i halsen och frossa. Hon stupade i sängen med en gång. Robin var hos henne och sov över. 

Söndagen
Fanny hade sovit oroligt med nästan 40 graders feber, jätteont att svälja. Jag var uppe och servade med Ipren och dryck. Vi andra åt frukost när alla var vakna. Fanny var riktigt sliten och blev sängliggandes hela dagen. Robin var iväg på dagen och kom tillbaka på kvällen. Jag bloggande lite. Tittade på film och myste med Melwin så det var lite lugnt hemma när Fanny var dålig. En mysig söndag med familjen. Känner att sådana dagar fyller på energiförråden ordentligt. 

Inga kommentarer: