söndag 22 mars 2015

Tillsammans är vi starka, vecka 12

Tillsammans är vi starka <3
Vecka 12
Denna veckan har inte varit i mitt tycke, den började bra men slutade i kaos rent av. Av personliga skäl kan jag inte gå in närmare på det. Ibland önskar man bara att allt skulle vara för evigt om så bara för en stund. Livet är verkligen en berg- och dalbana, man lär sig och andra sidan att bli starkare för varje gång något händer. Vissa dagar klarar man saker bättre än andra. Men som sagt efter regn kommer solsken så jag förväntar mig att det kommer bli bra, kärleken övervinner allt sägs det :)
Daniel och jag har jobbat hela veckan. Emelie har varit i skolan och Melwin på dagis. Fanny har varit hemma några dagar. Flexade hem klockan 12 i torsdags, det kändes bra då det var sol och man kunde sitta i solen och bara filosofera. Mamma och jag har varit ute och gått 3,5 km på min lunch varje dag, det är verkligen så himla skönt, dels att få rensa tankarna men också för att få bättre kondition. Man är mycket piggare och tänker klarare på jobbet. 

Hade utvecklingssamtal med personal på dagis om Melwin och det var bara bra. 
Fanny har varit lite med Alma. Emelie har varit hemma och tagit det lugnt. Melwin har lekt med kompisar nästan varje dag efter dagis. Han har blivit så stor att han vill vara med kompisar hela tiden, leka rollekar, leka med lego och bilar, turtlesgubbar med mera. Mamma har hämtat Melwin från dagis några dagar när Daniel och jag har jobbat. Melwin gillar när mamma kommer och hämtar honom. 

Helgen har varit lugn. Emelie var på Mejeriet i fredags. Fanny, Melwin, Daniel och jag tittade på film och hade fredagsmys så gott vi kunde i alla fall. Lördagen var vi ute några ärenden, Fanny körde bil. Daniel håller på att fixa Fannys rum med att spackla för gipset är på plats. Det tar lite tid eftersom man jobbar i veckorna. Mamma och jag har varit ute och gått en kall promenad. I skrivande stund ska vi åka till Gränsö för att gå en promenad. Det är så skönt att röra på sig. 

Inga kommentarer: