lördag 14 mars 2015

Vecka 8 och 9

Vecka 8
Sportlov för flickorna och Melwin. Daniel har varit lite ledig och jag har jobbat som vanligt men jag tog ledigt på fredagen. 

Melwin började bli förkyld med lite småfeber på måndagen. Emelie och Fanny var hemma med Melwin hela dagen. Daniel var hemma emellanåt. När jag kom hem åt vi mat. Melwin och jag tittade på en film innan vi somnade. Fanny och Robin sov hos oss på kvällen. Tisdagen, Onsdagen, torsdag var barnen hemma och myste medan jag och Daniel jobbade. 
Fredagen var jag ledig och då hade vi lite sovmorgon. Mamma, jag, Emelie och Melwin på stan och gjorde lite ärenden. Vi köpte lunch som vi åt hemma hos Fanny i Robins lägenhet. Vid 16:00 när Daniel hade jobbat klart och vi hade packat så åkte hela familjen iväg till Mantorp för att mysa och umgås. På väg upp kände sig Emelie dålig och hade fått feber, ont i huvud och hals. Jag hade varit lite snorig och haft ont i halsen några dagar. 
Väl framme i Linköping stannade vi till på Ikea och gjorde några inköp innan vi fortsatte till Mantorp. Emelie hade nu fått 39 grader och kände sig inte pigg alls. Jag var också så himla förkyld, feber samt ont i halsen. Vi fick mat och tog det lugnt. Emelie låg mest i sängen och tog det lugnt. 
Har jag någonsin sagt att sonen älskar lego
På lördagen åkte vi in till centrum i Linköping och strosade omkring, Emelie och jag kände oss inte pigga men det var bara att härda ut. Tjejerna handlade lite saker och vi handlade till Melwin. Det blev en fika på Espressohouse innan vi åkte till Mantorp igen. Vi åt mat, spelade spel och tog det lugnt. På söndagen åt vi frukost innan vi åkte hem. Fanny ville åka hem till Robin. När vi kom hem så packade vi ur och tvättade lite kläder. 
Vecka 9
Jag var hemma på måndagen och kurerade mig då jag var så matt och svag. Fanny var magsjuk. Emelie hade fortfarande feber och var dålig. Melwin fick vara hemma från dagis och myste med oss. Jobbade på tisdagen och onsdag, Melwin var på dagis och Emelie var själv hemma. Hon var jätteförkyld och ont i halsen med lite feber. Daniel var hemma emellanåt hos henne. 
På torsdagen var vi alla uppe tidigt för jobb, skola och dagis. Emelie gick för tidigt och fick gå hem efter 1 timma i skolan. Daniel hämtade Melwin från dagis och lagade mat till dem. Medan jag

mötte Fanny och vi gick på Fifty shades of Grey och den var mycket bra tyckte både Fanny och jag. På fredagen var jag med Fanny till hud som fått en ny åkomma i ansiktet och ska äta antibiotika i 3 månader. Jag åkte och jobbade efter det. Daniel jobbade med. Melwin var hemma med Emelie. När jag kom hem från jobbet hjälpte Melwin mig att göra mat kalvbiffar. Fanny och Robin åt hos oss.
På lördagen hade vi tjejer namnsdag, det var ju Mariadagen. Mamma, Emelie och jag har varit och gjort några ärenden på stan. Daniel har jobbat och fixat i vårt sovrum. På kvällen hade vi mys framför tvn. På söndagen var vi hemma och fixade, städade och tvättade. Daniel jobbade en stund. På eftermiddagen åt vi mat hos mor och far. Jag klippte både pappa och Melwin. På kvällen tittade vi på tv. 

Inga kommentarer: